Toilettoevoer zonder boosterpomp

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Toilettoevoer zonder boosterpomp




par Dirk Pitt » 17/07/09, 16:30

Ik verzamel regenwater in een bestaande ondergrondse tank van 5000 liter.
Ik gebruik dit water alleen voor de tuin via een armpomp en gieters.
tot nu toe is alles goed: geen energie verbruikt (behalve elleboogvet)
Ik zou het graag gebruiken om de toiletten van stroom te voorzien, maar ik ben terughoudend om een ​​booster te plaatsen vanwege de aankoopprijs maar vooral de extra energie die voor dit gebruik wordt uitgegeven.
als dat zo is, is de algehele energiebalans hoger dan die met stadswater.
voor degenen die meer wasmachine of andere dingen willen leveren, moet je zien, maar alleen voor het toilet, het maakt me ch..r. : Cheesy:
dus ik bedacht een andere oplossing:
een blikje op zolder gevuld met een kleine goedkope en niet krachtige zonnepomp en een zwaartekrachtvoeding.
hier is wat het zou kunnen geven:
Beeld
de pijp die de container voedt, kan zelfs binnen de kanaalafdaling passeren om onder een tegel door te gaan en de container te vullen.
een overloop is essentieel, vooral omdat ik van plan ben het eenvoudigste te doen, dat wil zeggen geen detectie van hoog niveau. (je moet zien, ik denk dat ik verplicht zou zijn anders zou de beschikbare energie te laag zijn)
de overloop stroomt rechtstreeks in het kanaal.
het toilet wordt door de zwaartekracht voorzien van een extra vlotterklep aan de andere kant dan die van het netwerk. alle flushes hebben 2 ingangen. de kraan aan de netwerkzijde wordt meestal gesloten, behalve in het geval van grote diarree!

de pompbus pompstijl voor campers is voor 20 of 30 €. het moet een maximale druk van 1 bar of meer hebben om het niveauverschil en de drukval te kunnen opvangen.
het vermogen is ongeveer 20W

kleine tabelhoekberekening zoals ik ze leuk vind:
het waterverbruik van de toiletten is ongeveer 100L / d (4 personen)
om het water tot deze hoogte te brengen, veronderstel ik dat de 20W-pomp slechts 3L / min levert, dus het duurt een groot half uur om 100L of 36Wh / d te verhogen
in mijn regio is de gemiddelde energie die in PV wordt geoogst ongeveer 3 Wh / Wc.j, dus ik heb een paneel van 36/3 = 12 W nodig
door een batterij herstelomvormer als buffer te plaatsen, zou dat alles niet duur hoeven te zijn en het energieverbruik = nul. allemaal in de zon.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 17/07/09, 21:36

Ik dacht aan een gelijkwaardig systeem.
Voor de eenvoud dacht ik aan een oude boiler door een opening aan de bovenkant door te snijden.
Voordelen:

1 - Het wordt aan de muur bevestigd = geen gewicht op de vloer.
2 - Herstel mogelijk = 0 €.
3 - Gebruik van bestaande uitgangen:
Koudwateruitlaat voor de toiletten.
Warmwateruitlaat voor overloop.

Vullen door de bovenste opening.

Door nadelen te vereenvoudigen, zou ik een vlottersysteem in de boiler plaatsen (onder de warmwaterbuis) met een spoelklep om de tank te vullen in geval van een tekort aan gerecycled water. Een klep in het toilet is voldoende om dit systeem al dan niet van stadswater te voorzien.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 18/07/09, 13:15

hallo dirk pitt
Ik zou het graag gebruiken om de toiletten van stroom te voorzien, maar ik ben terughoudend om een ​​booster te plaatsen vanwege de aankoopprijs maar vooral de extra energie die voor dit gebruik wordt uitgegeven.
als dat zo is, is de algehele energiebalans hoger dan die met stadswater.

de prijs van een basisbooster en 70 euro
600 watt pomp, debiet: 3600 liter / ha 40 meter.
dus gewoon in flow is de energiebalans veel beter dan je kleine pompje is ongeveer 8w voor 100l of 0.8w voor1l, bij 0.11euro kw is ca 0.0088 cent per liter.

maar voor toiletten waarbij de stroom wordt beperkt door de vlotterklep, moet in de tijd worden gereflecteerd:
Ik ben van mening dat het nodig is door 1 minuut groot te zijn voor 10 liter water, of 10 minuten voor je 100 liter.
dus 10 minuten met een 600W-pomp, wetende dat het voor de booster minstens de helft van de tijd wordt gestopt, het levert ons 5 minuten op bij 10 watt / min of 50 w, wat 0.00011 x 50 = 0.0055 euro per dag kost (of zelfs 20 euro per jaar)

of 5.5 cent per kubieke meter

rest alleen nog om de afschrijvingstermijn / tegen de prijs van een kubieke meter stadswater te berekenen
0 x
jlp24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/07/09, 12:26




par jlp24 » 26/07/09, 18:02

hallo dirk pitt,

Dit is "bijna" precies het principe dat bij mij al 10 maanden in werking is.

Ik zei "bijna" omdat ik het zonnedeel niet deed, het was oorspronkelijk gepland, maar tussen het huidige lage stroomverbruik en de prijs van de zonne-installatie! Ik twijfel.

wat je plan betreft, wat me een beetje zorgen baart, is de hoogte.
toen ik mijn "tip" ontving, zoals je zegt, stopte ik hem in een bak, om zijn efficiëntie te zien en het was indrukwekkend, maar als ik eenmaal door de 18 meter pijp en de 5 meter hoogte ben gegaan, blijft het plus veel doorvoer.

hier is de link waar ik mijn 12 volt pomp vond
http://www.conrad.fr/pompes_submersible ... 217149_FAS

Ik nam het model met een opvoerhoogte van 10m maar er is een andere op 14m, maar typ "pomp" in de zoekactie op trefwoord er zijn nog andere modellen, het moeilijkste is om de juiste keuze te vinden (de eerste pomp die ik verbrand na drie weken) :onheil:



iets anders: je hebt het over het plaatsen van een 200 liter tank "damn, damn", (wegens ruimtegebrek) is mijn blik slechts 30 liter maar gezien het lage debiet dat ik over heb, heb ik tijd om er een te grillen tijdens vullen, omdat er een ander probleem is met deze pompen, mogen ze niet langer dan 30 minuten ononderbroken draaien, tenzij je het BWV 04-model neemt (code: 53 90 90) maar hier is de opleverhoogte 6 meter.
Naar mijn mening zou 50 tot 100 liter voldoende moeten zijn, zelfs als je twee toiletten hebt volgens je plan, is het beter dat de pomp vaker dan langer draait.

een laatste ding, door feedback, bij de keuze van de spoelvlotterklep
kijk op deze link (vink "vlotterkleppen" aan)

http://www.leroymerlin.fr/mpng2-front/p ... ogue#first

kies niet voor de "compacte vlotterklep tegen druk", het is waar dat deze ideaal is vanwege zijn grootte maar de druk die wordt uitgeoefend door de watertank is niet voldoende om hem te laten werken

je moet de "hendel vlotterklep" nemen


Ik heb zojuist je bericht opnieuw gelezen: ik weet niet in welke regio je woont, maar de pijp die door het kanaal en onder de tegels loopt GARE AU GEL !!


alstublieft! als je vragen hebt waar ik tegenaan ben gelopen!
@+
0 x
groef
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/05/07, 22:08
Plaats: Sotteville-lès-Rouen (76)




par groef » 13/08/09, 17:01

Hier is mijn DIY. Heel eenvoudig vergeleken met alles wat ik hierboven kon zien, maar voor degenen die niet al te doe-het-zelf zijn, is het ideaal:

De beperking die ik mezelf had opgelegd, was om geen pomp te gebruiken (om de waterbesparing niet te compenseren door elektriciteitsverlies), iets dat mogelijk was dankzij gravitatie-energie. Dus ik moest mijn stortbak omhoog brengen zodat de kraan hoger was dan die van de spoeling. De vraag was: "Hoeveel hoger zodat er voldoende hoogteverschil is om het water goed te laten stromen?" Dus ik zette mijn tank zo hoog mogelijk (hij raakt de goot) op een stapel rijen agglomeraten, ik kreeg een druppel van 30 centimeter en dat lijkt voldoende (maar degenen die de mogelijkheid hebben om meer te plaatsen, is beter omdat hoe meer er is is hoogteverschil, hoe meer druk er is).
Voor waterfiltratie: een zeef bij de goot + een oude sok voor fijne deeltjes. Voor toiletten is dit voldoende (het water is relatief kleurloos en geurloos). Belangrijk om op te merken: de kraan bevindt zich iets boven de bodem van de tank om het vuil dat zich onderaan heeft verzameld niet op te vangen.
Beeld
De buis gaat ondergronds en door de kelder gaat dan naar de WC.
Beeld
Ik hield de normale watertoevoer open als de tank leeg was, en ik voegde een kraan en een vlotter aan de andere kant toe voor het tankwater. Ik kocht een vlotter met een staaf die lang genoeg en kneedbaar was om het centrale deel van de spoeling te kunnen omzeilen.
Kleine tip: aan de uitlaat van de vlotterkleppen zit vaak een stroombegrenzer (diameter niet groter dan naald). In de onbewerkte staat werkte mijn systeem niet (te weinig druk), dus ik moest het eindstuk afsnijden (waar de plastic buis meestal past maar die hier niet zal worden gebruikt) om meer te hebben grote stroomdiameter.
Waarschuwing: 2 drijvers is veel in een flush omdat er niet veel ruimte is, dus je moet de staven van de drijvers zo vormen dat ze elkaar niet hinderen.
Daarnaast nemen de "kleine en grote hoeveelheid" tweeknops systemen veel meer ruimte in beslag dan een treklip systeem, wat daarom de voorkeur verdient, zeker bij een treklipje kun je ook een klein beetje water weg laten lopen door op te drukken opnieuw voordat de spoeling tijd heeft gehad om te legen.
Een ander ding: de vlotters staan ​​heel vaak te hoog, wat veel meer water verbruikt dan nodig is. Pas je vlotters aan zodat de jacht maar half vol is, in het algemeen is het voldoende om "alles te laten gaan" (vrienden van poëzie, goedenavond!).
0 x
Laurent, 36 jaar oud, getrouwd, 2 kinderen, doe-het-zelver.
Er zijn geen kleine gebaren als er miljoenen zijn!
"Mijn foto's, prestaties en diverse activiteiten staan ​​op Mijn blog"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten