troglodytes

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne




par titus02 » 19/10/05, 17:37

salut a tous

Woont iemand van jullie in holbewonerswoningen of kent iemand deze?

Zo ja, kunnen zij alstublieft hun ervaringen met mij delen?

Hebben degenen die een holbewoner hebben (of geprobeerd) problemen gehad met de gemeenten
waar hun land zich bevindt (mijn grote angst in geval van pogingen)
wat zijn de stappen die je moet nemen om een ​​holbewoner te creëren, wat zijn de mogelijke verboden.

Kent iemand een stuk grond met een grot of steengroeve te koop in het departement Aisne (02)
bij voorbaat dank voor uw antwoorden

getekend: een toekomstige steenwerker!
0 x
Ik heb liever een con lopen drie zitten intellectuelen uitdrukken (dank u Audiart).
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 20/10/05, 08:44

Hallo,
Hoewel ik in het "vlakke land" woon, ben ik altijd gefascineerd geweest door holbewoners, ik vind het zo gaaf!!
En google geeft de volgende resultaten:
http://www.google.fr/search?hl=fr&q=troglo...ta=lr%3Dlang_fr
@+ en goed graven daar!
B)
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 20/10/05, 22:22

Ik heb een goede tip!! ga naar de lul!!!

Yahoo ongebruikelijk Woensdag 12 oktober 2005, 12:23 uur

Idaho voor een goede prijs, 5 dollar per nacht... in een grot
SALMON, Idaho (Reuters) - Een gepensioneerde uit Idaho biedt goedkope verblijven aan, $ 5 per nacht en $ 25 per maand om een ​​grot te huren.

Er is geen roomservice, geen zwembad, geen magnetron, geen koffiezetapparaat, geen televisie, zelfs geen elektriciteit, maar de accommodatie is voorzien van een matras en houtblokken voor verwarming, specificeert Richard Zimmerman, 89, in zijn advertenties.

Deze voormalige bouwvakker, bijgenaamd "Dugout Dick", woont zelf in een van deze woningen die hij tientallen jaren lang in de heuvel heeft gegraven, op de hoogten van de stroomversnellingen van de Salmon River.

De tien door Zimmerman gehuurde holtes zijn ongeveer dertig meter diep, verstevigd met stenen, modder en stro en ondersteund door sparrenstammen.

De gepensioneerde, die vond dat het voor hem de hoogste tijd was om van werk naar zaken te gaan, heeft al enkele buitenlandse toeristen mogen verwelkomen, onder wie een Engelsman en een Spanjaard. Maar ze zijn nog niet gewend aan het ondergrondse leven, geeft Zimmerman toe.

"Het past niet bij iedereen... maar ik verwacht dat het bedrijf binnenkort een vlucht zal nemen."
0 x
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne




par titus02 » 27/10/05, 12:14

bedankt voor je antwoorden,

Ik had het onderzoek al gedaan, niets verschrikkelijks, vooral de "geschiedenis" van de
troglo- en niets op juridisch vlak.
als ik in Idaho ben is het een kleine omweg!, en ik ben vooral op zoek naar tips over
de wetten die de huisvesting regelen, het is waar dat ik het zelf zou kunnen doen, ik heb het al geprobeerd,
maar ik kan moeilijk mijn weg vinden door al deze teksten, vrijstellingsamendementen etc etc

nogmaals bedankt, tot ziens
0 x
Ik heb liever een con lopen drie zitten intellectuelen uitdrukken (dank u Audiart).
Avatar de l'utilisateur
DavidHervé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 15/09/05, 17:31
Plaats: PAU




par DavidHervé » 27/10/05, 17:33

Ik heb wat onderzoek gedaan naar een juridische database (Lexis-nexis)
en het is duidelijk dat het holbewonershuis juridisch gezien een ultramarginaal geval is. (niets in de bouwcode)

Het enige dat vermeld staat is dat als je een deur of raam in je grot installeert, je een bouwvergunning nodig hebt.

Ik citeer: "De controle op het uiterlijk van gebouwen leidde door het Administratieve Hof van Beroep van Bordeaux (2e ch., 5 mei 1994, Ganaye: Gaz. Pal. 1995, 2, pan. dr. adm. p. 102; Rec CE, tabellen blz. 1249; Juris-Data nr. 1994-046723) om een ​​bouwvergunning te vereisen voor het maken van deuren en ramen en het plaatsen van een gevelmuur buiten holbewonersgrotten (zie hieronder nr. 60)."

Bovendien is in Frankrijk het enige geval waarvoor u geen bouwvergunning nodig heeft, een pand van maximaal 20 m² zonder fundering... <_
Het volstaat te zeggen dat het bouwen van een grot geen gemakkelijke opgave is, maar het fortuin is in het voordeel van de stoutmoedigen

Veel succes met je zoektocht.
0 x
GTHA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/09/05, 08:49

kom een ​​uitstapje maken naar Saumur




par GTHA » 28/11/05, 17:54

aan de kant van Saumur (49) zijn er genoeg
sommige bewoond, andere in restaurants,....
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten