Project in Burkina Faso stookolie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 02/08/09, 20:16

Eh ja Crabine, 3 keer dezelfde tekst, is het om de paal op te blazen? : Cheesy:

Dit is gecorrigeerd behalve het gedeelte waar het einde van de zin afwijkt van de "kopie" (gemarkeerd met een rode ster)
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 02/08/09, 20:40

U lijkt het redelijk eens te zijn met onze aanpak; u zegt "niets nieuws onder de zon": we zoeken vooral niet naar originaliteit!
Bij onze vereniging. de meningen of overtuigingen zijn divers (althans, ik denk dat niemand daarvan op de hoogte is!), maar iedereen is het eens over het ambigue karakter van deze noodzakelijkerwijs beperkte, maar moreel noodzakelijke benadering.

Je schrijft: "Sommige verenigingen helpen op afstand, maar volgen niet op, en laten de begunstigden van hun donaties en acties achteraf aan hun lot over, waardoor projecten instorten en materialen "ontsnappen".... "
Franse leden bezoeken de site regelmatig om dit soort driften te vermijden die in het begin optraden. Bovendien legt de lokale manager, van perfecte integriteit, nu gedetailleerde rekeningen af ​​voor meer transparantie en efficiëntie.

Persoonlijk ben ik vooral geïnteresseerd in het agrarische aspect en de tuinbouw. We willen met name het BRF proberen, dat mij bijzonder veelbelovend lijkt, omdat het de verzoening van land- en bosbouw mogelijk moet maken, en dus ook om ontbossing, erosie en de vernietiging van leefgebieden van wilde dieren te bestrijden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Crabine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/08/09, 11:28
Plaats: Bordeaux en Bobo Dioulasso in Burkina Faso

Jatropha




par Crabine » 02/08/09, 20:58

Bedankt voor je info, ik heb veel gehoord over Jatropha, wat ik waarschijnlijk in RCI heb gezien, maar zo herinner ik het me niet.

Ik sluit een site bij waar we het hebben over het gebruik ervan in BF:
http://www.lefaso.net/spip.php?article25630

Wat interessant en verrassend is, is dat de plant defensief is om gewassen te beschermen tegen vee dat het niet kan eten, maar zijn maaltijd kan door vee worden geconsumeerd, nadat het de gifstoffen heeft verwijderd.

Op een andere site die spreekt over een Chaya-plant, koken Mexicaanse vrouwen de bladeren die cyanide bevatten gedurende 5 minuten en dat is genoeg voor menselijke consumptie.

Dus we kunnen hetzelfde doen met bruine krab denk ik?
0 x
Samen sterker om te delen!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten