Verbeterde Engine Diesel Generating Group

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
GTHA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/09/05, 08:49

Verbeterde Engine Diesel Generating Group




par GTHA » 28/11/05, 17:45

Hallo iedereen,
Dit is mijn geval: ik word de trotse eigenaar van een elektrisch autonome woning op basis van fotovoltaïsche panelen + batterijen en een dieselgenerator (op brandstof).
Om mijn brandstofverbruik te verminderen, moeten we, naast de keuze om de generator te vervangen voor een modernere motor (dit is een vandeuvre-motor die minstens 30 jaar oud is), de belangrijkste sporen volgen?

Ik zag in volgorde:
- teruggewonnen olie (met de beperking om uw "markt" te doen)
- pantonisatie (met de beperking van "goed sleutelen" aan het ding, maar het zou eenvoudiger zijn dan op een auto)

uw voorstellen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 30/11/05, 13:37

hallo rgth
wat is er voor u eenvoudiger dan uw groep te leiden bij de HVB
je hoeft alleen maar een tank te leveren die wordt verwarmd door een elektrische weerstand of een filter die een weerstand op je pomp verwarmt, je injector met 150 bar tarreren en zoals je zegt, loop je (restaurant, of zoek een cultivator of kweker die zijn koolzaad of zijn zonnebloem maalt) ) en daarnaast kun je een spad rijden

rezut
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 30/11/05, 15:00

Nou dat is wat hij zegt :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 30/11/05, 21:33

warmte van de motor moet ook worden teruggewonnen (uitlaat, koelwater) om een ​​ketel (wisselaar) te verwarmen
Dernière édition par binbins4 de 30 / 11 / 05, 22: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/11/05, 22:16

Zoals binbins4 zegt, gebruik de warmte van het koelcircuit om water of je huis te verwarmen. Dit is warmtekrachtkoppeling!

Aan de ene kant van de elektrische energie en aan de andere kant wordt de warmte (calorische energie) gewaardeerd in plaats van verspreid in de lucht ...

Hoe dan ook, overstappen op HBV stelt u in staat te werken door de toevoer van CO2 van fossiele oorsprong in de atmosfeer te vermijden, en uiteindelijk kunt u uw frituuroliën recyclen (terugwinning van afval ...).

Omdat het motortoerental van een groep relatief stabiel is, is het een goede kandidaat voor pantonisatie (bijvoorbeeld SPAD).

Kortom, je hebt iets goed te doen ...
0 x
GTHA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/09/05, 08:49

warmtekrachtkoppeling ??




par GTHA » 15/12/05, 16:39

Ik zie niet al te veel interesse in het installeren van warmteterugwinning op de groep: momenteel loopt het ongeveer 30 tot 50 minuten per dag (in stappen van 5 tot 10) afhankelijk van wie het heeft geïnstalleerd.
na montage van mijn fotovoltaïsche panelen zou dit verder moeten afnemen.
Zelfs als het intellectueel bevredigend is, denk ik dat ik bij de HVB-optie zal blijven, maar ik zal moeten blijven stilstaan ​​bij het verwarmen van de olie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 15/12/05, 16:50

Voordat u hem een ​​spad adviseert, bent u zeker van de effectiviteit ervan EN voor de boiler is er alleen als hij een half uur draait en het is genoeg voor u om 4 te douchen, ziet u niet de interesse?
EN voor de kalibratie van de injectoren als uw pomp een bosch is, kunt u zonder problemen tot 180 bar gaan als het een roto of lucas 150 max is.
vergeet niet, voorvoedingspomp en minifiltratie tot 5 micron (sino : Cry: ), daarmee ben je niet ver van de top :)
0 x
skyfish
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 16/04/05, 23:24




par skyfish » 15/12/05, 20:49

hallo, voor het verwarmen van de hvb, niets als een elektrische kachel bij het opstarten en wanneer de motor op t ° is (koelvloeistof rond 80 ° c) blijft meer dan knutselen met een water / olie-wisselaar, u zal precies op de juiste temperatuur zijn
meer info op www.oliomobile.org
goede doe-het-zelvers
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 211 gasten