Unite! Overzicht

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Vrede
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/11/04, 18:30




par Vrede » 18/11/04, 23:18

: Lol:
Het is heel interessant om je te lezen en je reactie te zien.
Het is geruststellend om te zien dat jullie allemaal van goede wil zijn, en dat, geleid of niet om fouten te maken, de groep uiteindelijk de bochten gladstrijkt en uiteindelijk leert iedereen van elkaar. :ogen rollen:
Als de wil om te doen bien dingen het overnemen en de rode draad van het project worden, zullen de resultaten snel voelbaar zijn. :ogen rollen:
Christophe, Adrien, Virgil (om er maar een paar te noemen) door iedereen zichzelf in vraag te stellen, zijn eigen doelstellingen te formuleren, werk je actief mee aan de ontwikkeling van het project. :)
Dank je wel :unsure:
Laten we niet vergeten dat het gemakkelijker is om te vernietigen dan om te bouwen, maar met goede wil en goede kritiek worden de grenzen bepaald en hebben we het gevoel dat iedereen zijn steentje kan bijdragen aan het bouwen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/11/04, 10:44

Adrian schreef:Sorry dat ik niet tegen je ben.

Sommige mensen hebben hun auto de hele tijd nodig en hebben heel weinig tijd voor zichzelf. Hoe konden ze het systeem installeren terwijl ze het risico liepen hun voertuig niet meer te kunnen gebruiken?

En dan zijn we niet allemaal ingenieurs.

Voor de hoogte en het technische niveau vergist u zich...de meeste ingenieurs kunnen niets met hun handen bereiken...en weigeren vooral hun handen in het "slib" te steken...Het is jammer, maar zo is het En daar zijn ze tenslotte niet voor opgeleid en dat is jammer...

Persoonlijk als ingenieur ... overweeg ik om een ​​ondergeschikte niet te hoeven vragen wat ik zelf niet kan (zelfs als mijn ondergeschikte weet hoe het veel beter moet dan ik) ... het kan zijn dat ik daarom niet als een "goede ingenieur" ???

Voor het gebruik van het voertuig is het waar, maar Olivier doet het goed op zijn "service" auto door gebruik te maken van de weekenden en vakanties... Dit is ook het risico dat genomen moet worden!
0 x
Vrede
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/11/04, 18:30




par Vrede » 19/11/04, 12:21

econology schreef:Voor het gebruik van het voertuig is het waar, maar Olivier doet het goed op zijn "service" auto door gebruik te maken van de weekenden en vakanties... Dit is ook het risico dat genomen moet worden!

In dit verband, Christophe en Olivier, zouden jullie wat tijd willen besteden aan het documenteren van de montage op de ZX in meer detail. Als toepassing zou een soort procedure misschien goed zijn om ervoor te zorgen dat anderen (die van het risico houden) niet opnieuw het wiel hoeven uit te vinden.
Hoe zit het bijvoorbeeld met dit elektronische beheer, wat zijn de laatste verbeteringen die u heeft aangebracht.
Het zou naar mijn mening een goed platform zijn om een ​​nieuw soort 'bewezen' retrofitting te starten.
We zouden allemaal tijd besparen en deze tijd zou kunnen worden besteed aan ontwikkeling.
Bovendien zouden we al 20% van verbruiken - en evenveel vervuilen -.
Ik weet dat dit voor jullie beiden nog steeds een aanzienlijke hoeveelheid werk is, maar veel gemotiveerde internetgebruikers zouden er hun voordeel mee kunnen doen.
Ter herinnering: ik heb uw TFE gelezen, de bijlagen... en ik waardeerde het werk. :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/11/04, 14:04

Persoonlijk heb ik niets tegen het Zx-horloge, aan de andere kant is Olivier een stuk achterdochtiger...en hij heeft ergens gelijk...nu zijn we aan het einde gekomen van wat we met onze eigen middelen zouden kunnen doen... de ontwikkelaar voor ons zonder verdere middelen, is ook een puinhoop...
Ik moet er met hem over praten...

We stelden vast dat de elektronische aansturing eigenlijk niet veel opleverde...60% van de automatiseringen werd uiteindelijk overbrugd...maar we moesten het proberen zeker te weten!

Bovendien zouden we al 20% van verbruiken - en evenveel vervuilen -. =? als je 20% verbruik hebt, heb je noodzakelijkerwijs TEN MINSTE 20% minder vervuiling...op de Zx-pagina staan ​​alle cijfers...
0 x
Vrede
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/11/04, 18:30




par Vrede » 19/11/04, 15:50

econology schreef:Persoonlijk heb ik niets tegen het Zx-horloge, aan de andere kant is Olivier een stuk achterdochtiger... en ergens heeft hij gelijk...

:knipperen:
Ah goed, achterdochtig, en... hij heeft ergens gelijk!!!
Dus waar heeft hij gelijk?
En ben je klaar om de ZX! te laten zien?
Kunt u ons informeren?
Er klopt iets niet aan je redenering.
Naar mijn mening weet je ofwel niet precies wat je wilt, ofwel weet je heel goed wat je wilt, dat het uitgroeit tot controleren dat je niets verliest, glorie of potentieel geld of wat dan ook.
Helaas klinkt dat vals, en onder deze voorwaarden, zoals ik al heb onderstreept, is het bij voorbaat verloren omdat je bij de eerste beurt wordt gekocht.
Dus oke, het is een keuze die al is gemaakt (ook al is dat niet of weinig eerder getoond), maar het is jouw keuze en jouw recht en zoals al gezegd neem ik het je niet kwalijk.
Voor de rest kunnen we over jaren praten, daar verandert niets aan.
In de tussentijd is het binnenkort van een andere site dat de impuls zal verdwijnen en wat dan, de retrofitters zullen ten strijde trekken, zoals in de industrie...

:( Toch een beetje teleurgesteld. :onzeker:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 19/11/04, 20:48

Ik merk dat er iets mis is... We zijn precies op een forum met de titel "Let's unite", en je collega is "aarzelend" om ons te laten zien wat je hebt gedaan. Waar is dit allemaal voor dan? Doe-het-zelvers kunnen delen, maar degenen die "echt" vooruitgaan, hebben het recht om voor zichzelf te houden? Ben je daarom tegen de geest van "bronnen voor iedereen"?

Persoonlijk, als het me lukt om waterdoping aan te passen aan mijn voertuig (zie een van de berichten in de forum) Ik ben klaar om alle mensen te helpen die ik kan, en mijn "ontdekkingen" volledig te delen.

Ik ben misschien geen ingenieur, maar ik ben niet bang om dingen te doen. Vorig jaar heb ik een vw combi volledig opnieuw opgebouwd toen ik nog nooit een auto had aangeraakt, ik wist niets van carrosserie... ( http://songe.org/carrosserie.html )

Onlangs heb ik een motor teruggevonden om de waterdoping te installeren, ik wist niets van mechanica, ik had nog nooit een motor aangeraakt (zelfs die van een bromfiets niet). Ik las en herlas alles wat ik over het onderwerp vond, en dus heb ik de motor volledig gedemonteerd om hem in zijn geheel opnieuw te doen, om op een nikkelbasis te kunnen beginnen om de doping te installeren...

Ik ben teleurgesteld. :(
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/11/04, 23:19

Er is niets verkeerds of duisters aan: u heeft me verkeerd begrepen... toen ik zei dat het ten opzichte van de bedrijven was die niet wilden dat het proces zich ontwikkelde en die niet zouden aarzelen om blokkerende octrooien toe te passen om de "wettelijke " distributie van het proces! En in die zin moeten we niet naïef zijn!

Het was zeker niet met betrekking tot de onderzoekers die hun voertuig wilden aanpassen! Maar hier is hoe je kunt weten wie echt wie is ... dat is alles en het is de ervaring van Olivier, die met veel oplichters werkte toen hij monteur was, die hem dat doet denken ... en op dit punt kan ik het alleen maar goed vinden hem.

We zullen de Zx dan ook laten zien als we het eens zijn over de juridische vorm van het project en als we al veel mensen hebben gemotiveerd voor een afspraak. We gaan sowieso geen gepersonaliseerde afspraken maken...

Maar weet dat er niet echt veel meer te zien is dan wat er al op mijn site staat, bovendien beginnen er steeds meer andere gemodificeerde auto's te komen... Deze Zx moet je ook niet als absoluut voorbeeld nemen!

Ben je daarom tegen de geest van "bronnen voor iedereen"?

Zei ik dat?

Hoe dan ook, als ik Olivier niet kan overtuigen (ik herinner jullie er allemaal aan dat hij het was die de realisatie op de ZX maakte), zullen we andere prototypes vinden om te presenteren....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 20/11/04, 10:23

Je zei: (ter afsluiting van de montage op een zx):
"We zijn redelijkerwijs van mening dat we nu met onze individuele middelen de grenzen van de ontwikkeling van het systeem hebben bereikt. We zijn op zoek naar industriële of universitaire partners die toepassingen willen ontwikkelen rond de injectie van water in warmtemotoren. Omdat alleen industriële en/of laboratoriummiddelen het mogelijk zullen maken om verder te gaan, de resultaten ongetwijfeld te verbeteren en in ieder geval te komen tot een begrip van de injectie van water in warmtemotoren. .."

Ik denk niet dat ik het allemaal doorheb.

Van wat ik heb gelezen, zou je er voorstander van zijn dat een industrieel de leiding over het project neemt, want dat zou een van de weinige manieren zijn om vooruitgang te boeken.

Daarom zei ik dat. Ik denk niet dat er op een dag een "aardige" industrieel komt om het systeem te ontwikkelen en het voor iedereen beschikbaar te laten. Integendeel, ik ben bang dat hij er veel winst mee wil maken... En dat het uiteindelijk alleen toegankelijk zal zijn voor een bepaalde klasse mensen: zij die geld hebben.

Daarnaast zullen er natuurlijk de kleine doe-het-zelvers zijn, maar die zullen niet veel vooruitgang hebben geboekt, vooral omdat ze in totale illegaliteit zullen verkeren omdat ze het patent van een grote industrieel reproduceren...

Ik denk niet dat WIJ vandaag de grenzen van de ontwikkeling van het systeem hebben bereikt met onze middelen van individuen.

Bovendien, zelfs als een industrieel het project zou bevorderen en de bronnen voor iedereen beschikbaar zou laten, hoe zouden we dan met onze individuele middelen kunnen volgen?

Ik begrijp niet wat je daar bedoelt: "Het was zeker niet met betrekking tot de onderzoekers die hun voertuig wilden aanpassen! Maar hier is hoe je kunt weten wie echt wie is ... dat is alles en dat is het de ervaring van Olivier, die met veel margoulin toen hij monteur was, doet hem denken dat ... en op dit punt kan ik het alleen maar goed met hem vinden.

Ben je bang dat mensen zullen kopiëren wat je deed? En dat ze je verdienste aannemen? En dat ze je rug gaan bedekken?

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 20/11/04, 13:11

Bonjour à tous!

Adriaan:
Van wat ik heb gelezen, zou je er voorstander van zijn dat een industrieel de leiding over het project neemt, want dat zou een van de weinige manieren zijn om vooruitgang te boeken.

Daarom zei ik dat. Ik denk niet dat er op een dag een "aardige" industrieel komt om het systeem te ontwikkelen en het voor iedereen beschikbaar te laten. Integendeel, ik ben bang dat hij er veel winst mee wil maken... En dat het uiteindelijk alleen toegankelijk zal zijn voor een bepaalde klasse mensen: zij die geld hebben.


Ik geloof in realistisch zijn en het eens zijn over de te behalen doelstellingen!
Voor mij is het belangrijkste doel om industriëlen en regeringen te laten zien dat het systeem werkt en dat veel gewone burgers er eigenaar van worden. Het zouden dus de mensen zijn die deze machtige lobby's onder druk zouden zetten.
Wij gewone mensen zijn in de meerderheid en we hebben maatregelen opgelegd door wetten, beperkingen waar we niet voor kiezen, door een minderheid van heersende mensen die altijd denken te weten wat goed voor ons is.
In feite weten ze voor het grootste deel wat het beste voor hen is en hun belangen eerst!

Daarom is eenheid nodig om dit machtsevenwicht in ons voordeel om te keren. Jullie weten het allemaal! Dit is het spel van de democratie!

Als Pantone-systemen als paddenstoelen uit de grond schieten in heel Frankrijk, Europa en de wereld, zullen fabrikanten zich aanpassen en Pantone- of gelijkwaardige systemen aanbieden om deze vraag van de mensen of liever van de klant niet te missen. !

In ons economisch systeem is alles een kwestie van "vraag en aanbod".

Denk je niet dat als dit systeem of equivalent wordt veralgemeend door industriëlen, het een grote overwinning en vooruitgang zou zijn voor iedereen en voor de planeet?!

We zullen nog lang "oude" motoren hebben om aan te sleutelen om onze passie voor doe-het-zelf te bevredigen.

...en je collega "aarzelt" om ons te laten zien wat je hebt gedaan. Waar is dit allemaal voor dan?


Persoonlijk snap ik het! Het ontwikkelen van dergelijke systemen stelt je soms bloot aan...
Dat geldt in de VS (Meyer, Al Francoeur, De palma...) maar ook in Frankrijk, onze mooie democratie! Denk aan de Valenergol-zaak. Klein bedrijf dat SVO produceert en dat werd omvergeworpen door de douane die de TIPP eiste op een niet-aardolieproduct.
U moet weten dat ons zoete Frankrijk druk uitoefent om HBV (ruwe plantaardige oliën) te classificeren als producten die onderworpen zijn aan de TIPP op Europees niveau. Gelukkig kiest Duitsland voorlopig de tegenovergestelde weg en is het voorstander van de ontwikkeling van dit product als brandstof.

Waarom speelt Frankrijk deze rol als HVB enorme voordelen heeft:
- nul slechtste koolstofcyclus, dwz. de koolstof die vrijkomt bij de verbranding werd tijdens de groei door de plant uit de atmosfeer gehaald.
- minder vervuiling
- grotere onafhankelijkheid van olie
- revitalisering van het platteland door ontwikkeling van dit gewas (minder subsidies aan boeren)
- koeken uit zonnebloempersing zijn een uitstekend voedingssupplement voor vee (in plaats van diermeel of andere eiwitsupplementen op basis van transgene sojabonen etc.)

Ik vraag je.

Ik denk ook dat hoe meer prototypes er zijn, hoe gemakkelijker het zal zijn om jezelf bloot te geven.



Ben je bang dat mensen zullen kopiëren wat je deed? En dat ze je verdienste aannemen? En dat ze je rug gaan bedekken?


Nogmaals, je moet dingen in context plaatsen.
Christophe is een van de pioniers van dit systeem in Frankrijk, en zonder hem zouden we hier zeker niet kibbelen.
Wie ging er naar de VS om Pantone te ontmoeten? Wie nam het risico om zijn diploma validatievak op de Pantone te doen? Wie ging boeren ontmoeten om hen te helpen hun tractoren om te bouwen? Wie bleef op de vloer op functieniveau omdat niemand de resultaten wilde toekennen die werden aangekondigd in het proefschrift dat zijn diploma valideerde?
Wie stelt voor om een ​​vereniging op te richten? Wie is de webmaster van deze site?


We zijn het misschien niet 100% eens met Christophe. Persoonlijk ben ik het niet eens met alles wat hij zegt, maar we moeten aan Caesar teruggeven wat van Caesar is en niet het verkeerde doelwit kiezen.

Bovendien, als Christophe, na een aantal jaren onbetaald aan de Pantone te hebben gewerkt, een kader vond om dit betaald te doen, is dat voor mij geen probleem.

Tot slot begrijp ik uw enthousiasme en uw relatieve teleurstelling. Maar het is ook aan jou om proactief te zijn en verder te gaan dan het voorgestelde kader als je denkt dat het je plicht is om dat te doen. Iedereen is vrij.

Tot ziens om je te lezen

MisterLoXo
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 20/11/04, 14:15

Ik ben het er helemaal mee eens.

Voordat we ten oorlog kunnen trekken, moeten we een voldoende sterke verdediging hebben en moet onze aanval sterk genoeg zijn.

Maar daar hebben we niets, niemand rolt echt met een waterdoping of een traditionele pantone. En wie uitgerust is, zendt uit angst niet of nauwelijks uit? Zoiets gaan we niet doen...

Als de industriëlen het project in de nabije toekomst overnemen, is dat allemaal voor niets geweest. Het zou nodig zijn dat zoveel mogelijk mensen het systeem op hun voertuig installeren, ook al wordt het beperkt door onze middelen van doe-het-zelvers, het zou al enorm zijn! En daar kunnen we echt druk uitoefenen, denk ik.

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten