Afval: Nespresso-koffie 0 - Bodum 1

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/09/09, 11:40

We kunnen het niet verbieden: we zouden in ecologisch fascisme terechtkomen... en dat zou zeker het ergste zijn voor de toekomst van de politieke ecologie...

Aan de andere kant kunnen we reguleren en standaardiseren...

Maar de beste oplossing is nog steeds deze: http://www.dailymotion.com/group/econol ... tez_webcam
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 03/09/09, 11:55

Christophe schreef:
sen-no-sen schreef:Deze koffiemachines werken dankzij het speelse "gadget" -effect en dankzij een concrete reclamecampagne (opmaak?).
Zoals Coluche zei: "En om te zeggen dat het genoeg zou zijn dat mensen ze niet meer kopen, zodat ze niet verkopen"!
Ah ja ik vergat "wat nog meer" : Lol:


Ah ja maar je wordt betaald door de concurrentie van Sen-no-seo niet? : Mrgreen: Beeld

Jij ontmaskerde Christophe, ik die een nieuw model koffiezetapparaat met verarmd uranium-vulling wilde verkopen, ik zou twee vliegen in één klap hebben gedood: koffie verkopen over de ruggen van arme producenten, en kernafval opnieuw smokkelen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/09/09, 14:12

3 schoten sen-no-sen! Ook jij lost het pensioenprobleem op! : Mrgreen:

Wat voor vindingrijkheid heb je ooit bedacht om bij Nestlé te werken? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 03/09/09, 20:02

Ik stuur mijn CV meteen naar Christophe en ga in gesprek met de fabriek in La Haag! : Mrgreen:

Serieuzer: ik denk dat we echt een anti-afvalwet moeten lanceren, of beter gezegd, de producenten van onnodige verpakkingen moeten belasten.
Een eenvoudig voorbeeld: bij de aankoop van een fles melk in een supermarkt zijn we verplicht de bijbehorende verpakking te kopen en de prijs daarvan te betalen (direct en indirect... met afvalverwerkingsbelastingen) .
Een zelfbedieningsmelkdistributeur is veel deugdzamer, in Annecy kun je bijvoorbeeld op deze manier melk kopen, bovendien komt het van lokale producenten (dus minder km om op de plaats van verkoop te komen enz.) en niet van afval.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 03/09/09, 21:47

De kwestie van de verpakking is in feite nauw verbonden met die van de afstand tussen de plaats van productie en die van consumptie, ook al is dit niet de enige overweging.
Bovendien zou het statiegeld van bijvoorbeeld glazen flessen weinig zin hebben als de lege flessen lange afstanden moeten afleggen; Dit zou momenteel echter vrijwel onvermijdelijk zijn vanwege de concentratie van voedselfabrieken.

@ Christophe:
Ahmed schreef:
Het doel van fabrikanten is natuurlijk niet om meer afval te produceren, het is alleen voor hen het middel om hun markt te vergrendelen.

Niet helemaal mee eens: afval vertegenwoordigt een enorme financiële meevaller, vooral via lokale belastingen...


Ik specificeer: het is niet hun doel, maar niets weerhoudt een industrieel ervan te willen profiteren van wat het onvermijdelijke resultaat is van een productiekeuze.
Sommigen recycleren dit afval, dat vervolgens de naam bijproduct krijgt, anderen kunnen de logica verder doorvoeren en producten verkopen en vervolgens, via een dochteronderneming, betaald worden door de gemeenschap voor bijvoorbeeld. het door deze producten vervuilde water opnieuw verwerken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 86 gasten