advies nodig

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
britouyre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/01/06, 10:46

advies nodig




par britouyre » 10/01/06, 11:03

goedemorgen

Ik ben hier nieuw voor forum en ben geïnteresseerd in de milieuproblemen van onze planeet, zoals elk normaal mens, ook al ben ik niet politiek groen.
Ik ben afwachtend als het om biobrandstoffen gaat.
Ik rijd een Volvo 240 diesel uit 1980 in redelijk goede staat.
Ik zou heel graag willen rijden bij hvb, maar waar kan ik die krijgen? (ben in de zuidelijke tuin)
de lpg??? Wat denk je ? Ik overweeg het ook voor mijn vervanging van mijn voertuig om economische redenen natuurlijk, maar ook om minder te vervuilen.
anders zie ik de huidige interesse niet in om te investeren in een recent voertuig (te uitgerust, te zwaar, te duur)
Ik denk met de huidige motoren en de gewichten van de jaren 80
we zouden gemakkelijk 3 tot 4 l per 100 besparen, zo niet meer.
maar de airconditioning, de airbag, de buikspieren, de epsr en andere snuisterijen zijn essentieel, dat is bekend.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/01/06, 11:09

Voor alles wat met HVB te maken heeft, moet u naar onze partnersite gaan: http://www.oliomobile.org/forum :)

Voor andere discussies over het beleid van fabrikanten is het hier 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Oke.......




par jean63 » 10/01/06, 18:09

Ik ben het er helemaal mee eens. Fabrikanten raceten om comfort en zogenaamde veiligheidsuitrusting.
Ik heb ook een benzine 504 uit 1981 die super goed werkt, super comfortabel is maar die 10 l per 100 km verbruikt en meer CO2 uitstoot dan een moderne auto, daar ben ik het mee eens.
Ik heb ook voor tlj een bi-fuel benzine-LPG R25 die heeft
300 km. Tweedehands gekocht in 000 bij 1998 km, ik heb geen problemen gehad met de LPG, behalve dat je de tuimelaars af en toe moet afstellen, verder werkt hij erg goed. Nadeel: weinig stations en 's nachts onmogelijk om met de bankpas te tanken. Ik heb een tank van 160000 liter in de kofferbak, dus 80 liter waarmee ongeveer 70 km autonomie kan worden afgelegd en ik schakel over op benzine, maar dat overkomt mij zelden.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
hitih
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 16/09/05, 13:21
Plaats: Clermont-Ferrand




par hitih » 11/01/06, 13:11

Ik ben het er ook helemaal mee eens. Moderne auto's....
Bovendien is het moeilijk om het zelf op te lossen.

Anders rijd ik voor LPG persoonlijk met een 405 uit 1988 die op 330000km staat en geen probleem is, de motor is nikel.
Hij verbruikt 7/8L bij 100, zelfs bij 140/150 op de snelweg (wat ik elke dag neem om naar mijn werk te gaan)
Ik heb zelfs een keer ongeveer 1200 km gereden (Clermont-Ferrand/Orleans/Amiens/Orleans/Clermont-Ferrand) met een volle tank van 80L.

Wat de nadelen betreft, denk ik dat jean63 het goed heeft samengevat, het is de bevoorrading 's nachts en op zon- en feestdagen maar met een goede tankinhoud en een beetje oefening schakel ik niet meer over op benzine, behalve om te starten als het onder de 0°C is
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten