Klein tractor-experiment, foto komt nog

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Akasha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 09/04/09, 09:18
x 1

Klein tractor-experiment, foto komt nog




par Akasha » 09/04/09, 09:53

Hallo, mijn naam is Samuel en ik heb zojuist mijn eerste experiment met het pentone-systeem op een kleine 53cc-motor voltooid

Beeld

Dus mijn experimenten eindigden met twee resultaten: geen waterverbruik door de motor (of verbruik niet verifieerbaar), ten tweede werkt de machine met verdampte benzine totdat de meest brandbare componenten van deze benzine zijn verbrand ; mij achterlatend met ongeveer een kwart van de nutteloze ongebruikte benzine ...
Het opgezette systeem verdampt dus alleen en verwarmt benzine, maar verbruikt geen water. Een vermindering van rook is nog steeds een groot voordeel (vooral wanneer de motor in een garage draait).
Het waterverbruik zou zeker kunnen worden verbeterd als de temperatuur van de bubbler zou kunnen worden verhoogd, maar gezien de grootte van de machine, zelfs na aanpassing van de plaats van de bubbler net aan de uitlaat van de uitlaat, is de temperatuur niet voldoende voor het sproeien van water.

Uw advies en opmerkingen zijn welkom voor dit eerste experiment.


Zelfs als ik nu een kleine tractor wil aanpakken.
De foto's en plannen zullen volgen, ik ben van plan met dit alles een bestand samen te stellen om het aan de verantwoordelijken van deze tractor te presenteren en hen zo te overtuigen van de mogelijkheid om dit te doen. Dus met jullie hulp iedereen zou ik graag een systeem met GVI op deze tractor willen zetten.

De uitlaatuitlaat is bij de motoruitlaat in drieën gedeeld. Ik ben van plan de reactor in de centrale vestiging te plaatsen. Een buis voor het verwarmen van de lucht in een rechtertak en aangesloten op een T bij de inlaat van de reactor en op een hulpluchtfilter. Dan is er ruimte om de GVI net voor de T bij de inlaat van de reactor in te brengen.

Beeld

Beeld

Ik denk dat het een cilinderinhoud van 1.2 liter is, ik weet het niet zeker, maar het zal ook volgen. Mijn vragen volgen ook.
Ik zal later schaalplannen samen met de foto's publiceren.
In de tussentijd zijn uw opmerkingen en aanmoedigingen welkom!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/04/09, 20:25

Dag

diesel of esence tractor?

de reactor Ik zou hem op de kruising van de 3 cilinders plaatsen om niet slechts één cilinder te storen en te profiteren van de warmte van 3 cilinders. De warmte daalt niet veel met de nabijheid van de cilinderkop, maar met de release komt er geen uitlaatgassen.

De verwarming van de hulplucht zou ik achter de reactor plaatsen op hetzelfde niveau als de GV of zelfs na de GV.

De manier om in de motor te komen ontbreekt.
Zoek een goede, betrouwbare niveauregeling die bestand is tegen waterverontreiniging.


Voor de kleine motor is het een beetje normaal dat het waterverbruik laag is, een gewone benzineboiler met verschillende bedrijfstemperaturen
Voor ervaring kunt u een kleine carburateur van gereduceerd model proberen en met een bepaald percentage water in diesel of alcohol lopen
Op deze manier meet u het verbruik nauwkeuriger dan met een bubbler, na berekening op alcohol kunt u aan de hand van het% water controleren of het voordelig is om veel water te verbruiken (30% water in de alcohol werkt nog steeds, maar als je probeert het waterverbruik te veel te verhogen, wordt het moeilijk om aan te passen) en neemt de opbrengst af

De experimenten die je doet op een Full panton geven je een goede basis, maar als je een doping met water doet kun je niet volledig toepassen wat je deed bij pantonassemblage.

Ik heb deze fout twee jaar gemaakt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/04/09, 22:50

Ik kan je alleen Akasha aanmoedigen en ik heet je welkom op econologie :P

Het is geweldig dat je experimenteert en ik denk dat je haast hebt om je "pantone" op deze tractor te monteren ...

U kunt rekenen op André die DE maatstaf is op het gebied van voertuigpantonage, ik weet zeker dat het u een zeer goed advies zal zijn.

wat mij betreft, ik kan je alleen maar aanmoedigen om de enorme documentatie over econologie over dit onderwerp (fascinerend) te lezen, het zal je waarschijnlijk veel fouten en vallen en opstaan ​​besparen! :P

Groeten uit de econologie-chat met vrienden van de econoloog en oprechte vriendschappen :P

Ik herinner er tegelijkertijd aan dat Skype al verschillende econologen van over de hele wereld bij elkaar brengt en niet in de laatste plaats, aangezien onze gerespecteerde meester (hallo, hallo, hallo!) Tot deze behoort : Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Akasha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 09/04/09, 09:18
x 1

foto van de machine!




par Akasha » 10/04/09, 15:44

Zoals beloofd, hier zijn de foto's van de tractor.
Het is een DIESEL die verouderd is en consumeert als een gat. Helaas is er geen meter en de enige manier om de verandering in consumptie te controleren, is vertrouwen op het instinct van de persoon die het elke dag gebruikt. Hij vult het elke 3 dagen en verzekert me dat als er een verschil is, hij het zal markeren ...

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld


Voila!

Hoe goed je het ook ziet, er is niet veel ruimte voor de reactor. Daarom was ik van plan hem in de centrale cilinder te plaatsen.
Zelfs als ik van plan ben om een ​​verlenging te maken zoals getoond in de diagrammen, tussen de drie cilinders en de uitlaat. Mijn vraag is: wat zou de minimale lengte van de reactor en de GV zijn?

Het is moeilijker om de luchtinlaat na de GV te plaatsen dan op de rechter cilinder, maar het is waar dat er minder uitlaatgas in de reactor komt.

Moet ik vóór de reactor een klep op de inlaat voor verwarmde lucht installeren? en nog een klep tussen de reactor en de GV? Of zou een klep voor de GV voldoende zijn?

Wat betreft de inlaat, de buis tussen de uitlaat van de reactor en de luchtinlaat, dicht bij de motor, zou 25 cm lang zijn. Wat is hiervoor het beste materiaal? Gezien het feit dat koper op deze 25 cm na verloop van tijd een sterk warmteverlies kan veroorzaken? Zou een slang voldoende zijn?

Bedankt voor je aanmoediging, het was me een genoegen!
Bedankt Andre voor je advies over kleine motoren, ik zet de experimenten voort!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: foto van de machine!




par Flytox » 10/04/09, 22:45

Hallo AKasha

Welkom bij de club.

Akasha schrijft:Hoe goed je het ook ziet, er is niet veel ruimte voor de reactor. Daarom was ik van plan hem in de centrale cilinder te plaatsen.
Zelfs als ik van plan ben om een ​​verlenging te maken zoals getoond in de diagrammen, tussen de drie cilinders en de uitlaat. Mijn vraag is: wat zou de minimale lengte van de reactor en de GV zijn?

De foto's geven misschien geen goed idee van de afmetingen en moeilijkheden, maar het gaf me de tegenovergestelde indruk, dat uw "extra onderdeel" aanzienlijk langer zou kunnen zijn en perfect de reactor en de GVI zou kunnen bevatten en een "schone" montage mogelijk zou maken. . Het is verre van onoverkomelijk dat de pot duidelijker uit de kappen steekt (alleen een bevestigingsbeugel als u de overhang te belangrijk vindt?). Voor de lengte van de reactor is het idee binnen 20 cm. Om de GVI te bepalen, kijk naar de berichten van Camel 1. Hij werkte een empirische formule uit die lijkt te werken.


Moet ik vóór de reactor een klep op de inlaat voor verwarmde lucht installeren? en nog een klep tussen de reactor en de GV? Of zou een klep voor de GV voldoende zijn?

Zorg ervoor dat uw leidingen gemakkelijk kunnen worden verwijderd om kranen en andere spuitmonden in de verschillende circuits te kunnen proberen om tijdens de ontwikkeling te worden aangepast.

Wat betreft de inlaat, de buis tussen de uitlaat van de reactor en de luchtinlaat, dicht bij de motor, zou 25 cm lang zijn. Wat is hiervoor het beste materiaal? Gezien het feit dat koper op deze 25 cm na verloop van tijd een sterk warmteverlies kan veroorzaken? Zou een slang voldoende zijn?

Voor de inlaatpijp houdt de siliconen het zeer goed vast, de hitte, de stoom, het water, de trillingen, de gekke routes (fricties), is bestand tegen olie en diesel ...
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/04/09, 00:01

Dag

Wat betreft de inlaat, de buis tussen de uitlaat van de reactor en de luchtinlaat, dicht bij de motor, zou 25 cm lang zijn. Wat is hiervoor het beste materiaal? Gezien het feit dat koper op deze 25 cm na verloop van tijd een sterk warmteverlies kan veroorzaken? Zou een slang voldoende zijn?


Voor de kleinste reactorstaaf heb ik geprobeerd bij waterdoping 100 mm de langste 210 mm
Als de motor vaak werkt, kunt u de 100 mm naderen, op voorwaarde dat de speling 1 mm of minder is
bij voorkeur 150 mm spellen van 1 mm tot 1,2 mm roestvrijstalen materiaal om corrosie te voorkomen (wanneer andere eigenschappen ik ben septisch) geeft staal of gietijzer dezelfde prestaties.

Voor de buis die naar de luchtinlaat gaat, neem ik een interne 12 mm koperen buis, neem niet te groot, geen voordeel, ik bedek hem met een beschermende huls om hem te isoleren en te beschermen tegen hitte. accessoires sluiten (dit gaat tot 200c in deze buis)
na een bepaalde gebruiksperiode zit er een grijsbruine laag in de buis en op de stang van de reactor.

Andre
0 x
Akasha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 09/04/09, 09:18
x 1




par Akasha » 13/04/09, 21:07

Dankjewel Andre Ca helpt me dat te weten. Voor de bruinachtige afzetting merkte ik het al op mijn kleine motor, ik dacht dat het kwam omdat de benzine vuil was (het was een beetje ...) Moeten we daarom van plan zijn om de reactor van tijd tot tijd schoon te maken?

Nog een vraag over de locatie van de inname-inname, ik zag Andre dat je het naaien dichter bij de motor ervoer. In mijn geval lijkt het ingewikkeld, dus ik dacht om de luchtinlaatslang te prikken en te buigen om dieper te zinken ... Denk je dat het van groot belang is?

Technische details die ik nog steeds niet begrijp. Hoe komt het dat het dieselverbruik daalt met de doping met water? Moeten we de injectiepompen aanpassen om minder diesel in de motor te balanceren? Of moeten we iets anders regelen? of kan er helemaal niets geregeld worden?

Ik begin deze keer met het opschalen van plannen
Tot ziens en nogmaals bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/04/09, 21:49

Hallo Akasha
Akasha schrijft:Nog een vraag over de locatie van de inname-inname, ik zag Andre dat je het naaien dichter bij de motor ervoer. In mijn geval lijkt het ingewikkeld, dus ik dacht om de luchtinlaatslang te prikken en te buigen om dieper te zinken ... Denk je dat het van groot belang is?

Geen idee of het goed is of niet, maar het resultaat interesseert me : Mrgreen: Als je de twee oplossingen zou kunnen vergelijken ...
Technische details die ik nog steeds niet begrijp. Hoe komt het dat het dieselverbruik daalt met de doping met water? Moeten we de injectiepompen aanpassen om minder diesel in de motor te balanceren? Of moeten we iets anders regelen? of kan er helemaal niets geregeld worden?

Normaal gesproken hoeft u de instelling van de injectiepomp niet aan te raken, het verbruik daalt (als u de juiste parameters heeft gevonden). Dit komt omdat wat u injecteert vollediger wordt verbrand. Er is ook de hypothese dat de ontspanning wat langer duurt. Uiteindelijk is er veel minder roet, deeltjes, onverbrand, NOx en iets minder CO2 voor gelijk gebruik.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Akasha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 09/04/09, 09:18
x 1




par Akasha » 13/04/09, 22:35

Hallo Flytox
Zijn er al tests gedaan door de injectiepompen aan te passen om minder diesel te balanceren?

We begrijpen eigenlijk helemaal niets van dit fenomeen, we weten gewoon dat het werkt !! In zekere zin is het de belangrijkste ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/04/09, 05:20

Dag

Dankjewel Andre Ca helpt me dat te weten. Voor de bruinachtige afzetting merkte ik het al op mijn kleine motor, ik dacht dat het kwam omdat de benzine vuil was (het was een beetje ...) Moeten we daarom van plan zijn om de reactor van tijd tot tijd schoon te maken?


Nee, je maakt niets schoon, het maakt deel uit van wat ten onrechte wordt genoemd (inlopen). Deze isolerende laag bevordert de werking van de reactor.
Als u de stang kunt monteren zonder centreerpennen, alleen ondersteund door twee kleine centrale staven, zijn de uiteinden vierkant aerodynamisch.

Nog een vraag over de locatie van de inname-inname, ik zag Andre dat je het naaien dichter bij de motor ervoer. In mijn geval lijkt het ingewikkeld, dus ik dacht om de luchtinlaatslang te prikken en te buigen om dieper te zinken ... Denk je dat het van groot belang is?


In de elleboog van de rubberen slang zit het goed
u plant de koperen buis zodat deze in het midden van het kanaal uitkomt, normaal gesproken is het luchtfilter van deze motoren restrictief genoeg om een ​​goed vacuüm te geven.

Technische details die ik nog steeds niet begrijp. Hoe komt het dat het dieselverbruik daalt met de doping met water? Moeten we de injectiepompen aanpassen om minder diesel in de motor te balanceren? Of moeten we iets anders regelen? of kan er helemaal niets geregeld worden?


Er wordt niets aangeraakt bij het afstellen van de motor, de vermindering van het verbruik is duidelijker wanneer u de motor laadt, ik heb lang gedacht dat het de overtollige warmte op de reactor was, maar ik kijk meer naar het feit dat wanneer de motor kracht bij lage toerentallen, zelfs bij halve belasting is de output goed (dit verklaart waarom trekkers met 1500 tpm betere resultaten opleveren dan auto's met 3200 tpm.



Ik begin deze keer met het opschalen van plannen
Tot ziens en nogmaals bedankt


Het deel waar u het meest voor moet zorgen, is om voldoende warmte in de GV te hebben als u uw motor niet op volle belasting gebruikt.

Momenteel experimenteer ik met een aanvullende verwarming van elektrisch water op 12 volt, om te proberen te begrijpen waarom de prestaties bij lage temperaturen en kleine ritten niet aan mijn verwachtingen voldoen, want zodra we niet aankomen maken dit systeem effectief bij lage belasting en in stedelijk gebruik, zal dit niet interessant zijn voor het gemiddelde gebruik van automobilisten.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten