Idee van econologie die de PS doorboort?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Idee van econologie die de PS doorboort?




par Christophe » 22/06/09, 13:26

Het ontwikkelingsmodel na de crisis

econology
Door manu. op 22/06/2009

Het is duidelijk dat het ontwikkelingsmodel van de liberale economie tot een einde is gekomen. Naast economische en sociale problemen zijn er ecologische bedreigingen. Ik denk dat de oplossing zal komen uit een fusie van economie en ecologie: wat ik econologie noem (zie de bijlage voor meer details). Deze nieuwe wetenschap zal economische ontwikkeling en ecologische beperkingen moeten combineren. Ik weet zeker dat de Fransen nu weten dat het model moet worden gewijzigd. Op een diffuse manier voelen ze zich goed dat het niet de lijn is die een ander model kan voorstellen. We kunnen nu de openbare dienst verdedigen en zelfs een massale wervingsgolf in de openbare dienst voorstellen om de verandering in onze samenleving naar duurzame ontwikkeling te lanceren. Het zijn niet particuliere bedrijven die verandering kunnen initiëren, maar de publieke macht (met name EDF die opnieuw moet worden ingericht). Bedrijven zullen dit voorbeeld volgen als de staat voorop loopt. Gedeeltelijk de jeugdwerkloosheid oplossen door groene banen in overheidsdienst aan te bieden, lijkt mij een van de wegen. Wie fusie van economie en ecologie zegt, zegt ook het einde van ons huidige economische model: energieverspilling, race voor groei, intensieve landbouw en visserij enz ... Links heeft de plicht om dit nieuwe model voor te stellen en ik Ik hoop van harte dat ze dat zal doen, Ségolène aan het hoofd.


De bijlage ontbreekt ... ik heb er tenminste geen toegang toe als gast ...

http://www.desirsdavenir.org/les-debats ... econologie
0 x
bain2jasmin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 21/06/09, 22:44

Re: idee van econologie die de PS doorboort?




par bain2jasmin » 22/06/09, 13:51

economie = winst
dus jouw idee is dat het nodig is om te zuiveren en te behandelen (land, mensen) om geld te verdienen in plaats van geld te verdienen door mensen te vervuilen en te vergiftigen, wat niet langer in de mode is. .. ???

Is dat jouw idee?

en hoe wil je economie en ecologie concreet samenvoegen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 22/06/09, 14:11

U moet veel leren over econologie en over ons ...

Je kunt beginnen met 2 links:
https://www.econologie.com/definition-de ... es-12.html
et https://www.econologie.com/forums/search.php

U typt "GDP" in de zoekmachine ... bijvoorbeeld ...

Nu denk ik dat je niet tevreden zult zijn met dit antwoord, omdat het je doel is om dit te gebruiken forum... ik hoop mezelf te misleiden ... maar ik betwijfel het.

ps: het is niet MIJN tekst maar die van een militante PS ...
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten