Het uitvoeren van een testbank

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Kameel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/11/04, 00:11




par Kameel » 17/11/04, 00:19

Groeten aan iedereen!

Ik heb dit bericht al op de forum PMC, maar het was een week geblokkeerd en ik heb dit net ontdekt forum Quanthomme ...

Ik heb hier nog niets concreets over gemaakt forum waar ik al heel lang belangstelling voor heb.
Ik ben een van de "stille deelnemers" en zoals zij, spreek ik meestal alleen als ik dingen te zeggen heb?

Dit is vandaag het geval, ik heb zojuist de bestandssectie van de forum PMC een Pdf genaamd Pantone Reactor Assessment Project.pdf.

Dit is het resultaat van mijn gedachten, gevoed door uren lezen hierin forum en elders, vanuit mijn eigen ervaringen in onderzoek en ontwikkeling in industriële elektronica (zelfs als dit de laatste tijd niet mijn activiteit is?).

Het lezen van uw berichten bevestigt mij de geldigheid van deze reflecties.

Helaas is mijn hoofd- en prioriteitsactiviteit voorlopig muziek! En ik ben gefrustreerd omdat ik niet in staat ben om te experimenteren, maar ik heb ideeën en suggesties voor de groep.

Ik las hartstochtelijk het debat dat Christophe begon, met zijn bestrating in de vijver. Vooral omdat ik op dit moment op het punt stond om na te denken over de ontwikkeling van een Pantone-testbank, waar het me duidelijk leek dat dergelijk werk vereist dat we serieus nadenken over onze manier van eigenlijk meewerken.

We hebben allemaal vaardigheden, wat ze ook zijn. En dat is goed, want dit project is multidisciplinair. Iedereen kan zijn plek vinden. En paf, Christophe balanceert zijn brief? Dus ik ben het volledig eens met het idee dat we organiseren. Vooral omdat dit project perfect past bij het idee om de krachten te bundelen. Om concreet te zijn, hier is het type organisatie dat we zouden kunnen opzetten:

Wat het kader betreft, zal ik de associatiewet 1901 voorstaan. Het is niet duur, je kunt een bankrekening hebben (voornamelijk aangevuld met lidmaatschapskosten en donaties). Het doel van deze vereniging zou bijvoorbeeld zijn om afval en vervuiling en het verbruik van fossiele brandstoffen te verminderen. De belangrijkste missie zou zijn om een ​​internetsite te beheren die toegankelijk is voor leden en hen alle faciliteiten biedt voor toegang tot documenten, bijdragen (vaardigheden, materiaal, financieel, logistiek?) En het organiseren van werk.

We moeten inderdaad rekening houden met het feit dat we verspreid zijn over heel Frankrijk, en zelfs verder (geen echte Quebecers? J)
Groepen moeten daarom per regio worden georganiseerd, indien mogelijk niet te ver uit elkaar.
Dat gezegd hebbende, doet zich het probleem niet voor voor het materiaal of voor het geld dat zeer goed wordt vervoerd.

Theoretisch kan een vereniging om subsidies vragen, maar ik geloof dat het in ons geval niet eens de moeite waard is om erover na te denken. Alles zal gebeuren met onze eigen middelen (is het de garantie van onze onafhankelijkheid?)

Om concreet een stap verder te gaan, zou ik zelfs zeggen dat een man als Christophe, een jonge ingenieur die al een testbank heeft uitgevoerd, met a priori veel van de benodigde vaardigheden, plus de ouach, heel goed financieel zou kunnen worden ondersteund door een beurzensysteem, en logistiek, met alle benodigde apparatuur om hem naar zijn laboratorium te sturen, om hem in staat te stellen de manipulatie uit te voeren, hulp te zoeken bij PMCists en in godsnaam vooruit te gaan, vooruit!

Welnu, ik word meegesleept, maar ik denk dat het, gezien onze middelen, die niet van de multinationals zijn, goed zou zijn om ons de heruitvinding van het wiel te besparen en bepaalde mensen aan te wijzen om aan dit of dat deel van het apparaat te werken. .
Als we een testbank willen maken, moeten we dit allemaal op een gegeven moment centraliseren. De onderdelen kunnen heel goed worden vervaardigd door So-and-so die roestvrij staal kan lassen, dan in Telautre die het handling management-programma biedt, enz. Maar uiteindelijk zal dit allemaal samen met iemand moeten worden samengesteld, met een minimum aan kennis, indien nodig omringd door andere mensen uit de groep om de manipulaties te starten.

Ik nam het voorbeeld van Christophe, maar ik denk dat hij gelukkig niet de enige geschikte kandidaat is (dit forum is rijk, zeg ik je!).

Ik zou graag uw reacties op dit bericht willen lezen.

Mijn echte naam is Michel Lathuraz, maar in de forum, Gebruik ik een andere om niet met spam te worden gebombardeerd?

Goede ideeën, vriendelijk,

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 17/11/04, 23:38

Hallo Michel

Ik ben nieuw voor forums en lees gewoon je testbankproject.

Ik heb een paar suggesties, misschien niet verstandig afkomstig van een nieuwe, maar ... goed! Ik zal proberen het op orde te brengen.

Ik zag in een van de antwoorden dat de "toevoer" -ventilator een "zuig" -ventilator zou moeten zijn omdat de reactor geacht wordt eerder in een depressie te zijn. Ik geloof dat de 2-systemen "testbaar" moeten zijn om wat extra loodgieterswerk te hebben. In termen van Pantone met borrelen door de uitlaatgassen, is het niet bekend in welke mate ze blazen (opblazen?) In de bubbler. In elk geval zou het interessant zijn om te weten of de reactor beter werkt onder druk of onder vacuüm en met lucht of een neutrale atmosfeer (naast water of brandstof of 2).

Velen zeggen dat het water in de bubbler niet tot meer dan 80-90 ° moet worden verwarmd om verdamping te voorkomen: waarom? Waarom een ​​vernevelingssysteem (kleine druppeltjes vloeibaar water) maken in plaats van waterdamp? een gas zou normaal gemakkelijker in de reactor te verwerken zijn dan een vloeistof. En zo nee: waarom?
(In feite is dat meer vragen dan suggesties!)

Ik ga niet te ver op de glazen buis, ik ken de weerstanden van het materiaal niet. Maar als de reactor van staal moet zijn, kan de toevoerbuis (koud) misschien van transparant materiaal (plastic?) Zijn gemaakt. Het zou het plasma laten zien.

Wat als de koolstof en het ijzer in het reactorstaal een rol spelen bij de afbraak van water of bij de vorming en instandhouding van plasma? Ik weet dat er roestvrijstalen reactoren zijn die werken, maar als ik me mijn metallurgiecursussen herinner, is roestvrij staal een zwak ijzerhoudend staal, maar altijd met koolstof. Zijn er mensen die op de lange termijn slijtage van de stang hebben opgemerkt?

Uw temperatuurmetingen door op uw manier vervaardigde en gemonteerde thermokoppels zijn alleen mogelijk als de reactorbuis van glas is (elektrische isolator). Maar ik weet niet wat een stel koppels gemonteerd op dezelfde elektrische referentie (de staaf) meten, die verschillende temperaturen langs de lengte ervan nemen. Zullen de verschillende paren elkaar niet beïnvloeden? Ik geef toe dat ik geen idee heb om thermokoppels te vervangen, behalve infrarood.

Voor het verwarmingsgedeelte zie ik niets schokkend

Het zou ook nodig zijn om in staat te zijn om testen met verschillende afmetingen uit te voeren voor de reactor en zijn staaf zoals voorspeld door Christophe Martz op zijn bank.

Ik hoop dat dit een constructieve analyse is, en als iedereen ideeën geeft, moeten we aan (bijna) alles kunnen denken.

Hoe dan ook, uw testbank lijkt mij een uitstekende werkbasis.

Bonne voortzetting.

Christophe
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 18/11/04, 08:46

Hallo,

Ik ben de auteur van het antwoord op PMC-France ...

met betrekking tot de temperatuur in de bubbler, mag er geen stoom worden gegenereerd. Waarom? omdat het risico loopt snel opnieuw te worden heroverwogen. idealiter natuurlijke verdamping, die minder snel condenseert.
De reactie wordt verbeterd wanneer het een droge damp is die de reactor binnenkomt, en de waterdamp (verwarmd water) natte damp is (Christophe Martz, corrigeer me als ik een domheid zeg)
Als het goed wordt verneveld, kunnen deze kleine druppeltjes op natuurlijke wijze verdampen bij contact met lucht (misschien een beetje verwarmd als de druppeltjes groter zijn dan een paar micron), dus droge damp. ..

wat betreft de rol van koolstof en staal is er volgens alle getuigenissen geen slijtage of verandering van een ijzeren staaf. Iemand had zelfs gesuggereerd dat het ijzer onmiddellijk na de reactie was gereconstitueerd, maar op dat moment zou er ruwheid zijn omdat het onmogelijk is om op dezelfde exacte plaats te reconstrueren ... Bovendien wordt het aanbevolen om een ​​staaf en een inwendig oppervlak zo glad mogelijk te hebben, is het misschien niet voor niets ... volgens sommigen zou het zijn om de overgang naar de staat van plasma te vergemakkelijken ...

Seb.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/11/04, 11:44

Ik heb het document in kwestie over econologie gesteld:

https://www.econologie.com/download.php?lng=fr

ou

https://www.econologie.com/file/restricted/...eur_pantone.pdf

voor degenen die al lid zijn van de site.

Ik heb het document gelezen en geef je mijn opmerkingen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/11/04, 21:35

Ik lees het 1ere deel (tot het 2-cijfer) hier zijn mijn opmerkingen:

1) We zullen nooit zuiver water met het systeem verbranden, dus moeten we vóór of na de waterinjectie een (eventuele) brandstofinjectie stroomopwaarts van de reactor leveren.

2) Waarom zou u voor het uitlaatcircuit (verwarming) door lucht gaan (en dus de dimensionering van een complexe warmtewisselaar) terwijl u rechtstreeks verwarmt door de verbrandingsgassen van de brander?

3) Zorg voor drukkranen op dezelfde locatie als de T ° -kranen langs de reactor

4) Voor de vorm: een paar kleine opmerkingen doorbreken de ernst (en dus de geloofwaardigheid) van het document (stijl: "het werd niet gek" ... de smiley ziet eruit.) Het is jammer omdat de auteur moeite heeft gedaan om de rest ....

Dat is alles wat ik momenteel zie ...
0 x
Kameel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/11/04, 00:11




par Kameel » 23/11/04, 23:18

Hallo allemaal, vooral Christophe!

In antwoord op uw bericht:

* 1) We zullen nooit zuiver water met het systeem verbranden, daarom moeten we een * brandstofinspuiting (eventueel) stroomopwaarts van de reactor voorzien voor of na * waterinjectie.

Misschien was ik niet duidelijk genoeg in mijn presentatie ... Ik kom terug op de basisvraag, namelijk om het fenomeen dat zich in de reactor voordoet te karakteriseren. Beginnend met de analyse van gedoteerde assemblages, vooral op tractoren. Het is inderdaad alleen een lucht / waterdampmengsel dat passeert en de verbetering brengt die we kennen. Naar mijn mening is dit idee van een testbank het reproduceren van de fysieke omgeving van de warmtemotor, door de verschillende parameters te beheersen, gezien vanuit de reactor. Het is uiteindelijk een kwestie van weten of het kraken van het water voorkomt of niet, en zo ja, onder welke omstandigheden ... wetende dat PlomLaBricole onlangs overtuigende resultaten heeft gehad (hoe dan ook te bevestigen) door "branden" water in zijn boiler!

* 2) Waarom zou u voor het uitlaatcircuit (verwarming) door lucht gaan (en * dus de dimensionering van een complexe wisselaar) terwijl * rechtstreeks door de verbrandingsgassen van de brander wordt verwarmd?

Het idee lijkt misschien een beetje ingewikkeld, maar ook hier is het doel om zo dicht mogelijk bij de werkelijke bedrijfsomstandigheden van de reactor te komen, namelijk dat de verwarming ervan afkomstig is van de uitlaatgassen in de tegenovergestelde richting, waarvan de temperatuur daalt tot als ze de uitgang naderen -> lijkt de temperatuur niet overal in de buis hetzelfde.
We moeten ook de gasstroomparameter niet vergeten, die noodzakelijkerwijs een invloed zal hebben op de warmte-invoer naar de reactor. We mogen niet uit het oog verliezen dat we een automotor willen simuleren, geroepen om te werken van een snelheid van vertragen tot volledige snelheid, en dat we de reactor zelfs bij lage snelheid in actie willen zien komen. Met dit in gedachten is het beheersen van het uitlaatgasdebiet naar mijn mening geen onnodige luxe!

* 3) Zorg voor drukkranen op dezelfde plaats als de T ° -kranen langs de * reactor

Het eet geen brood, ik heb een "minimumprogramma" gepland, maar we kunnen eigenlijk een maat van de druk toevoegen, zoals u suggereert.

* 4) Voor de vorm: een paar kleine opmerkingen breken de ernst (en dus de * geloofwaardigheid) van het document (stijl: "het werd niet gek" .. smileygezichten.) Het is jammer * omdat de auteur zichzelf gaf slecht voor de rest ....

Dus daar, Christophe, mijn armen vallen! Ik maakte een scheutje humor, in het midden van een stijve presentatie, gewoon om mijn vinger te leggen op een gevoelige vraag over de glazen buis. Als ik zeg "als het niet heeft geblazen ..." bedoel ik "als de glazen buis van de reactor niet is gebroken door het effect van expansie, waardoor de nodige en voldoende functionele spelingen tussen de buis in glas, kern (en zijn centreerpennen), en waarschijnlijk ook tussen de glazen buis en de buitenste buis, bij de doorgangen.

Ik dacht dat het duidelijk was.

Ik had liever uw mening over het principe gehad, en was het ermee eens dat alles perfect is en dat ik niet aan alles gedacht heb!

Dat is het, voor nu, dat is alles wat ik te zeggen heb ...

vriendschappelijk

Michel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/11/04, 20:34

Uiteindelijk vond ik de tijd om het hele document te lezen, de rest van mijn opmerkingen:

- Om het gas "geet" te karakteriseren, zou het verstandiger zijn om een ​​weging te doorlopen (dus massa-analyse natuurlijk) ... mmm .. door bijvoorbeeld een buffertank te vullen die we later zouden wegen of leven? De pb kan de temperatuur zijn ... maar niemand dwingt de bal om rubber te zijn, het is slechts een afbeelding ...

- U hoeft geen tijd te verspillen met het maken van thermokoppels (zonder de analysehulpmiddelen te tellen om naar de pc en kalibratie te gaan ...) U MOET thermokoppels KOPEN, bij voorkeur met een mantel (om elektrische storingen te voorkomen die geproduceerd in de reactor), of gebruik een enkele gemonteerd op een glijdende "strip" (gemonteerd in de staaf of in de ringvormige ruimte). De aanschaf van een T ° -regeling of een universele thermokoppellezer is ook veel beter.

- Ja voor infraroodanalyse ... En op ultraviolet niveau? Misschien is het het beste om een ​​spectrale analyse te doen? Via een lamp met bekende eigenschappen, die de ene kant van de reactor verlicht, terwijl aan de andere kant een prisma dit licht ontleedt ... zouden we dan, na analyse van het spectrum, nauwkeurige informatie over de atoomkernen hebben (idee om te verfijnen met natuurkundigen!)

- Piëzo-resonator: let op de stroom, vaak laag die het systeem toestaat ... een injector / vernevelaar die stroomopwaarts van dit systeem is gemonteerd, kan "een beetje" compenseren voor deze beperkende factor ...

- Voor de brander: onmogelijk om een ​​gas-vloeistofwisselaar om te zetten in gas-gas .... of zo met een zeer zeer lage efficiëntie! Ik denk nog steeds dat het rechtstreeks inspuiten van de verbrandingsgassen van deze ketel de temperatuur zou verhogen zonder het probleem van het dimensioneren van de wisselaar. Het probleem is dat de ketels een T ° en bijbehorende luchtstroom hebben ... Een alternatief zou daarom zijn om de ketel in volle pot te laten draaien en een extra luchtpomp NA de brander en VOOR de reactor te monteren die + of - hete gassen kan afkoelen om het gewenste T ° bereik te vegen.

- Keuze van materialen: pkoi niet van plan een studie van de verschillende reactor / kernparen? De auteur lijkt thermokoppel goed te kennen, we hebben het over het opwekken van elektriciteit in de reactor, dus het is mogelijk dat het zich gedraagt ​​als een thermokoppel ... de studie van materialen en een paar materialen zou verstandig zijn! [/ Font ]
Voila ... Ik denk dat het niet slecht zou zijn om de .pdf die ik op de site heb gezet op te nemen / te corrigeren of er een 2de-versie van te maken.

ps: mijn opmerking over de geloofwaardigheid was niet persoonlijk, maar ik plaatste mezelf in de plaats van een sceptische wetenschapper die op uw document viel ... Alles goed tot deze opmerking ... Ik denk niet dat een "goede wetenschapper "lees verder nadat je erover gevallen bent ...
0 x
Kameel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/11/04, 00:11




par Kameel » 25/11/04, 12:44

Salut!

Testopmerkingen en suggesties lijken mij verstandig. Wat betreft de PDF-aanpassingen, ik zou de Word-versie in .doc kunnen downloaden (gemakkelijker aan te passen). Laten we zeggen dat deze pdf slechts een voorlopig document is, dat aanleiding kan geven tot meer en meer complete versies, waarvan de wetenschappelijke waarde zal toenemen, afhankelijk van de kwaliteit van de interventies van degenen die bereid zijn deel te nemen aan de ontwikkeling ervan. .

Er moet een systeem worden gevonden om het gemakkelijk te maken ... webmasters, ideeën alstublieft!

Een plus!

Michel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/11/04, 22:27

Ik begrijp uw vraag over de doc / Pdf niet helemaal ... bent u niet de auteur van het document? dus logisch gezien kun je het wijzigen als je wilt nee ???

Voor het systeem geloof ik dat het spel de kaars niet waard is. Ik ben reactief genoeg om de documenten bij te werken, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 25/11/04, 22:35

Ik heb een idee voor de realisatie van de testreactor (het is maar een idee, ik weet niet wat het waard is)

De buizen moeten absoluut in elkaar worden geschroefd. Een assemblage in 2 halve schalen kan de installatie van de meetinstrumenten vereenvoudigen.

Wat denk jij?

Christophe
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten