Economie ten dienste van de ecologie ... of andersom?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Economie ten dienste van de ecologie ... of andersom?




par Christophe » 01/10/09, 23:01

Ik heb net gezapt op de 7e van Green Screen. Het is een nieuwe show op TV5Monde die best interessant is ... je hebt het thema geraden!

Vandaag ging het over ... economie en ecologie (wacht even!) Onder het thema "Is een duurzame economie duurzaam?" ... heel interessant dus!

http://www.tv5.org/TV5Site/emission/emi ... n_vert.htm

Maar ik was "geschokt" door het feit dathet was blijkbaar 'onverenigbaar' om winst te maken (in de zin van commerciële winst) en tegelijkertijd positief te handelen voor het milieu. Dat is tenminste wat het mij leek te worden gegeven als een "thesis" ... Thesis die gelukkig werd gedwarsboomd door de meeste sprekers ...

Bigre, wat is deze populaire gedachte die bestaat uit (maken?) Geloven dat als we het milieu beschermen, je vrijwilliger moet zijn?

Is het zo beschamend om te bezuinigen met ecologie of ecologisch met economie? :schok: Maar niet !!

Tegelijkertijd was er een speciale gezant op handelaren en hun bonus ondanks de crisis (normaal speelt hij nog steeds met de kus (sen) e!) ... Ik zapais tussen de 2 het was grappig : Cheesy: Maloche ziet het niet in stream, je riskeert de beroerte !! : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 01 / 10 / 09, 23: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/10/09, 23:41

Het is duidelijk dat ik het eerste deel over de hacks van de wijnbouwers en de residuen van pesticiden in bijna alle spinazie en champagnes heb bekeken :onheil:

en een arme man, die het zich niet kon veroorloven om zonder deze shit te doen, omdat zijn productie was gewijd aan grote dozenwinkels en hij zijn kosten door 3 moest delen om deze BUCKY EMMEREN VAN KRACHTPLANTEN D dik te maken 'AANKOPEN VAN MIJN BALLEN

en ik zweer dat als ik er een tegenkom, ik hem zijn stront zal laten opeten

FUCKING, REVOLUTIE !!! we raken onze hoofdstad

Hoe overdrijf ik?

Ik ben meer en meer rebels, woede neemt toe in de gelederen, we zijn niet langer alleen en ik zit vol met systeem-ass gedoemd te mislukken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/10/09, 23:43

Ach ja, ik zie dat je heel kalm bent!

Gelukkig heb je de handelaren niet bekeken, je zou de beroerte op het spel hebben gezet !! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/10/09, 23:46

Ja beter niet

dat is alles, ik weet al hoe ik een van de afdelingen van de vereniging moet bezetten Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 01/10/09, 23:50

De tak EconoloCanalHistorik ' ? 8)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/10/09, 00:01

Ah, heb je een logo-idee? : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 03/10/09, 20:20

Christophe schreef:
Maar ik was "geschokt" door het feit dat het blijkbaar "onverenigbaar" was om winst te maken (in de zin van commercieel voordeel) en tegelijkertijd iets positiefs te doen voor het milieu. Dat is tenminste wat het mij leek te worden gegeven als een "thesis" ... Thesis die gelukkig werd gedwarsboomd door de meeste sprekers ...

Je werpt een zeer interessant punt en een dubbelzinnigheid op die reflectie vereist.
Op het eerste gezicht is het gemakkelijk om toe te geven dat positieve actie voor het milieu kan vertalen overigens door een geldelijke winst voor de auteur; meer in het algemeen is het de recente analyse van bepaalde auteurs die wijzen op de kosten om geen rekening te houden met de milieuschade in verband met de opwarming van de aarde en, omgekeerd, het voordeel dat daaruit zou voortvloeien.
In alle logische striktheid kan het samenvallen van dit criterium met het respect voor het milieu echter niet vanaf het moment dat de zoektocht naar individuele winst het belangrijkste motief is dat per ongeluk (ongeacht de frequentie van manifestatie).
Het is duidelijk dat positieve actie voor het milieu vooral op deze doelstelling moet zijn gericht. Als de zoektocht naar winst effectiever is door de vernietiging van de natuur (hier begrepen als de natuur en de menselijke natuur), dan zal het tweede doel nooit worden bereikt (en dit is natuurlijk geen geval van school!).

Wat betreft de zin: "Thesis die gelukkig door de meeste sprekers werd gedwarsboomd... "

Het toont alleen het succes van het herstel van ecologische concepten ten dienste van de groei. Het is een paradox: zolang ecologische ideeën vertrouwelijk waren, waren ze niet effectief, omdat ze werden herkend, gepromoot door nieuwe marketing en dus operationeel, ze zijn niet langer (ecologische) ideeën, alleen slogans!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten