Modificatie van een generator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1

Modificatie van een generator




par Surfeurseb » 01/12/05, 13:09

Dag iedereen!

Ik ben van plan een generator te gebruiken, de warmtemotor te verwijderen en een windturbine of een fiets aan te sluiten.
dit om te voorkomen dat ik mezelf een generator maak, en vooral voordelige kosten (om bijvoorbeeld te vergelijken met de klap van een eenvoudige 12 220V-omzetter)

Anderzijds is de kwaliteit van de componenten voldoende voor dit type toepassing, met voldoende opbrengst bijvoorbeeld,
is de stroom die aldus wordt geproduceerd bovendien bruikbaar voor elk huishoudelijk apparaat?
het doel is om stroomuitval te compenseren, voor toepassingen met laag vermogen natuurlijk ...

de groep in kwestie wordt geadverteerd voor 800W, het gebruikt een 2-taktmotor van 60 cm3 (bah) en het is een "eerste prijs" -model.
met een diesel had ik het liever in frituurolie veranderd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bernard83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/10/05, 16:21




par bernard83 » 01/12/05, 14:59

hallo, ga eens kijken op deze link, misschien je geluk!
https://www.econologie.com/forums/autoconstr ... -vf76.html
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 01/12/05, 21:11

Bedankt voor de link: erg interessant.
Maar ik vond geen antwoord op mijn vraag ...
jammer dat de links niet werken voor meer detail
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 02/12/05, 09:45

Dag
Ik sta nogal sceptisch tegenover de kwaliteit van deze goedkope (Chinese?) Groepen. Maar hoe dan ook, voor de dynamo heb je een constante snelheid nodig (bijvoorbeeld 3 tpm voor een paar polen als ik me niet vergis) om 000 Hz te hebben, dus niet gemakkelijk met wind ... Voor mij om te hebben voor een juiste voeding heeft u een windturbine nodig met een continue of gelijkgerichte generator om een ​​bufferbatterij op te laden, een DC / 50V AC converter. Allemaal grotendeels gedimensioneerd (220W is heel weinig voor een huis, 800W lijkt me een minimum) ...
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/12/05, 17:15

Persoonlijk draai ik met een abonnement op 3KW, omdat ik net zo weinig ben uitgerust als ik dit doe (vriezer klasse A +, dubbele isolatie, elektrische oven die minder dan 250W verbruikt bij temperatuur, 2900W bij pyrolyse, ...).

Ik ben het met Michel eens voor de doorgang door een opslag bij 12 of 24 V en daarna het gebruik van een omvormer om 220V te verkrijgen. Dit maakt het ook mogelijk om hernieuwbare energiebronnen te mengen (wind, fotovoltaïsch, een fiets als je wilt, ...).
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 03/12/05, 21:21

Ik begrijp het probleem een ​​beetje beter.
Sterker nog, in mijn idee had de gfroupe al een elektronische regeling geïntegreerd die het mogelijk maakte om de goede spanning en de goede frequentie te verkrijgen, ongeacht de snelheid van de thermische motor (in de volgorde van redelijk natuurlijk)
als het een dynamo is van het type "automotive", dan is het veel minder interessant: hoge rotatiesnelheid, efficiëntie, enz ...

aan de andere kant is het niet voor mij om elektriciteit te produceren voor het hele huis, maar alleen voor het oplossen van problemen, 3 kW is het in dit geval veel (in normale tijden is het weinig nadelen: bravo Ex -océano!)

bedankt voor je antwoorden, ik zal dieper ingaan op de vraag:
type dynamo, welke huidige regeling, vereiste snelheid ...
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 04/12/05, 15:17

Dag
Toen ik bijvoorbeeld aan 3 kw dacht, was het om 2 kw stabiel te hebben met betrouwbare regeling. Het is beter om een ​​veiligheidsmarge te behouden om geen onaangename verrassingen te hebben ... Zo hebben elektronische huishoudelijke apparaten een schakelende voeding die regelt op basis van de netspanning, als deze laag is (minder dan 220 V), zal dit compenseren, maar het is niet erg goed, veroudering, verwarming ... Het mag een beetje paranoïde zijn van mijn kant, maar ik houd liever de marge.
Tot ziens en goed onderzoek.
Michel
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 398-gasten