Discussie Europese verkiezingen - de 7 juni 2009 -

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 08/06/09, 00:01

Nou, hier zijn de resultaten: de grote winnaar is inderdaad Europa Ecology en de andere Ecolo-feesten!

Nu hebben we het recht om, meer dan andere politieke venters, te eisen dat er concrete resultaten op het terrein komen!
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Discussie verkiezing




par bobono » 08/06/09, 09:14

Verandering van toon meer systematische kritiek op S.

Ik vind dat politiek een vak is. In Frankrijk is het ZEKER een manier om gemakkelijk geld te verdienen en tegelijkertijd alle kansen te vermijden om je handen vuil te maken door plannen te maken.

Is ecologie verenigbaar met het huidige functioneren van onze samenleving en ik zeg nee.

Slechts één voorbeeld. Elk jaar verdwijnt 1% van de landbouwgrond op weg naar huis, enz. De Franse bevolking neemt echter alleen maar toe: er moeten meer mensen gevoed worden, voor minder oppervlakte, dus we zullen steeds afhankelijker worden van de AGROCHEMIE om onszelf te voeden en de vervuiling te verteren die door elke inwoner van ons grondgebied wordt geproduceerd.

Zal Danny de Rode de moed hebben om te zeggen: stop, geen bosvernietiging meer in Europa, geen snelwegaanleg meer, enz.?
stop de toename van het aantal mensen op aarde enz.

Ik betwijfel het ten zeerste, de gebruikelijke routine zal worden hervat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau

Re: Discussie verkiezing




par Arthur_64 » 08/06/09, 09:23

bobono schreef:Is ecologie verenigbaar met het huidige functioneren van onze samenleving en ik zeg nee.


In dit geval is het de samenleving die moet veranderen!
0 x
Verdorie, maar hoe zijn we hier terechtgekomen?
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Discussie verkiezing




par houthakker » 08/06/09, 10:00

Arthur_64 schreef:
bobono schreef:Is ecologie verenigbaar met het huidige functioneren van onze samenleving en ik zeg nee.


In dit geval is het de samenleving die moet veranderen!
Nou ja, het is niet nieuw!

Dit is wat Hulot onder andere al een tijdje zegt...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Verkiezingsgesprek




par bobono » 08/06/09, 10:58

Ik denk dat zijn verkiezingen niet erg goed zijn voor Sarko omdat AUBRI wordt ontslagen en Ségo weer van kracht wordt en 100% van de PS-kiezers zal stemmen!!!! De tijd zal het leren
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 08/06/09, 15:35

Christophe schreef:Nou, hier zijn de resultaten: de grote winnaar is inderdaad Europa Ecology en de andere Ecolo-feesten!

Nu hebben we het recht om, meer dan andere politieke venters, te eisen dat er concrete resultaten op het terrein komen!

Dit is een enorm succes voor de politieke ecologie, vooral in Frankrijk!
Met Europe Ecologie hebben we onze stoutste dromen overtroffen. Dit is ziek spul!! Welk feest !

Ik wil er echter op wijzen dat we in het Europees Parlement in de minderheid blijven en dat het nog steeds rechts is dat in Straatsburg domineert. We moeten daarom niet verwachten dat het Europese beleid van de ene op de andere dag groen wordt.

Het is slechts een begin. In Frankrijk zijn we vast van plan om de test om te zetten in regionale en kantonale tests. Zelfs in het geval van een alliantie met de andere linkse partijen (te vroeg om te weten), zijn we al versterkt om te onderhandelen over meer groene zetels in mogelijke meerderheden in de raden. En dat zal uiteindelijk geen gevolgen hebben op het terrein.

Eén stem is niet genoeg, we moeten deze grote dynamiek in de loop van de tijd voortzetten!
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten