EP-gebruik voor drinkwater: welke behandeling is mogelijk?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sam_barton
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/07/09, 20:19

EP-gebruik voor drinkwater: welke behandeling is mogelijk?




par sam_barton » 02/07/09, 20:35

Bonjour à tous,

Ik heb net ontdekt wat forum wat erg compleet lijkt!

Ik leg mijn probleem aan je uit:
Ik woon op de Antillen en als onderdeel van de bouw van een villa in Saint-Martin (eiland ten noorden van Guadeloupe), moet ik een systeem aanbevelen om regenwater op te vangen en drinkbaar te maken.

Dus ik stop je onmiddellijk: ik weet heel goed dat de Franse wet dit niet toestaat, enz enz ...
Maar in feite is water op dit eiland heel erg duur. Iedereen verzamelt regenwater en gebruikt het voor alles. En het wordt door de autoriteiten getolereerd.

Voor de behandeling zelf ben ik van plan een UV-behandelingssysteem te plaatsen (zijn er andere systemen? Omgekeerde osmose?) Met cascadefilters, maar ik weet niet welk type?

Alvast bedankt voor uw hulp :)
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 02/07/09, 21:54

Hallo,

inderdaad, veel mensen (die de teksten diagonaal lezen) zullen je vertellen dat dit verboden is of verboden dat .....

maak je geen zorgen, stel jezelf gerust, door artikel 1 van dit beroemde decreet van 21 augustus 2008 correct te lezen, zul je beseffen dat drinkwater uit regenwater niet onder de reikwijdte van dit besluit ...

om objectief een goed kanaal (en niet slechts één filter!) te bepalen voor het filteren / drinken van regenwater, moeten we de algemene kwaliteitskenmerken al kennen, aangezien we moeten bedenken dat "de behandeling zich aanpast aan de behoefte "...

Ik raad u in uw geval ten zeerste aan om u op mijn site te registreren om (alleen voor leden) de serie van 5 artikelen te ontdekken die ik in deze richting heb gemaakt, waarin de verschillende opeenvolgende fasen van een compleet ontwerp van 'zo'n installatie ...
1. vastleggen
2. voorfiltratie
3. opslag
4. pompen
5. filtratie
(komt) 6. implementatie

sorry voor deze verwijzing, maar ik kan hier niet alles beschrijven voor zo'n verzoek, en naar mijn mening is elk van deze fasen belangrijk, niets mag over het hoofd worden gezien, dus als u op zoek bent naar een goed bestudeerd en efficiënt ontwerp, dit dossier "EDP-installatie: procedure" Ik denk dat je heel nuttig zult zijn ...!

misschien binnenkort, hier voor meer details ....

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/07/09, 22:46

de wet is de wet, maar bacteriën kunnen niet lezen! het zijn dus niet de wetten van mensen die tellen, maar de wetten van de natuur

drinkwater hoeft niet steriel te zijn: de meeste bacteriën zijn ongevaarlijk ...

het water in een slechte put bevat gemakkelijk ziekteverwekkende bacteriën van naburige mannen die mogelijk ziek zijn

luchtwater lijkt me veiliger

het belangrijkste is om er geen gekweekte bouillon van te maken, anders zal de zeldzaamste microbe zich ontwikkelen

mijn methode voor 15 jaar: laat de eerste regenachtige dagen los van de niet-drinkbare tank: als ik schat dat mijn dak goed gespoeld is, stuur dan de rest naar de drinkbare tank: zelfs als het een beetje bewolkt is ca decante minder 24 uur en wordt helder: dit water kan heel lang worden opgeslagen, zoals mineraalwater: ik concludeer dat voldoende zuiver water dat in het donker wordt bewaard, geen algen of bacteriën laat leven

dus lange tijd heb ik niet eens een filter gehad: ik reken alleen op de selectie van goede regenachtige dagen en decanteren om water te hebben dat ik drinkbaar vind
0 x
sam_barton
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/07/09, 20:19




par sam_barton » 03/07/09, 04:59

Bedankt 2 voor je hulp!
Ik begreep het idee dat je wilde overbrengen!


Kleine Perriot, ik heb me net aangemeld op uw site : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/07/09, 15:44

Toch is het in Martinique, waar de omgevingstemperaturen hoger zijn dan thuis. Persoonlijk zou ik voorzichtiger zijn en ik zal ofwel omgekeerde osmose of UV gebruiken.

Ik vestig uw aandacht op het feit dat u niet voor alles drinkwater nodig heeft.

Drinken: aanrecht, gootstenen, douche (je weet maar nooit met kinderen)
niet drinkbaar: WC, besproeiing, wasmachine.

Ik ben verdeeld over de vaatwasser: denk je dat bacteriën dit soort behandelingen waarderen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 04/07/09, 15:53

Ik ben heel blij dat ik overal water kan drinken ... mijn zoon drinkt water uit het toilet zodra ik mijn rug heb gedraaid ... !!! (Toch moet het niet erg drinkbaar zijn! Beurrrrk !!!!)
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 04/07/09, 16:28

Hallo,

Ik ben verdeeld over de vaatwasser: denk je dat bacteriën dit soort behandelingen waarderen?

Denk je dat je vaat (gewassen worden in "drinkwater") steriel is als je ze uit de kast haalt en aan tafel zet ???

Welke dosis bacteriën eten we dagelijks zonder het te beseffen, denk je?

Zou jij ook slachtoffer zijn van deze typisch Franse "acute bacteriofobitis" ... ?? : Cheesy:
(humor!)

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/07/09, 19:14

zou u ook het slachtoffer zijn van deze typisch Franse "acute bacteriofobitis"


Oh, het is zeer recent onder de Fransen: het erfgoed van damesbladen.

Maar we maken zoveel lawaai op listeria en andere escherichia coli ... :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 04/07/09, 19:42

Je moet yoghurt en veel stinkende kaas eten om een ​​goede darmflora te maken!
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/07/09, 23:13

mijn drinkwatertank ligt niet begraven: het is erg heet in de zomer en het levert geen problemen op

mijn niet-drinkbare tank in heel oud metselwerk is altijd koud maar nooit erg schoon omdat het grondinfiltratiewater erin valt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten