G Pantone 1.9 110 ss TDI Turbo druk stoomgenerator

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Nicorette
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/01/09, 17:07

G Pantone 1.9 110 ss TDI Turbo druk stoomgenerator




par Nicorette » 11/01/09, 17:45

Bonjour à tous,
Ik wil graag mijn Seat Ibiza TDI 110 pantoniseren
Ik wil graag wetenschappelijke meningen hebben over de configuratie van mijn toekomstige montage:
Beeld

Technisch principe:

de innovatie van mijn configuratie is gebaseerd op het onder druk zetten van al mijn pantonecircuits (reactorinlaatlucht, watertank, GVI-tank met constant niveau) met een injectie van geïoniseerde gassen zo dicht mogelijk bij mijn pijp toelating en niet voor de turbo.
Omdat het luchtinlaatcircuit na de turbo 2m moet overschrijden om de intercooler te kunnen passeren.

Ik heb ook veel vragen over de uitvoerbaarheid van mijn technische keuzes:

Vragen over het onder druk zetten van mijn circuit
Kan het onder druk zetten van mijn circuit de kwaliteit van gasionisatie verminderen?
Zal ik verschillende problemen tegenkomen zoals: slechte gasinname in de inlaat, overdruk in de GVI of een ander orgaan, etc.?

In het geval dat mijn druksysteem niet werkt, kies ik ervoor om vóór de turbo aan te sluiten (ver van de inname):
Is het het feit dat ik heel ver van de opname aansluit (verlies ik de efficiëntie niet met koeling van de geïoniseerde gassen)?
Zal de passage van gassen in de intercooler geen condensatie veroorzaken?

andere zaken
Hebben andere mensen TDI bewerkt en hoe hebben ze dat gedaan?

Ik kijk uit naar al je reacties, ik ontvang mijn katalysator volgende week, dus ik zal snel aan mijn project beginnen.
Ik zou al mijn bestanden online zetten

bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Nicorette
0 x
Waterdoping IBIZA TDI 110
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: G Pantone 1.9 TDI 110 ss Turbodrukgenerator




par Flytox » 11/01/09, 23:37

Hallo Nicorette

Leuk project 8) en welkom bij de club.

Nicorette schreef:de innovatie van mijn configuratie is gebaseerd op het onder druk zetten van al mijn pantonecircuits (reactorinlaatlucht, watertank, GVI-tank met constant niveau) met een injectie van geïoniseerde gassen zo dicht mogelijk bij mijn pijp toelating en niet voor de turbo.

De watertank staat onder druk door de leidingen stroomafwaarts van de intercooler. De druk moet daar iets lager zijn dan stroomopwaarts, de gasstroom mag niet worden omgekeerd en voorkomen dat het constante niveau correct functioneert en dat de druk in de bodem van de tank blaast wanneer de snelheid toeneemt (met toenemend drukverschil). U kunt de druk in evenwicht houden door de bovenkant van uw tank aan te sluiten op de "T" bij de uitlaat van de GVI.

Sluit u aan op de EGR-klep voor stoominjectie!? Kun je de ontbrekende pijpen tekenen of zelfs foto's van het beest toevoegen? : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/01/09, 00:25

Dag

Hebben andere mensen TDI bewerkt en hoe hebben ze dat gedaan?


Ik loop een beetje in dit principe j, gebruik de druk van de turbo om water bij de inlaat van de reactor te spuiten, de uitlaat van de reactor ga direct in de inlaat van de turbo met een venturi

Er zijn nadelen aan het systeem, bij lage snelheden onder 2000rpm blaast de turbo niet hard genoeg, zelfs het inlaatspruitstuk staat onder vacuüm
het voordeel is zelfregulerend meer druk meer waterinjectie, lage snelheid geen warmte geen turbodruk geen injectie
om te vergelijken met een bubbler of een kleine carburateur is er een kleine belastingwinst, maar voor stedelijk gebruik was de kleine carburateur voordeliger.

Het simpel houden is ingewikkeld, je moet er lang over nadenken

Andre
0 x
Nicorette
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/01/09, 17:07

Re: G Pantone 1.9 TDI 110 ss Turbodrukgenerator




par Nicorette » 12/01/09, 13:21

Nicorette schreef:Sluit u aan op de EGR-klep voor stoominjectie!? Kun je de ontbrekende pijpen tekenen of zelfs foto's van het beest toevoegen? : Mrgreen:
A+

Ik ben nog niet begonnen, maar ik weet dat ik mijn EGR-klep uitgebreid moet aanpassen: verwijder het volledige deel van de klep (uitlaatgasinlaat) om een ​​glad gat of kraan achter te laten, waarin ik schroef een mof waarop ik mijn geïnoniseerde gasinjectieslang zou lassen.
Vooraf monteerde ik in de grote hoofdslang een slangenset in de vorm van een dubbele omgekeerde kegel (iedereen herkende de beroemde venturi)
Het lijkt zo ingewikkeld te zijn, maar ik denk dat het het gemakkelijkst te bereiken is
Ik zou alle foto's op de forum zodra ik aan de slag ga.
0 x
Waterdoping IBIZA TDI 110
Nicorette
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/01/09, 17:07




par Nicorette » 12/01/09, 13:30

Andre schreef:Dag

het voordeel is zelfregulerend meer druk meer waterinjectie, lage snelheid geen warmte geen turbodruk geen injectie
om te vergelijken met een bubbler of een kleine carburateur is er een kleine belastingwinst, maar voor stedelijk gebruik was de kleine carburateur voordeliger.

Andre


Wat is volgens u de meest voordelige technische oplossing voor een turbomotor, wetende dat ik liever korte kampeertrips doe? Op kruissnelheid (90 / 100 in 5ème), ben ik op 2000tr / min.
Welke auto heb je anders?
En heb je condensatieproblemen in de intercooler?
Kunnen pantonized gassen condenseren?

Ik wilde de pantonized-gassen zo dicht mogelijk bij de motor plaatsen om condensatie te voorkomen, maar als er geen is, moet ik mijn exemplaar herzien ...

Met dank aan +
Nico
0 x
Waterdoping IBIZA TDI 110
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/01/09, 20:23

Hallo Nicorette

Nicorette schreef:Kunnen pantonized gassen condenseren?

Ik zie niet goed in waarom zelfs geïoniseerde damp niet zal condenseren wanneer de omstandigheden van druk en temperatuur dit toelaten. Gewoonlijk hebben de leidingen stroomafwaarts van de intercooler geen of zeer weinig dode volumes die mogelijk kunnen dienen als een reservoir voor condensatie.

Dit alles in een relatief heftige luchtstroom, ik denk dat er geen gevaar is voor waterophoping wat gevaarlijk kan zijn voor de motor. Hij moet alles inslikken terwijl hij gaat, maar ik veronderstel dat de "kwaliteit" van de damp moet variëren (grootte van de microdruppels).

Voor ionisatie denk ik dat niet veel mensen begrepen hoe het precies werd gemaakt ... of op welk niveau in een pijp. Dus je bent veroordeeld om de verschillende oplossingen te proberen ...
: Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
mmanuman
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/12/08, 11:38
Plaats: Lyon, Frankrijk

tdi waterstofbevattende




par mmanuman » 23/03/09, 14:16

hallo, perso stelde 2 waterstofgenerator op mijn golf 3 tdi,
Ik ben erg blij .... economie, macht!
Ik maakte de eenvoudigste, de grootste winst die ik merkte is in termen van het motorkoppel, in grote versnelling, meer grote zwarte rook, voor info plaatste ik de waterstof net achter het luchtfilter. ... voor de economie kan ik u niet vertellen, omdat het systeem de kracht verhoogt, neem ik mezelf mee naar de spellen en sta ik altijd in de torens sinds de installatie, veel geluk voor de toekomstige installateur ........... .. :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/03/09, 17:04

Hé, een herinnering aan Utopia? : Cheesy:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten