Gemiddeld jaarlijks energieverbruik van een huishouden?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
vertdeterre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/06/09, 08:39

Gemiddeld jaarlijks energieverbruik van een huishouden?




par vertdeterre » 04/06/09, 08:43

Als onderdeel van een onderzoek naar kleine windenergie wil ik het gemiddelde energieverbruik van een Frans huishouden (bestaande uit twee volwassenen en twee kinderen) gedurende één jaar weten. Er wordt aangenomen dat de haard volledig elektrisch werkt.

Is er officiële informatie verstrekt door de ministeries?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden...

PS: als het onderwerp niet op de juiste plaats staat, laat ik de admins en mods het naar een geschikter deel verplaatsen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/06/09, 09:28

Als we in België PV-installaties dimensioneren, noteren we (we vragen klanten om hun factuur) 3500 tot 8000 kWh per jaar. Je moet er wel rekening mee houden dat de 3500 voor mensen is die geen elektrische boiler hebben, geen grote vriezer hebben en op gas koken. Voor deze huishoudensgrootte verbruikt een elektrische boiler ongeveer 3650 KWh/jaar.
Verwarming is niet inbegrepen.
Verwarming (gas) vertegenwoordigt 40.000 tot 120.000 kWh per jaar. Het is natuurlijk heel wisselend: een sportend gezin dat overdag afwezig is in een goed geïsoleerd huis, verbruikt minder dan een paar kille gepensioneerden in een slecht geïsoleerd huis.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/06/09, 10:01

Gemiddeld gesproken over elektrische verwarming denk ik dat dit niet significant is, gezien de klimatologische variaties in Frankrijk.

U moet uw verzoek op zijn minst ‘regionaliseren’.

Verwarmen met elektriciteit uit een windturbine is sowieso utopisch... maar er een warmtepomp mee aandrijven is dat al minder!

In dit document vindt u cijfers en statistieken over de elektriciteitsproductie en -verbruik in Frankrijk EDF / RTE: RTE-statistieken 2007

Kijk anders ook eens naar de “vivrelec” aanbiedingen.
0 x
vertdeterre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/06/09, 08:39




par vertdeterre » 04/06/09, 11:58

Eh, de regio is het centrum.

Ik heb op de website van de DGEC gevonden dat het energieverbruik voor de oude gebouwenvoorraad 240 kWh/m²/jaar bedraagt. Is dit inclusief verwarming en warm water?

Als we ervan uitgaan dat de verwarming en het tapwater niet elektrisch zijn, op hoeveel elektriciteitsverbruik zouden we dan moeten mikken voor een gemiddeld huishouden (2 volwassenen, 2 kinderen)?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/06/09, 12:31

Uw 240 kWh/m².jaar is inclusief verwarming (het is ALLEEN verwarming), maar is dit met of zonder de Primaire Energiecorrectie?

Omdat de norm vereist dat we in Primaire Energie spreken, moet daarom elke elektrische kWh in Frankrijk gecorrigeerd worden met een coëfficiënt van 2.58 (1 elektrische kWh geeft geen verbruik van 1 maar 2.58 kWh EP/m².jaar)

Met elektrische verwarming kunnen we dus “makkelijk 400 kWh/m².jaar halen”...

Neem een ​​woning die ‘redelijk maar tamelijk slecht geïsoleerd’ wordt verwarmd: je komt uit op 150 kWh/m².jaar met de correctie die uitkomt op 387 kWh/m².jaar.

In feite is 240 zelfs een zeer goede waarde in EP, aangezien dit minder is dan 100 kWh/m².jaar

Met zo'n "vaag" figuur kun je in ieder geval niet uit de voeten...
0 x
vertdeterre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/06/09, 08:39




par vertdeterre » 05/06/09, 13:49

Ik geloof dat de "240 kWh/m².jaar" in de eindenergie zit, omdat dit tegelijkertijd wordt aangehaald met de doelstelling van 50 kWh/m².jaar voor nieuwe woningen...
Ik moet het even checken, maar het lijkt mij dat dit het is...

Mmm, als we verwarming en warm water buiten beschouwing laten, hoeveel zou het elektriciteitsverbruik (verlichting, keukenapparatuur en andere) dan waard zijn voor een gemiddeld huishouden?
Dit is het soort verbruik dat de windturbine (min of meer belangrijk afhankelijk van verbruik en investering) zou ondersteunen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/06/09, 17:48

Goed!

Olifant schreef:

Als we in België PV-installaties dimensioneren, noteren we (we vragen klanten om hun factuur) 3500 tot 8000 kWh per jaar. Je moet er wel rekening mee houden dat de 3500 voor mensen is die geen elektrische boiler hebben, geen grote vriezer hebben en op gas koken. Voor deze huishoudensgrootte verbruikt een elektrische boiler ongeveer 3650 KWh/jaar.
Verwarming is niet inbegrepen.
Verwarming (gas) vertegenwoordigt 40.000 tot 120.000 kWh per jaar. Het is natuurlijk heel wisselend: een sportend gezin dat overdag afwezig is in een goed geïsoleerd huis, verbruikt minder dan een paar kille gepensioneerden in een slecht geïsoleerd huis.


en ik denk dat hij gelijk heeft! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten