Hydro-elektriciteit op de rivier, welke regelaar?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
ga82
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 23/06/09, 00:35

Hydro-elektriciteit op de rivier, welke regelaar?




par ga82 » 23/06/09, 01:03

Bonjour à tous,
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de verschillende manieren om elektriciteit te produceren. Onlangs heb ik een chalet aan de rivier gehad. Het chalet wordt momenteel van stroom voorzien door een benzine generator (geplaatst door de vorige eigenaar) die ik wil verwijderen. Ik dacht eerst aan een windturbine, maar het land is erg bebost, dus ik ben overgegaan op waterkracht. De rivier is erg breed, dus de stroming is niet sterk. Dit is de reden waarom ik op zoek ben gegaan naar generatoren die gebruikt kunnen worden bij een laag toerental, ik vond 2 modellen, de WindBlue DC-540 en het FuturEnergy model. Voor het ontwerp denk ik dat ik het aankan. Maar elektriciteitsniveau ik sta niet aan de top. Ik wil gelijkstroom 12 v.

Als ik met batterijen installeer, begrijp ik dat een laadregelaar vereist is. De laadregelaar vermijdt oververhitting van de batterijen als ze vol zijn als ik het goed heb begrepen.
Maar is het mogelijk om een ​​laadregelaar zoals die van de zonne-installaties te gebruiken die afsnijdt wanneer de batterij wordt opgeladen of is het noodzakelijkerwijs een die de stroom heeft gericht op weerstanden die verwarmt zoals ik die op een bepaalde site heb kunnen zien?

Eindelijk, is het mogelijk om zonder batterijen te doen (aangezien de rivier nooit stopt met stromen) wetende dat ik gewoon een beetje licht in het chalet zou willen hebben en max. Een apparaat als radio op een 12v / 220v converter wil aansluiten?

merci
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 23/06/09, 01:36

ga82

Welkom op de Econology-website! :D

De weinige gegevens over de snelheid van de stroming en het gebrek aan foto's maken het moeilijk om je te antwoorden.

De breedte van de stroom en de stroom zijn erg belangrijk om u voldoende informatie te geven.

Regelaars voor windturbines of zonnepanelen zijn niet echt geschikt voor waterkracht, op de winder dienen de weerstanden om hem te beschermen tegen de overrotatie die de vernietiging van de bladen veroorzaakt, op de zon is het nutteloos om af te leiden in weerstanden alleen als je het wilt gebruiken voor het verwarmen van water of een kamer.

Het verdient de voorkeur om 1 of 2 bufferbatterijen te gebruiken voor toekomstige apparaten die in korte tijd veel kunnen verbruiken of om een ​​eventuele storing of onderhoud te compenseren.

Op de eerste site (winblue) is er een aangepaste auto-dynamo en gebruikt u de originele regelaar zolang u de juiste verhouding / koppel vindt, ik nodig u uit om dit onderwerp te lezen om te begrijpen dat u een niet-dynamo kunt gebruiken aangepast wat u een paar euro kost voor schroot:

https://www.econologie.com/forums/construire ... t7815.html
:D
0 x
ga82
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 23/06/09, 00:35




par ga82 » 23/06/09, 12:04

hallo Alain G, bedankt voor je antwoord

Ik heb op dit moment geen foto's, voor de breedte en de stroming weet ik het eigenlijk niet: de rivier die eerder een rivier is is eigenlijk de Seine, het land ligt in de Yvelines. Het gemiddelde debiet is 563 m3⋅s-1, ik dacht eraan om houten planken te plaatsen om de maximale hoeveelheid water af te voeren om het als een soort trechter op het wiel te concentreren. Ik denk echter niet dat ik een erg sterke stroming krijg. Daarom heb ik een generator nodig die een laag toerental en een laag koppel vereist.

Op de link die je me gaf, zag ik dat het mogelijk was om de spanning te vermenigvuldigen met het diodesysteem; Dus koop gewoon een auto-dynamo voor schroot en maak vervolgens bij elke start een eenvoudig contact van 1 of 2 seconden tussen de bekrachtigingsdraad en het positieve van de batterij, en zelfs als het toerental / min laag is, vermenigvuldig de spanning met drie transformatoren voor de drie fasen of door 3 condensatoren aan te sluiten op de diodebruggen (voltage tripler).


Wat betreft de regelaar, voor mij geen probleem van overrotatie, dus geen weerstand nodig.
Maar om de batterijen niet te beschadigen (overladen of ontladen) leek de zonneregelaar mij het meest geschikt. Kan mijn dynamo in open circuit draaien zonder beschadigd te worden?

om mijn tour samen te vatten:

generator ---> regulator - 1 -> batterijen - 2 -> chalet elektrisch circuit (licht, transformator12v / 220v)

Als de batterij vol is, snijdt de regelaar schakel 1 af en als de batterij te laag is, snijdt de regelaar schakel 2.

merci
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 23/06/09, 13:24

Hallo Ga82

Het schoepenrad op de vlotter lijkt het meest geschikt voor uw project, het enige kleine probleem is het inkten, maar u kunt een liggende mast gebruiken en vanaf de kust repareren.

Bekijk dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... t6303.html

Kan mijn dynamo in open circuit draaien zonder beschadigd te worden?


De dynamo kan probleemloos in open circuit draaien.

generator ---> regulator - 1 -> batterijen - 2 -> chalet elektrisch circuit (licht, transformator12v / 220v)

Als de batterij vol is, snijdt de regelaar schakel 1 af en als de batterij te laag is, snijdt de regelaar schakel 2.


Je aftrek is goed, je bent op de goede weg.

Veel succes met je prestatie!

Alain
0 x
ga82
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 23/06/09, 00:35




par ga82 » 23/06/09, 14:58

Dus, wat voor soort regelaar, zelfs als het bedoeld is voor zonnepanelen, kan geschikt zijn voor mijn installatie?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 23/06/09, 15:52

ga82

Ja, je kunt het gebruiken.
:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten