Green Village gepensioneerde gepensioneerden te creëren

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 10/06/09, 16:46

Christophe schreef:? biologische moestuin te duur? Omdat er een chemische moestuin is? Ik wist het niet...

Als dit het geval is, moet je eerlijk gezegd dom zijn om een ​​chemische groentetuin aan te leggen, want de chemische doses zullen ongetwijfeld minder gecontroleerd worden dan in de conventionele landbouw ...

Met andere woorden: een chemische groentetuin kan veel slechter zijn voor je gezondheid (en die van je land) dan een supermarktgroente!


Het is niet van vandaag!!! :schok: de rundop verkocht in tuincentra ???? c voor de boeren???? : Lol: en ander spul!! mijn buurman behandelt zelfs zijn lauweren tegen de "blaar" : Cry: :schok:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 10/06/09, 16:50

Hé ja Denis, zelfs dat 30% van de pesticiden in rioolwater afkomstig is van... individuen en gemeentelijk onderhoud...

Serieus hè?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/06/09, 21:25

we gaan off-topic! Maar in feite werkte mijn demonstratie. 8)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/06/09, 21:44

De laatste tijd zag ik zoiets, het waren allemaal modules die met elkaar verbonden waren, je gaat van je kleine appartement naar de keuken of naar een gemeenschappelijke ruimte, of naar de eetkamer...
Oké, staat er iets op internet? is het te nieuw? :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/06/09, 22:21

Het is een beetje Lego, nietwaar?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
charlineb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/06/09, 14:30




par charlineb » 11/06/09, 14:34

Ah, maar ik vind het idee briljant! Ik had een beetje hetzelfde en hoorde dus over een bestaande regeling over de uitwisseling van diensten zoals "jij zorgt voor mijn kinderen, ik maai het gazon", die daarom in de wet is vastgelegd.
Dit type ‘dorp’ zou dus op dit type systeem kunnen vertrouwen
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/06/09, 14:44

Charlineb schreef: de uitwisseling van diensten zoals “jij zorgt voor mijn kinderen, ik maai het gazon”, wat dus in de wet is vastgelegd.


Hallo Charline,

Kunt u ons meer vertellen over deze regeling?
0 x
charlineb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/06/09, 14:30




par charlineb » 11/06/09, 14:49

Nou nee, ik hoorde het misschien 3 weken geleden op de radio en ik weet de naam niet meer...
Het werkte als een beurssysteem; er zijn al verschillende websites die dit soort diensten aanbieden.
Ik dacht dat het geformaliseerd had kunnen worden in gebieden waar mensen samenleven, zoals HLM
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 11/06/09, 14:49

Het formaliseren van niet-monetaire diensten en uitwisselingen tussen buren of vrienden: wat is het doel? Daar belasting op heffen? :onheil:

Is dat een idee van Sarkozy?

Bewerken: ah sorry, ik was bedrieglijk: het is SEL, lokale uitwisselingsdienst. Dit bestaat al 10 tot 15 jaar.
0 x
charlineb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/06/09, 14:30




par charlineb » 11/06/09, 14:55

^^ Dat zou kunnen, maar als ik het me goed herinner was het doel alleen maar het formaliseren van uitwisselingen.
Om de advertenties beter leesbaar te maken. Het idee werd gepresenteerd als een oplossing voor de daling van de koopkracht.
Nou ja, misschien was het maar een project, ik ontdekte gewoon dat het goed bij het basisidee paste!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten