Nieuwe Obs: de levensstijl van de uitverkorenen, de bevoorrechten?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 20/06/09, 12:37

Let op Nymette, niemand raakt in de war en het herhaalde misbruik van de bling bling dwerg walgt iedereen.

Nu, het is al jaren geleden dat onze heersers ons toespraken geven gebaseerd op de inspanningen van iedereen, de schulden, enz... terwijl ze zichzelf volproppen ten koste van de belastingbetaler.

Zoals onze "lieve" (te nemen in de 1e zin van het woord : Mrgreen: ) hyperpresident nog slechter is dan de anderen en dat hij van mening is dat niets goed genoeg voor hem is, is het niet echt verwonderlijk om te zien dat hij nog meer in het fonds pompt dan de anderen.

Wat betreft deze uitgaven, ook al zijn ze schokkend in deze tijden van ontslagen, gedeeltelijke werkloosheid en faillissementen, ze lijken mij erg mager vergeleken met de miljarden euro's die aan bankiers worden gegeven om hun onzin op te ruimen en opnieuw te laten beginnen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Nymette
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/06/09, 08:35

maken kleine stroompjes geen grote rivieren meer?




par Nymette » 21/06/09, 08:41

zeker

Toch iets om over na te denken:

Zou een staat niet het goede voorbeeld moeten geven?
voorbeeld van afval
"bij EDF besparen abonnees geld en u zult goede burgers zijn: vergeet niet om 's nachts de nachtverlichting van uw apparaten - tv enz. - uit te doen"
Kleine nachtwandeling in een kleine stad: monumenten verlicht als iedereen slaapt, belastingkantoor verlicht en projectoren aan, sociale zekerheid verlicht zoals kerstavond, enz.

Als we redeneren door hun misbruik te accepteren door te zeggen "maar er is veel erger", spelen we hun spelletje mee
We moeten al deze rotzooi vanaf één kant beginnen te ontwarren.
(het kleine uiteinde is een goed begin)

Het probleem is dat we allemaal geconditioneerd zijn om onszelf gerust te stellen door te zeggen "nou, er is tenslotte erger".

Het probleem van de banken en hun reddingsoperaties is een groot probleem: een enorm probleem: we moeten niet vergeten dat het geld pas in 2 voor Christus als betaalmiddel arriveerde.

Omdat de waarden zijn vervormd, en nogal dom zou ik zeggen dat geld niet aan de voet van de bomen groeit en als er niets te kopen is, het niets meer vertegenwoordigt... Menselijkheid, wederzijdse hulp zijn echte en constante waarden . Ecologie helaas ook met tgv vertraging.

Dit alles zal niet lang kunnen duren, het zou gerealiseerd en geaccepteerd moeten worden: geld en macht ruïneren ons leven.

Probeer je de volgende utopie voor te stellen: geen geld: geweldig als je fantasie het einde van deze abstractie bereikt....

Onze kinderen en kleinkinderen zullen boeten voor de waanzinnige werking van de wereldwijde drukpers... Zijn we er zeker van dat ze het zullen accepteren? en zo niet... welke samenleving kun je je voorstellen voor morgen?

De dwerg zoals je zegt, we hebben zelf zijn gouden troon voor hem voorbereid en hier zijn we terug in de tijd van de tienden, de grootte en de gabelle

Om terug te komen op de BAC-filosofie van dit jaar: ik zou zeggen: "laten we realistisch zijn en vragen om het onmogelijke"... Er zijn utopieën die veel realistischer zijn dan economisch beheer als de aarde opraakt!

Ik herinner me het vak filosofie toen ik geslaagd was voor mijn baccalaureaat (het was niet gisteren...) "is vooruitgang vooruitgang"?

: Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten