schutter + pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
zac64
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/07/05, 20:25

schutter + pantone




par zac64 » 28/12/05, 19:21

goedenavond allemaal, Ik ben al een paar maanden bezig met de bouw van een waterdoping voor mijn AX.
Ik herlas de tests en het patent van de heer Gunnerman, hij behaalde zeer goede resultaten met zijn ervaring.

Ik herinner me het principe ervan. het is noodzakelijk om katalysatoren in de cilinderkop te installeren, deze worden gematerialiseerd door drie of vier platinaplaten die in de dop rond de bougie zijn geschroefd. De gebruikte brandstof is een oplossing van benzine+water of alcohol+watermengsel, er wordt gebruik gemaakt van een oppervlakteactieve stof zodat het mengsel homogeen is. het brandstofinjectiesysteem is origineel gelaten.

Tijdens zijn tests varieerde hij de temperatuur van de inlaatlucht, wat resulteerde in een toename van het motortoerental! verrassend maar toch logisch. hoe heter de lucht, hoe minder dicht deze is. Bij gebruik van een mengsel van 20% benzine en 80% water is de lucht die nodig is voor de verbranding van benzine en lucht zwakker. het vermogen is gelijk aan 100% werking op benzine.

conclusie over dit proces, het resultaat van deze test is dat een mengsel van 20% water + 80% benzine hetzelfde vermogen geeft als dezelfde motor met 100% benzine. de extra energie komt uit de ontleding van water in hydraugen, onder invloed van het vrijkomen van warmte die wordt geproduceerd door de verbranding van benzine en de elektrische energie die wordt geproduceerd door de kaars en de katalysatoren.

Het lijkt mij dat de Pantone-reactor hydraugeen creëert door thermolyse, dus het zou nodig zijn om de lucht die de reactor binnenkomt + verwarmd water te oververhitten, wat duidelijk bevestigt dat het systeem bij koud weer minder goed werkt.

Hier is eindelijk mijn vraag!!
8) Heeft iemand ooit een Pantone-reactor met een Gunnerman-systeem geprobeerd? en wat vinden jullie van dit idee?


:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1

Re: schutter + pantone




par Misterloxo » 28/12/05, 22:27

Zac64 schreef: Hier is eindelijk mijn vraag!!
8) Heeft iemand ooit een Pantone-reactor met een Gunnerman-systeem geprobeerd? en wat vinden jullie van dit idee?
:?


Bij mijn weten heeft niemand het geprobeerd.

Voor de rest kan ik geen commentaar geven omdat ik alleen het werk van Gunnerman heb doorgenomen...

En de anderen, wat denk jij?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten