Studenten Challenge Raid 2009

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
maroc'icam_a
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/10/08, 21:28
Plaats: toulouse

Studenten Challenge Raid 2009




par maroc'icam_a » 01/10/08, 21:57

goedemorgen
Ik wist niet zo goed in welke categorie ik dit moest posten, ik hoop dat dit de juiste is.

Ik spreek namens ons team: Jérôme, Jeremy, Florian en mijzelf Simon
We zitten momenteel in het eerste jaar bij ICAM Apprentissage de Toulouse (voorheen IST voor degenen die het weten)
Ik heb door de forum, voornamelijk over het deel gewijd aan de pantone-engine en zijn derivaten, en ik besluit uiteindelijk om te posten.
Omdat ik je graag wil vertellen over een project dat ons nauw aan het hart ligt:

DE STUDENTENUITDAGING

Het is een inval die alleen voor studenten is in Marokko en die nog maar een jaar bestaat.
Maar wat het onderscheidt van andere invallen is de ecologische kant, laat me het uitleggen:
Deze inval is meer dan een race maar een echte menselijke en ecologische training (vanwege het grove taalgebruik heb ik deze zin niet op een site gepompt ^^ ik heb het alleen gedaan omdat ik ervan overtuigd ben)

De race evolueert daarom op drie niveaus: sportief, ecologisch en humanitair.

sportief: we vinden alles wat de charme van invallen maakt, een kleine auto aangepast aan woestijnen, zand en fantastische landschappen

ecologisch: en dit is de nieuwigheid die elke auto zal moeten kopen
met de vereniging actioncarbone.org zijn koolstofverbruik tijdens de inval, met andere woorden, we kopen de koolstofsticker, het ingezamelde geld zal worden gebruikt voor een duurzaam ontwikkelingsproject

maar toch wordt er in het kader van het programma voor de herbebossing van de planeet een dag GREEN DAY georganiseerd. Plant dadelpalmen en voorzie ze van het water dat ze nodig hebben voor hun ontwikkeling door een waterbassin van 100 m3 en een zonnepomp aan te leggen
(774 bomen vorig jaar geplant)

ten slotte gedurende het hele verblijf, de schone bivakoperatie, d.w.z. afvalbeheer en selectieve sortering om de doorkruiste gebieden niet te verstoren

Humanitaire We zullen de reis niet leeg maken, aangezien we basisvoedsel en algemeen geconsumeerd voedsel zoals meel, olie en zout meenemen, dat tijdens een voedingseducatiecursus naar een dorp in Marokko zal worden gedistribueerd.

We willen daarom twee ploegen vormen, het zou voor mij (en naar mijn mening voor de anderen ook de mogelijkheid zijn om deel te nemen aan mijn eerste humanitaire en ecologische actie (afgezien van de presentaties over duurzame ontwikkeling hoor ik mezelf)

alleen is het duur, het kost 1300 € per persoon voor registratie
In totaal zouden we, volgens onze berekeningen, alles bij elkaar genomen de bescheiden som nodig hebben van:

€8000

Met andere woorden: als u ideeën heeft om ons te helpen dit bedrag te verzamelen, neem dan contact op met bedrijven om sponsors te vinden
vertel ons!!!!
bedankt dat je me tot het einde hebt gelezen en goedenavond

Simon
0 x
uitdaging voor studenten
een ecologische en economische inval
help ons daar te komen
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 01/10/08, 22:08

Budget is wat velen van ons missen, naast tijd...
Ik herinner me dat ik als student, penningmeester van verenigingen, veel tijd besteedde aan het rondtoeren van winkels en bedrijven in de omgeving om wat geld te bedelen tegen de oprichting van het logo of de banner van bedrijven. Banken en Post waren het meest genereus. Voor het overige blijft er nog de algemene raad over, die vaak geneigd is deel te nemen. Daar hebben ze budget voor. Het werkt bijna altijd, zolang je maar student bent en een goed imago kunt uitstralen. Het vleit het ego en de burgers zijn blij en zullen opnieuw op Tartenpion stemmen.

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?
Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 01/10/08, 22:21

Wanneer moet u uw begroting rond hebben?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
maroc'icam_a
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/10/08, 21:28
Plaats: toulouse




par maroc'icam_a » 02/10/08, 06:22

Merci pour vos réponses
De bank, daar had ik over nagedacht, maar niet het postkantoor of de algemene raad
maar voor het postkantoor, met wie moet ik contact opnemen? Ga ik naar het postkantoor in de buurt of ga ik via een contactpersoon op hun website?

Anders moet de begroting uiterlijk op 27 november worden afgesloten
Ik ben bezig met het oprichten van de vereniging
Vrijdag moet het dossier klaar zijn, denk ik, om zo snel en efficiënt mogelijk sponsors te gaan zoeken
0 x
uitdaging voor studenten

een ecologische en economische inval

help ons daar te komen
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 02/10/08, 09:40

U kunt ook contact opnemen met grote bedrijven zoals Decathlon.

Anders is er het idee van sponsoring.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
maroc'icam_a
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/10/08, 21:28
Plaats: toulouse




par maroc'icam_a » 02/10/08, 13:06

Wat bedoel je met sponsoring?
0 x
uitdaging voor studenten

een ecologische en economische inval

help ons daar te komen
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 02/10/08, 13:10

Je stelt de mensen om je heen voor, dichtbij of niet zo dichtbij (familie, vrienden, buren of anderen) om je te ‘sponsoren’ voor een bedrag naar keuze, en beetje bij beetje vormen kleine stroompjes grote rivieren.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
woestijnviervleugels
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/07/09, 18:11




par woestijnviervleugels » 20/07/09, 18:15

Hallo Simon,

Ik wil ook graag meedoen aan de Students Challenge. Dus ik wilde weten of je uiteindelijk deze inval hebt kunnen doen?
heb je genoeg sponsors gekregen?
Het is zo'n gedoe om sponsors te vinden! heb je enig advies voor mij?

Dank je wel!
0 x
Amandine

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten