Bouw van een ecologisch huis in een dorp

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Gerard Bernard
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/06/09, 12:56
Plaats: Bazincourt

Bouw van een ecologisch huis in een dorp




par Gerard Bernard » 03/06/09, 13:12

Hallo aan u allen
Ik ben erg geïnteresseerd in het bouwen van een ecologisch huis in mijn dorp.
Maar een groot probleem. Mijn land is slechts ongeveer 900M2, en de POS legt een oppervlakte van 2000m2 op.
Kunnen we aanspraak maken op een vrijstelling door erop te staan ​​dat voor een dorp met ongeveer 600 inwoners (in de hoop deze populatie vooruitgang te boeken), het een "modelwoning" zal zijn omdat het de eerste zal zijn die wordt gebouwd in die sector.
Kan iemand me helpen enkele stappen te zetten voor deze vrijstelling.
Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/06/09, 16:52

In goed Belgisch begrijp ik het niet zo goed. Zouden de stedenbouwkundige voorschriften van de hoek een gebouw opleggen op een oppervlak van ten minste 20 ares (natuurlijk geen gebouw van 20 ares)?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 03/06/09, 19:50

Welkom bij jou Gérard Bernard :P

Is het een bijnaam of een voornaam? (Geen probleem !!) :D

Als je ons iets meer hebt verteld! ?

Bepaalde econologen zijn goed geplaatst om u te kunnen helpen in dit land van Frankrijk waar we allemaal van houden ...

Miauw!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/06/09, 21:44

Heeft de POS een minimum kaveloppervlak "opgelegd"? :schok: :onheil:

Wat is deze retrograde POS? De gekozen ambtenaren van jouw stad geloven nog steeds in de jaren 70?
Hebben ze nog nooit gehoord van de verwoestingen van stadsuitbreiding?
Kennen ze het concept van "verdichting" niet?

Kortom, je kunt ze vertellen dat je tegen dit fenomeen bent en dat je een model wilt zijn (ecologisch gebouwd huis, geen verspilling van oppervlak ...)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Tifon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/06/09, 17:49




par Tifon » 10/06/09, 18:21

Bernard

Ik bestudeer momenteel de HQE-aanpak (High Quality Environment)
Ik heb de HQE-website bezocht http://www.assohqe.org/ , Heb ik ook het groene boek van een software-uitgever geraadpleegd www.hqe-autodesk.comis een andere benadering.
Ik vond daar goede bronnen van informatie over ecologische constructies.
Ik denk dat als u bewijst dat uw toekomstige woning voldoet aan de HQE-aanpak, u zeker de belasting op POS zult kunnen omzeilen.

Ik stel ook voor dat je naar: http://www.mamaisoncertifiee.com/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten