Water doping plannen Beetle

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne

Water doping plannen Beetle




par Adrien » 17/11/04, 22:30

Ik dacht erover om dit op mijn motor te doen:

Beeld

Zonder enige andere manier om de bubbler te verwarmen, en met één reactor per cilinder.

Vertel me wat je denkt ...

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 18/11/04, 08:35

Het lijkt mij juist... op een paar dingen na

Maak je 1 bubbler voor elke cilinder of slechts 1 voor alle vier?

Ik vind jouw oplossing om op deze manier de uitlaatgassen van de bubbler af te voeren en alles rond de reactor te laten gaan, interessant, maar zal de warmtestijging worden vertraagd? Omdat je PMC alleen moet gaan gebruiken als de motor warm is, anders vindt de reactie niet plaats en heb je water in de motor...

Als ik je opstelling begrijp, circuleert de uitlaatgassen alleen rond de reactor als het borrelen wordt geactiveerd, dus als de PMC draait... zal de reactor geen tijd hebben om op te warmen, denk ik... tenzij je een klep achter je bubbler plaatst en vóór de reactor, bestuurd door een temperatuursonde, die opent wanneer de uitlaatgastemperatuur voldoende is. Maar als gevolg daarvan zal je bubbler een overdruk krijgen, wat ook niet geweldig is, omdat je eerder een depressie nodig hebt dan een overdruk in de reactor.

De oplossing zou zijn om terug te keren naar een meer ‘klassiek’ systeem, d.w.z. je neemt op dezelfde manier de uitlaatgassen van de bubbler af, maar zonder rond de reactor te gaan, met een te bedienen klep, en je leidt het andere deel om de reactor heen.

Wat denk je?
Seb.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 18/11/04, 11:02

Eén reactor per cilinder.

Ik heb een vereenvoudigd diagram gemaakt, ik dacht erover om sowieso minstens twee kleppen te plaatsen, één vlak voor de inlaat, terwijl de motor opwarmt, en een andere om de reactoren te verwarmen.

Ik ga dat aan het diagram toevoegen om het duidelijker te maken.
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 18/11/04, 11:43

Beeld

Tadam.

Op deze manier verwarmen de gassen die ontsnappen de bubbler wanneer de reactoren worden verwarmd zonder water toe te voeren.

Als ik een manier vind om het openen/sluiten te automatiseren, afhankelijk van de druk en de hitte, is dat goed, maar niet al te serieus... Ik maak alleen lange ritten... en tijdens pauzes is het zelfs niet nodig om de motor uit te zetten.

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 18/11/04, 11:53

Hier is de motor die zal worden "gedoteerd"

Beeld
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 18/11/04, 12:32

oké, het is beter zo...

het enige probleem is dat het waterpeil onnodig daalt...
maar als het om testen gaat, is er geen probleem, je kunt zo gaan!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 18/11/04, 13:14

Waarom daalt het waterpeil onnodig?

Als de motor warm is, wordt de vacuümklep gesloten, en ik heb met de andere twee kleppen gewerkt om een ​​bepaalde hoeveelheid gas in het water te krijgen, en om de reactoren toch op te warmen.

Ik dacht erover om de vacuümklep aan te sluiten op een systeem om te recupereren wat verloren is gegaan, zodat er niet veel water in de motorruimte blijft terwijl deze aan het opwarmen is...

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 18/11/04, 14:46

Oké, als je de anti-onderdrukkingsklep (of drukverlagingsklep) aansluit op een voldoende grote kamer met een systeem om de stoom te condenseren en terug te sturen naar de watertank, zijn er geen problemen meer.

Oké, wil je erbij blijven en ons iets geven? B)

veel succes!
Seb
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 18/11/04, 14:59

Ja, hier geef ik een badje benzine aan verschillende te reinigen onderdelen van de motor (cilinderkoppen etc.), een scheut diesel in het blok om het stof te verwijderen (de motor sleept al een hele tijd... ) en HOP!!

Mochten er starters in de regio zijn, neem dan contact met mij op! (Ik ben in Rennes)

Voor de grote slaapkamer dacht ik erover om hem rechtstreeks naar een koudwatertank te sturen, en hierop plaatste ik een terugslagklep om de overtollige lucht af te voeren. Het water zal geen tijd hebben om op te warmen, denk ik...

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 20/11/04, 15:49

Ik had je graag willen komen helpen in Rennes, het is niet ver van Nantes, maar helaas moet ik mijn tijd anders indelen (familie/schoonouders/...) en heb ik vrij weinig tijd om tijd buiten de deur door te brengen thuis voor het PMC (daar, mijn vriendin doet een dutje, dus het is nog even lol!) :P

Je houdt ons op de hoogte, hè?
A+
Seb
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten