Vraag over de filtratie van plantaardige olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 06/04/07, 18:20

is het mogelijk filters te gebruiken die normaal gereserveerd zijn voor drinkwater van 25 en 5 micron. Ik heb het over de patroonfilters die we in filterblokken plaatsen. Ik zag bij Culligan's dat er stijve polypropyleenfilters waren (geloof ik) die we in een filterblok plaatsen.

voor info zag ik zojuist in een review een warmtekrachtproducent met een stirlingmotor.

bedrijf sunmachine frankrijk.
[/ Img]
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/04/07, 19:42

Snelle vraag ...
Gefilterde frituurolie ... wat is de levensduur, in een plastic tank van 1000 liter? (Bij kamertemperatuur)
1 jaar? twee jaar? :schok:
ps, de installatie van de olieketel is bijna voltooid 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/04/07, 20:41

lejustemilieu schreef:Snelle vraag ...
Gefilterde frituurolie ... wat is de levensduur, in een plastic tank van 1000 liter? (Bij kamertemperatuur)
1 jaar? twee jaar? :schok:


welkom

Ik weet je omgevingstemperatuur niet, maar hier in de tropen begint het na 3 tot 4 maanden "kwallen" te maken.

om dit tegen te gaan testen we momenteel 0.5 / 100 super95 additief, respons binnen 3 maanden 8) 8) 8)

let op de kwal, afgezien van het aansluiten van de pijp, is het oké, er is genoeg om heel hard aan te raken en het verdwijnt.

deel tegen het mengsel 1/3 GO 2/3 hvp het beweegt niet

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/04/07, 20:48

zac schreef:Ik weet je omgevingstemperatuur niet, maar hier in de tropen begint het na 3 tot 4 maanden "kwallen" te maken.

om dit tegen te gaan testen we momenteel 0.5 / 100 super95 additief, respons binnen 3 maanden 8) 8) 8)

let op de kwal, afgezien van het aansluiten van de pijp, is het oké, er is genoeg om heel hard aan te raken en het verdwijnt.

deel tegen het mengsel 1/3 GO 2/3 hvp het beweegt niet

@+

*************************************
Bedankt Zakkkkk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Shinra
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 26/06/06, 14:14
Plaats: Braine-le-Comte (BELGIË)




par Shinra » 06/04/07, 21:33

@champ: de blokken moeten geschikt zijn voor filtratie omdat anderen waterpatroonfilters gebruiken voor hun oliefiltersysteem. En of het nu 25 micron is voor water of voor olie ... het is nog steeds 25 micron :D

@justemilieu: totale houdbaarheid ... nou ... uh, geen idee. Ik filter vrijwel direct voor mijn consumptie. Heel weinig van tevoren. Maar net als Zac weet ik uit ervaring die ik met anderen heb gedeeld dat het diesel / oliemengsel in de loop van de tijd goed standhoudt. Sommigen, om "aan" te zijn dat het echt ver gaat, voegen onmiddellijk de c99 toe :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/04/07, 21:43

Shinra schrijft:Sommigen, om "aan" te zijn dat het echt ver gaat, voegen onmiddellijk de c99 toe :P


hallo Shinra

Ik heb de c99 voor filtratie gezet en het voorkomt de kwal na een bepaalde tijd niet; aan de andere kant verdunt het de olie en besparen we ongeveer 30/100 op de filtertijd.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Shinra
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 26/06/06, 14:14
Plaats: Braine-le-Comte (BELGIË)




par Shinra » 06/04/07, 21:48

:schok: 30/100?

u voegt het toe na de passage in het stoffenfilter, de eerste die het vuil verwijdert? Omdat ik dacht dat op sommige blikken, als ik het meteen deed ... nou, ik zou verliezen met melasse hebben : Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/10/08, 09:39

Hallo,
Hier is wat documentatie van Henry.
Om te lezen! :D
https://www.econologie.info/share/partag ... dzmg8i.doc
https://www.econologie.info/share/partag ... yhJpp7.doc
https://www.econologie.info/share/partag ... znrIoL.doc
De belangrijkste informatie die ik heb behouden, is dat de olie verschillende keren door het filter moet gaan om de filtratie te vergroten.
Het is geen pcq, een filter kondigt een filtratie van 5 micron aan dat een enkele doorgang voldoende zal zijn om alles dat groter is dan 5 micron te verwijderen.
Aanvullende informatie komt rechtstreeks van Henry.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 02/10/09, 11:08

Hier is mijn oliemolen:

Ik heb 2 betonnen ijzeren cirkels gemaakt waar ik naaide en een stof omheen rekte

Beeld

Ik kan 35 L in één keer per filtratie-eenheid plaatsen. Ik verwijder de melasse daarna met een schuimspaan

Daarna wordt het opgeslagen in een tank.
Een keer per maand open ik de klep onderaan om het water en de resterende vaste materialen te verwijderen die stromen.

Beeld

Dan heb ik 3 patroonfilters met 80, 80 en 10 micron wegwerpfilters

Beeld

Dan meer dan opvullen : Mrgreen:

Beeld
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten