JT Frankrijk 2: prijs van biologische producten 2.5 keer duurder?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
MadPenguin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 29/07/09, 20:07

JT Frankrijk 2: prijs van biologische producten 2.5 keer duurder?




par MadPenguin » 02/08/09, 22:00

U zult vinden hier (sorry dat ik geen tijd had om de video te uploaden, ik zal het later doen) een passage uit 20h de France 2 gisteren over de prijs van biologisch voedsel.

Het lijkt me nog steeds veel dit verhaal van 2,5 keer duurder tussen een biologisch product en een eerste prijs product. :?
Kent u het ‘ecologiemagazine’ dat deze vergelijking tussen de prijzen van eerste prijs producten en die van biologische producten publiceerde?


Bewerken: correctie van fouten
Dernière édition par MadPenguin de 02 / 08 / 09, 23: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 02/08/09, 22:42

Het zou niet erg verrassend zijn ... Het gaat door voor een modieus product, daarom zijn de prijzen hoog, maar het verkoopt toch, geen reden om ze te verlagen [behalve misschien om een ​​groter publiek te bereiken] En hoe dan ook, ca blijft duurder om te produceren : Cry:
0 x
MadPenguin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 29/07/09, 20:07




par MadPenguin » 02/08/09, 23:58

In feite, toen ik zei "dat lijkt me veel" is dat omdat ik niet het gevoel heb dat het verschil zo groot is.

Ik doe mijn boodschappen in een supermarkt door te kopen wat ik kan biologisch voor voedsel en met ecolabel voor de rest en ik heb niet de indruk dat er zo'n prijsverschil is met niet-biologische producten, zelfde 1e prijs.

Eindelijk als, misschien met de 1e prijzen in de zin van producten "1" bij Carre * ons of "inch" bij Auc * an ... maar in dit geval kunnen we niet concurreren. Ik vraag me af wat er in zit gezien de weergegeven prijs.
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 03/08/09, 00:15

De beste manier om erachter te komen, is door het zelf te bekijken met een goede rekenmachine. : Cheesy: Maar er is een representatieve productlijst voor nodig :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 03/08/09, 09:54

2.5 keer duurder in vergelijking met de allereerste 1ste prijs en gemiddeld lijkt dit mij niet overdreven ...

Desalniettemin zou het nodig zijn geweest om biologische producten te vergelijken met producten van gelijkwaardige "tenminste smaak" kwaliteit ... van de stijl om te vergelijken met "merk" rijst ...

Bovendien, net als bij hernieuwbare energiebronnen in vergelijking met olie, ben ik altijd geschokt om te zien dat men "eerlijk" de "economische prijs" vergelijkt ...

In het geval van biologische producten, bijvoorbeeld:
a) Hoeveel kost het om de kans op kanker te vergroten door bij elke maaltijd pesticiden te eten? Of liever gezegd, hoeveel schat u een extra levensjaar voor u in?
b) Hoeveel kost het verlies aan biodiversiteit voor de gemeenschap in ultra-geëxploiteerd land?

Etc etc ...

In dit geval zou de kloof waarschijnlijk aanzienlijk zijn verkleind ...

Zou er geen cabal zijn tegen biologische producten?

https://www.econologie.com/forums/les-benefi ... t8100.html

Zouden de aanwezige "machten" bang worden voor organisch? Is dit weer een politieke truc om mensen tegen ecologie te keren? (de eerste manipulatie is de CO1-belasting)?
0 x
MadPenguin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 29/07/09, 20:07




par MadPenguin » 03/08/09, 10:54

Christophe schreef:2.5 keer duurder in vergelijking met de allereerste 1ste prijs en gemiddeld lijkt dit mij niet overdreven ...

Desalniettemin zou het nodig zijn geweest om biologische producten te vergelijken met producten van gelijkwaardige "tenminste smaak" kwaliteit ... van de stijl om te vergelijken met "merk" rijst ...
Dit is wat ik bedoelde toen ik sprak over "Pouce" -producten. Beeld.
Dat gezegd hebbende, heb je het rapport bekeken? Omdat ze ook vergelijkbaar zijn met de prijs van een ‘merk’ winkelwagentje.

Christophe schreef:Bovendien, net als bij hernieuwbare energiebronnen in vergelijking met olie, ben ik altijd geschokt om te zien dat men "eerlijk" de "economische prijs" vergelijkt ...
Ja, de verslaggever moet het niet hebben gezien Onze kinderen zullen ons beschuldigen. Daarom zou ik graag het volledige artikel in het betreffende ‘ecology magazine’ willen lezen om te zien of de journalist uit Frankrijk 2 niet is vergeten een passage te lezen. : Cheesy:

Christophe schreef:In dit geval zou de kloof waarschijnlijk aanzienlijk zijn verkleind ...
Als we echt met alles rekening zouden houden, denk ik dat de 1e prijs zelfs nog duurder zou zijn dan biologisch ... zelfs als we de "prijs van je leven" zouden weglaten. Het probleem is dat onze politici en andere economen zichzelf niet op de lange termijn projecteren (hiervoor worden ze betaald) en niet nadenken over de gevolgen en de 'budgetten' die ze in de toekomst zullen moeten toewijzen. herstel al deze schade. Maar ze zullen tegen die tijd niet aan de macht zijn, eh ... dus waarom zou je je druk maken. :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 03/08/09, 11:11

We zijn het eens, nee ik had het rapport niet bekeken ... : Oops:

Ik heb zojuist gereageerd op uw opmerkingen ...
Dernière édition par Christophe de 03 / 08 / 09, 13: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
MadPenguin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 29/07/09, 20:07




par MadPenguin » 03/08/09, 12:47

Christophe schreef:We zijn het eens, nee ik had het rapport niet bekeken ... : Oops:

Beeld : Cheesy:
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 09/08/09, 15:02

Christophe schreef:Zou er geen cabal zijn tegen biologische producten?
https://www.econologie.com/forums/les-benefi ... t8100.html
Zouden de aanwezige "machten" bang worden voor organisch? Is dit weer een politieke truc om mensen tegen ecologie te keren? (de eerste manipulatie is de CO1-belasting)?


Dat "biologisch" is "meer" respectvol voor het milieu dan de rest? Ja, waarschijnlijk.
Maar dat er een "cabal tegen biologische producten" is ???? Ik voel me niet zo. Ik zie niet veel mensen in aanraking komen met ecologie, het omgekeerde ja (allerlei soorten verenigingen ...) en het is niet slecht. De mogendheden die investeren zijn er niet bang voor.

Bovendien:

https://www.econologie.com/forums/les-benefices-de-l-alimentation-bio-remis-en-question-t8100-60.html

Ik kijk ernaar uit ...
0 x
MadPenguin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 29/07/09, 20:07




par MadPenguin » 12/08/09, 16:06

Let op pb2487, niet tegen ecologie zijn, betekent niet noodzakelijk dat we ervoor zijn. Je vergeet een categorie personen: degene die niet voor of tegen is, degene die er simpelweg niets mee te maken heeft.
En als we de mensen bij elkaar optellen die tegen ecologie zijn (en geloof me, er zijn er enkele) en degenen die er niet om geven, dan zijn er nog VEEL mensen om te overtuigen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten