Brandstofbesparing met aceton?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Kedar
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 06/09/05, 15:33
x 1

Brandstofbesparing met aceton?




par Kedar » 11/11/05, 13:27

Dag
Ik heb gereden met 2 ml aceton per tank voor 60 tankbeurten met een klassieke diesel en het resultaat is duidelijk: 10% gemakkelijke besparing!
Heeft iemand anders geprobeerd?
1 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 11/11/05, 17:02

Ik probeer het ook.

verbruik met SP98 - 6,24 tot 6,5L (7L max)

verbruik SP 95 - 6,5L

conso SP 95 + 60 ml aceton - 7,5L MAAR uren in de file gestaan ​​(busstaking in Marseille)

test nog bezig...

Als je je auto een tijdje stil laat staan, doe er dan wat aceton op want dat is vluchtig (advies dat André me gaf).
Dernière édition par voormalig Oceano de 13 / 11 / 05, 21: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
Kedar
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 06/09/05, 15:33
x 1




par Kedar » 13/11/05, 21:10

Bonsoir
Ik merkte dat de motor reactiever leek te zijn, bedankt voor de tip, maar helaas heeft mijn busje niet genoeg tijd om te rusten
@+
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 23/11/05, 21:42

Vandaag 340 km gereden met een halfvolle SP95 gedoteerd met aceton...

In eerste instantie werkt het. Als ik op de reserve sta, ga ik naar de benzinepomp en hebben we de uitspraak over het verbruik.

In vergelijking met de vorige moet nog steeds rekening worden gehouden met:

a) files in marseille (busstaking van meer dan 40 dagen)

b) afkoeling van temperaturen.

Maar goed, we zullen de resultaten zien, en ik zal het vergelijken met Gegyx die dezelfde auto heeft als ik (maar die heeft geen 'buitenwijk'-camouflage).
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 24/11/05, 00:06

Dat zou ongeveer 5,5 l zijn volgens uw metingen, voor 6,5 daarvoor?
Nog een factor: heb je onlangs je lambdasonde niet vervangen?
Persoonlijk verbruik ik op ritten van 5 km, 2 tot 3 keer per dag, veel meer, met een volle tank per maand, dus je kunt niet vergelijken.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/11/05, 02:06

Dag
Als je baby's hebt, werkt de Lamdda-sonde niet
tenzij je een recent voertuig hebt met een elektrisch verwarmingssysteem op de sonde, maar als je een sonde met een draad hebt, duurt het in de winter 6 km voordat deze operationeel wordt en als je niet op de sonde zit, is het verbruik overdreven.
Als u wilt weten hoeveel km het duurt voordat de sonde in ontkoppelingsfunctie komt, rijd en meet de km totdat het lampje (motorgeluid) gaat branden, dit is een indicatie dat de motor niet meer werkt aan zijn voorprogramma en dat de sonde niet werkt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 24/11/05, 21:47

De lammeren sonde en de voorruit zijn gisteren vervangen...

Dus in principe werkt het. De schatting die ik gisteren gaf, is gebaseerd op de indicaties van mijn brandstofmeter, die over het algemeen redelijk betrouwbaar is. U moet echter wachten tot de tank vol is om de verbruikte hoeveelheid brandstof te meten.

Dus op dit moment gaat het er niet slechter op toe, moet nog tot het einde komen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 27/11/05, 23:39

Andre schreef:Als u wilt weten hoeveel km het duurt voordat de sonde in ontkoppelingsfunctie komt, rijd en meet de km totdat het lampje (motorgeluid) gaat branden, dit is een indicatie dat de motor niet meer werkt aan zijn voorprogramma en dat de sonde niet werkt.

Dag
Ik vond je verstandige advies, om eindelijk te worden opgelost.
Ik reed gisteren, 14 km, de stekker van de sonde los.
Er gingen geen lampjes branden op het dashboard.
De Audi Groep heeft uiteraard niet voorzien in het oplichten van een waarschuwingslampje op de Skoda, Félicia special, uit 1995…
Bij het loskoppelen van de lambdasonde vond ik geen verschil in rijgedrag, noch in motorgeluid vergeleken met normaal; Ik veronderstel dat er overconsumptie zal zijn; de computer krijgt geen spanning van de sensor, hij zou 0 volt moeten aangeven?
Na vele kilometers moet de sonde worden vervangen; als het buiten gebruik is (kapot, want versleten), wat voor soort defect vertoont het dan? (Wat waren uw symptomen voormalig Oceano?) Een collega vertelde me dat het in slow motion mislukt; dus het is niet hetzelfde gedrag als wanneer de stekker uit het stopcontact is. Er moet dus een spanning aanwezig zijn, en kan het maximum zijn, omdat de misbaksels duiden op een gebrek aan benzine, de computer denkt dat hij op zijn sonde een mengsel ziet dat te rijk is.
Is dit hoe het werkt?
Bedoelt u dat door de sonde elektrisch te verwarmen, deze wordt bedrogen (bedrogen) en begint te reguleren terwijl het verbruik wordt bespaard?
Als ik de sensor loskoppel (ik doe alleen ritten van 5 km), en na 1 km zet ik XNUMX volt op de ECU-aansluiting, denk je dat ik brandstof zou besparen? maar er zouden gebreken zijn als de verschillende parameters niet adequaat zijn (onvertaalbaar :D ), en de motor is koud? Is het mogelijk om dit te doen? Is er een risico op verstoring of verslechtering van de computer?
Op de sonde zitten 3 draden; Ik neem aan dat de -, de +12v, en de retourspanning van 0 naar 1,1volt? is dat hoe het werkt?
dank u
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/11/05, 00:19

Hallo,
Ik ga even snel de sonde poetsen want dat zou lang duren om alles te zeggen.
Normaal gesproken genereert het een golvend gelijkstroomsignaal bij een hoog zuurstofgehalte van 0,1 volt, dus een mager mengsel en een laag zuurstofgehalte van 0,9 volt, een rijk mengsel.
Probeer het signaal niet te vervangen door een simpele instelbare bron, je bereikt er niets mee, het is de interne spanning van de computer die tegengesteld is aan dit signaal die aangepast moet worden, en nogmaals... de sonde moet operationeel zijn. de motor mag niet stationair draaien, de uitlaat moet heet zijn, deze moet met lucht naar buiten worden geventileerd,
Als je hem loskoppelt, loopt je motor net zo goed, zelfs iets beter omdat hij een rijkere verhouding heeft van 12 in plaats van 14,7.
met een verhouding van 12 krijgen we meer vermogen op de motor
het maximale vermogen gaat ten koste van het verbruik.
dit is de situatie bij het maken van korte ritten.
Wat de sonde verandert, is gelode benzine (voorbeeld van 100LL)
het duurt 500 km met deze brandstof en de sonde is verstopt,
Van schoonmaken is geen sprake als je de saus in een Kaput-oplosmiddel doet.
een ander probleem de elektrische verbinding moet eersteklas zijn, we hebben het over millivolt.
Als u uw voertuig het grootste deel van de tijd in de stad gebruikt, gaat de sonde niet lang mee en is het niet de moeite waard om hem te vervangen, tenzij u van plan bent een lange reis te maken,
veranderen wordt het verbruik gecontroleerd zie je het verschil.
Nog eens zes maanden in de stad is als een oude sonde.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/11/05, 10:56

Jullie hebben het moreel om aceton in een diesel te doen!
Ik zou heel benieuwd zijn naar de effecten op middellange en lange termijn van deze krachtige ontvetter op de motor.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten