Welke alternatieve brandstof Frans zijn?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/09/09, 14:42

Macro schreef:En veel methaan-koeienscheten ...


Ah, ben ik de enige die op deze site de eer van koeien verdedigt???

Het zijn niet de scheten, maar de boertjes!!! Lees bijvoorbeeld:

http://www.organicagcentre.ca/ResearchD ... hane_f.asp

Wat betreft kunststoffen afgeleid van melk, het is oud! Niet zo oud als de wereld, maar bijna. Lees bijvoorbeeld:

zien : http://www.labelys.com/index.php?cat=23
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 23/09/09, 16:23

In Frankrijk zullen we helemaal niet toonaangevend zijn op het gebied van hernieuwbare energie (afgezien van toespraken) en nog meer in biobrandstof.

Ook in Europa is Duitsland koploper in zowat alles (wind, zon-PV en thermodynamica, biogas en biomassavergassing)

Als u op zoek bent naar pilootinstallaties voor biobrandstof (de zogenaamde "cellulose-ethanol"-sector):
- in Quebec, ENERKEM
- in Duitsland is er Choren, met de Carbo-V-proces.

Op het gebied van biogas zijn er al veel biomethaaninstallaties (biologisch proces) op het platteland van onze Duitse vrienden. Ik weet niet eens of er maar één in Frankrijk is.

En je hoeft niet trots te zijn op de magere productie van rauwe plantaardige oliën uit zonnebloem of raapzaad die rechtstreeks concurreren met voedsel: de HVB-sectoren zijn dus niet alleen geen vervoersoplossing, maar vormen ook een menselijk/sociaal probleem.

In Frankrijk daarentegen zijn we de leider in kerncentrales, en vooral in radioactief afval... :|
0 x
Beeld
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 23/09/09, 17:37

bjr,
Ik geloof dat de synthese over agrobrandstoffen op deze link niet zo slecht is:
http://www.manicore.com/documentation/carb_agri.html
Cdlt
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 24/09/09, 09:11

Remundo schreef:In Frankrijk zullen we helemaal niet toonaangevend zijn op het gebied van hernieuwbare energie (afgezien van toespraken) en nog meer in biobrandstof.

Ook in Europa is Duitsland koploper in zowat alles (wind, zon-PV en thermodynamica, biogas en biomassavergassing)

Als u op zoek bent naar pilootinstallaties voor biobrandstof (de zogenaamde "cellulose-ethanol"-sector):
- in Quebec, ENERKEM
- in Duitsland is er Choren, met de Carbo-V-proces.

Op het gebied van biogas zijn er al veel biomethaaninstallaties (biologisch proces) op het platteland van onze Duitse vrienden. Ik weet niet eens of er maar één in Frankrijk is.
:|


Duitsland... De zogenaamde Europese ecologische natie...

Als hun windturbines niet snel genoeg draaien... Wat doen onze Duitse vrienden??? Ze runnen warmtekrachtcentrales die kolen en ruwe olie gebruiken...

Hun brandstofpompen zijn dezelfde als die van ons (deze zomer geen rapsoil thuis gevonden :onheil: )
En hun autoproductie is veel vervuilender dan die van andere Europese fabrikanten...

Naderhand geven ze zichzelf een goed geweten door in de stad te trappen terwijl ze over de hele planeet sedans van 2 ton verkopen.... :onheil: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 24/09/09, 10:48

Macro, ook al is het een beetje off-topic, Duitsland heeft een doel van nul kernenergie in 2020, geloof ik, het heeft een enorme sprong gemaakt in hernieuwbare energie (van 4% naar 19%) in een paar jaar en heeft een zeer ambitieus doel voor 2030 met indicatoren die laten zien dat ze op schema liggen om dit te bereiken.

Wat mij betreft, ik vind het enorm, terwijl Frankrijk...

Vandaag gaan we ervan uit dat de fouten uit het verleden (kolen, kernenergie, enz.)
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 24/09/09, 15:17

Hallo Makro,

Natuurlijk hebben de Duitsers 2 grote potten in hun elektrische mix, namelijk gas en kolen.

Dat zegt op de EnR, "er is geen beeld", zoals Aumicron zegt

Wat betreft de auto's, toegegeven, ze zijn een beetje groot (Germaanse cultuur van de grote krachtige auto), maar het zijn de meest efficiënte motoren ter wereld in termen van CO2-uitstoot/vermogen. Je kunt het Lumberjack vragen :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/09/09, 12:25

Remundo schreef:
Op het gebied van biogas zijn er al veel biomethaaninstallaties (biologisch proces) op het platteland van onze Duitse vrienden. Ik weet niet eens of er maar één in Frankrijk is.
... :|


Ja Ja. Er zijn een paar biogasinstallaties in de huizen van de boeren, die de mest methaniseren voordat ze worden verspreid...

En in Obernai gaan we verder met een project op "middelgrote" schaal, met warmtekrachtkoppeling (verkochte elektriciteit, warm water verkocht aan een industrieel die het nodig heeft om zijn installaties elke nacht te wassen), methanisering van mest + groenafval van de com com + divers organisch afval uit de voedingsindustrie, schoolkantines...

Het is een puinhoop van verwarde regelgeving: installatie geclassificeerd als "Sévso" tot een wijziging van de regelgeving deze zomer, na de Grenelle (we wachten nu... op de ondertekening van het uitvoeringsbesluit). We zijn een middelbare school, dus een etablissement dat open is voor het publiek, dat helpt niet...

We hebben het niet over de financiële aspecten. Na 500 € voor een fotovoltaïsch dak, is het nog steeds een project gekalibreerd in de 000 miljoen € dat zal moeten worden gefinancierd...

Al twee jaar procedures in de schenen. We dromen nog steeds van een start eind 2010!

Maar het is waar, het heeft niets te maken met Duitsland, waar het gemeengoed is. Eh, ecologen in de regering (Joschka Fischer, emblematische minister van Buitenlandse Zaken onder Kohl - of was het Schroeder? Ik twijfel nu - was van de Groenen), het kan nuttig zijn, ook al is het sindsdien omgeslagen. ..

Spraakkampioenen, je zei het. Ik vraag me af hoe we nog kunnen hopen lessen te geven - (Sarko of Borloo, je moet ze over Kopenhagen horen praten) zonder belachelijk te zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/09/09, 12:33

Aumicron schreef:
een doel van nul kernenergie in 2020 Ik geloof dat het een enorme sprong heeft gemaakt in hernieuwbare energie (van 4% naar 19%) in een paar jaar en naar een zeer ambitieus doel voor 2030 met indicatoren die aantonen dat ze op de goede weg zijn manier om het te bereiken.
...)


Het nucleaire exitplan bestaat inderdaad nog steeds.

Dat dit gedurende 20 jaar is geprogrammeerd, toont aan dat het ernstiger is dan een Sarkoziaanse agitatie die de volgende dag wordt vergeten. Zulke planten houden we niet tegen. We vervangen ze niet van de ene op de andere dag...

Dat gezegd hebbende, laten we wachten tot het einde van de verkiezingen. Er kan helaas een ondervraging zijn!!!

Maar laten we de Duitsers niet kwalijk nemen waar ze vandaan komen... Waar ze heen gaan, daar gaan ze in ieder geval anders heen dan wij!

Tot slot het laatste punt: wie weet is nucleair Frankrijk afhankelijk van Duitsland zodra het weer erg guur is. Ons systeem stort niet in omdat we in de winter netto-importeur zijn (en niet een beetje!). We verkopen ons nucleair overschot in de zomer en we kopen "vervuilende" stroom terug in de winter... Al met al zeggen we dat we een overschot hebben!
0 x
parfaitelumiere
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 05/08/09, 14:39




par parfaitelumiere » 26/09/09, 18:14

koeienscheten, zou het winstgevend kunnen zijn, meer dan het transformeren van planten in vlees dat melk produceert.
Aan de andere kant is het een goed idee om chemie te gebruiken om te voorkomen dat je de melk verknoeit door ermee rond te zwaaien.
Methaan zou niet zo erg zijn, het lijkt gemakkelijk te worden gemaakt en het molecuul is eenvoudig, zeker gemakkelijk te verbranden.
Ik kreeg te horen dat het erg rijk was, ik weet de naam niet, massa-energie?! (ik zeg misschien een grote onzin...) : Cry:
qua huisvesting zal de goede energie degene zijn die niet zal worden uitgegeven, want uiteindelijk is het huis goed ontworpen, met beglazing op het zuiden en isolatie van buitenaf, een afgeronde vorm en een dak op het noorden.
Wat auto's betreft, zal de goede energie die zijn die we niet uitgeven, want uiteindelijk zullen we hebben ontdekt dat we in 90% van de gevallen alleen aan het stuur zitten, met een gemiddelde snelheid van 50 K/u, en dat in dit geval zou een eenzitter met een frontaal oppervlak van 0,8 m² en een cx van 0,15, die 2 kW zou verbruiken bij 90 km/u, meer dan voldoende zijn.
voor de tien procent van de resterende tijd een lening, een huur .... een gemeenschappelijk voertuig voor meerdere eigenaren?
0 x
Sap kan!
parfaitelumiere
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 05/08/09, 14:39




par parfaitelumiere » 26/09/09, 18:15

Hersensap....

biomassa voor auto's, geothermie en wind-zonne-energie voor LED-verlichting in onze zuinige woningen.
0 x
Sap kan!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten