Mini hydro-torrent project voor chalet

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 07/06/09, 19:36

grunt schreef:Over welke kant-en-klare oplossing heb je het over Christophe?


Nou, het is een kant-en-klare pico-turbine, info om hier te downloaden: https://www.econologie.com/pico-turbine- ... -4069.html

Aan de andere kant heb je op zijn minst een bepaalde stroom/opvoerhoogte nodig... daarom heeft het geen zin om er met je over te praten, zolang je je hydraulische potentieel niet met een bepaalde nauwkeurigheid kent...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 07/06/09, 19:39

grunt schreef:hallo Quebecois vriend, het is interessant dat "lage snelheid" alternatoren denk je aan een bepaald model?


Wees voorzichtig als er staat dat er watt moet worden geleverd vanaf 1000 tpm, wat niet betekent dat het nominale vermogen moet worden geleverd; bij 10 tpm zit u mogelijk op 1000% van het maximale vermogen! Dit moet van geval tot geval bekeken worden!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/06/09, 02:05

Christophe

Dit is precies wat ik hierboven in mijn andere post probeerde uit te leggen.

Als de waterloop niet meer dan 200 watt kan leveren, kan een dynamo zoals de mijne van 500 watt niet draaien bij 1600 tpm, wat het maximaal mogelijke oplevert, dus moeten we een reductie gebruiken om het maximale koppel bij een lager toerental te hebben om de prestaties te optimaliseren, anders is er een verstopping.

Het voordeel van het kunnen veranderen van de verhouding is dat je het maximale aantal watt krijgt. Zelfs als je de meest efficiënte generator hebt, als deze niet op de koppel/belastingverhouding draait, zul je niet veel bereiken.

Zeker, de efficiëntie van een dynamo is niet de beste, maar voor een klein chalet waar deze af en toe wordt gebruikt, maar ik denk dat voor dit project de kosten/gebruiksverhouding het gebruik van een dynamo ruimschoots toestaat in plaats van '300 of 400 euro investeren en risico's nemen'. de turbine laten stelen terwijl je er niet bent.

Houd er rekening mee dat het verschil tussen een dynamo en een magneetgenerator niet zo groot is als wordt beweerd. Bovendien hoeven we, wanneer deze is opgeladen, deze niet langer van stroom te voorzien, wat de efficiëntie verhoogt.
:D
0 x
knorren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/06/09, 20:45
Plaats: drie rivieren




par knorren » 09/06/09, 00:46

Ik ga binnenkort terug naar het chalet, ik ga een meer diepgaande studie van de omgeving doen en foto's maken om je een idee te geven. En dan Alain, ik ben niet in Frankrijk maar in Quebec zoals jij, : Cheesy: waar kom je vandaan ? Het genoemde chalet is gelegen in Grandes Piles, vlakbij de rivier de Saint Maurice.

Het is heel logisch om te beginnen met het evalueren van de stroomsnelheid om de hoeveelheid energie te kennen die moet worden omgezet. Dus ik ga daar beginnen voordat ik de sloopwerven in de regio beroof.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/06/09, 03:01

Goedenavond grunt!

Ik ben blij om te horen dat jij ook uit Quebec komt.

Ik kom van de zuidkust van Quebec, ik passeerde Grandes Piles een paar jaar geleden per sneeuwscooter op weg naar La Tuque.

Breng uw foto's snel terug, het zal ons enorm helpen.

Tot snel!

Alain
:D
0 x
knorren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/06/09, 20:45
Plaats: drie rivieren




par knorren » 09/06/09, 18:39

Tijdens het rondstruinen op internet kwam ik dit tegen:
http://www.moreau-fr.net/proto/turbine/ ... tml#d4e296

te zien
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/06/09, 14:12

Hallo grom!

Ik kende deze link die op zichzelf erg interessant is en die bevestigt dat de kracht van mijn dynamo aanwezig is.

Om dit wiel te gebruiken moet je een vrij hoge drop hebben omdat het met zeer hoge druk en een kleine flow werkt.
:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten