Het huis van morgen door poitou hennep

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
oude stenen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 31/03/08, 18:26

Het huis van morgen door poitou hennep




par oude stenen » 06/07/09, 14:10

Gezonder, zuiniger,
respectvoller voor zijn omgeving

In Frankrijk is de weerspiegeling van de actoren van ecoconstructie rijk. Particulieren, professionals, lokale overheden, bedrijven en verenigingen handelen op een concrete manier om een ​​leefomgeving voor te stellen en te creëren die tegelijkertijd respectvol is voor het milieu, een laag verbruik heeft en zelfs energie produceert door aan de verwachtingen van het grootste aantal te voldoen.

De behoefte aan informatie van consumenten en burgers, de behoefte aan de overdracht van ervaringen en innovaties tussen professionals en de noodzakelijke totstandbrenging van een coherente keten van actoren blijven echter doelstellingen die slechts ten dele zijn bereikt.
Zeker vanwege de politieke en maatschappelijke vraagstukken en het aanbod van producten en diensten
van de betrokken gebieden zijn moeilijk globaal te vatten.

Om bij te dragen aan de collectieve reflectie, stelt Poitou Chanvre het huis van morgen voor: de productie van een economische en ecologische habitat, met respect voor de architectuur en de begeleiding van de gezondheid van de bewoner.

De vraagstukken kunnen als volgt worden geformuleerd:
Waarom zouden we, gezien de urgentie van de energie- en ecologische transitie waartoe de hele samenleving wordt gedwongen, geen gezonde leefomgeving creëren die minder energie verbruikt?

In dit perspectief is het noodzakelijk om van elke professional en elke bewoner een verantwoordelijke actor van de gezondheid in de habitat te maken, terwijl veel huishoudelijke vaardigheden verloren zijn gegaan en nieuwe vaardigheden nog niet zijn verworven door de meerderheid van de bewoners.

Voor hennep uit Poitou lijkt de prefabricage van een eco-huisvesting de beste oplossing.

Het is nu mogelijk om op een economische en ecologische manier een geprefabriceerde module in hennepbeton te produceren, met implementatie op locatie, eenvoudig en effectief.

Bij voorbaat dank voor uw opmerkingen.
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 06/07/09, 16:26

Hallo oude stenen,

Je hebt het over een prefa module, kun je wat extra info/foto's/ideeën geven aub?

Al een aantal jaren zie ik overal hennep/kalkbeton, kunt u mij uitleggen waarom hennep/kleibeton niet wordt ontwikkeld?

Bij voorbaat dank

@+
0 x
Frederic
oude stenen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 31/03/08, 18:26




par oude stenen » 06/07/09, 17:10

Ik heb geen foto's, maar de hoogte van de modules is 270 cm
de breedte is 60 en 120 cm
de dikte is 25 cm voor een thermische weerstand van 3.5
de verkoopprijs is 80 euro exclusief BTW per m2
montage is snel en het is mogelijk om elke vorm aan deze constructie te geven.
op de grond wordt een hennepkalksteen gemaakt (bij een R van 1.9) en gepulste losse hennepwol (bij een R van 7.5) op zolder.
er is al een huis gemaakt voor nog geen 1000 euro per m2.

limoenen hebben goede mechanische eigenschappen, ze zijn gemakkelijk in gebruik. maar zeldzaam zijn goede limoenen die goed ademen.
met een goede limoen en een goede "vezelige" chènevotte kunnen we het allemaal eenvoudig en met goed resultaat doen.

klei is een zeer goed materiaal, afhankelijk van zijn oorsprong, maar het blijft van beperkt nut omdat het door professionals kan worden beheerst

poitou hennep werkt aan een standaardisatie van aarde en hennepstenen en ook aan coatings en deze vette vezel.
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 06/07/09, 18:43

Bedankt voor het antwoord Oude Steen.

De tarieven en prestaties die je voorschiet lijken interessant.


Technisch detail: ik veronderstel dat de module "opgesloten" is in een houten "frame"? Is het DTU-skelet/houtskelet vergelijkbaar?

Je moet het geweldig vinden om al deze tests met klei te doen!

@+
0 x
Frederic
oude stenen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 31/03/08, 18:26




par oude stenen » 07/07/09, 09:11

Er is een houten frame ter bescherming van de module; (transport, montage, exterieur)
maar niet voor de structuur. aan de andere kant is hennep specifiek en zij is het die zorgt voor de technische oplossingen, het isolerend vermogen en de verwachte weerstand.

Het eerste doel dat door deze modules wordt bereikt, is een zeer aanzienlijke productie van biomassa die grote hoeveelheden CO² vasthoudt, terwijl concurrerende materialen dit tegelijkertijd produceren.

Verandering van het principe van “bouwmateriaal dat isolatie integreert” naar de innovatie van “isolatie als basis van de constructie” bron van besparingen voor alle spelers in de branche.

ecologische groeten. :?
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 07/07/09, 09:57

Oké, ik begrijp het principe.

Kan deze module worden gebruikt voor de constructie van gebouwen met meerdere verdiepingen?

Het komt mij voor dat een Franse fabrikant van hennepbakstenen een systeem had geproduceerd gebaseerd op dit idee van dragende hennepblokken en verplicht was geweest een houten frame te integreren in verband met het feit dat er geen DTU werd erkend en dat plotseling de conventionele klanten vluchtten.
Ik hoop dat het voor deze nieuwe module anders zal zijn.

@+
0 x
Frederic
oude stenen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 31/03/08, 18:26




par oude stenen » 07/07/09, 10:56

ja voor twee niveaus.

bedankt en groeten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten