New Holland onthult zijn waterstof NH2-tractor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 03/03/09, 13:27

Het zou ook interessant zijn om PV met windenergie te vergelijken
Hier hebben we het over opslag van intermitterende energie
Gezien dezelfde bezette oppervlakte weet ik zeker dat ik de winnaar zal kennen, op een winderige plek uiteraard. Maar de natuur is goed gedaan, zonnige gebieden en winderige gebieden zijn niet hetzelfde

Bovendien concurreert windenergie niet met de landbouw.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 03/03/09, 15:32

lus schreef:Dag

Ik dacht dat we het over dit onderwerp zouden hebben over de multi-brandstofcel en zijn efficiëntie van meer dan 50% : Cry:

Ik heb het gevoel dat je erg gehecht bent aan warmtemotoren, hun geluid, hun trillingen, hun vervuiling en hun middelmatige prestaties.
Zoals we vaak zeggen, jaag op het natuurlijke... het komt in galop terug

Misschien moet u overwegen een brandstofcel te pantoniseren om er enige interesse in te zien? : Cheesy:

Grapje terzijde, weet iemand wat het gebruik van conventionele brandstof in een warmtepomp verhindert?

A+

Hallo looping,

Het is niet de efficiëntie van brandstofcellen die het probleem is... Maar de catastrofale prestaties van de productie, opslag, transport en voorraadafbouw van diwaterstof.

H2-transport heeft geen economische toekomst, vooral H2-tractoren, die veel energie verbruiken in vergelijking met een auto: een tractor verbruikt ongeveer 0.1 l/pk/uur

(voor een 110 PK, maaien of inkuilen, 12 L/u.

bij 50 L/100 km rijden, soms meer...

Twee belangrijke groene technologieën met het meeste potentieel zijn geconcentreerde zonnethermodynamica voor elektriciteit, biologische koolwaterstoffen voor transport (bij voorkeur hybride)

Licht vervoer (persoonlijke auto voor korte ritten <100 km) kan volstaan ​​met 100% elektrisch. Daarnaast heb je koolwaterstoffen nodig.

We hebben nooit beter geweten hoe we H2 beter kunnen opslaan, transporteren of verwijderen dan de natuur. om meer te weten te komen over deze koolstofketens : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/03/09, 21:42

Ah, dit zijn interessante gegevens.

Bedankt Christophe voor de cursus :D

Ik kijk uit naar PV-panelen met een rendement van 40% 8) in de hoop dat ze niet te duur zijn in aanschaf en in belichaamde energie

Ik dacht (zonder het te hebben geverifieerd) dat de planten een betere opbrengst hadden, het mechanische resultaat was verontrustend: 0.08%!!?? tegen 8% in PV is het gekmakend

Eindelijk heeft Laigret-olie zeker een toekomst, ik had het er eerder over met mijn vriend uit Ifremer...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 03/03/09, 21:50

Slechts 106 pony's voor een tractor, dat is Playmobil speelgoed!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 03/03/09, 22:37

Bonsoir

het is niet de efficiëntie van brandstofcellen die het probleem is... Maar de catastrofale efficiëntie van de productie, opslag, transport en voorraadafbouw van diwaterstof.


Daarover zijn we het eens (ik heb het minstens 3 keer geschreven)
Maar waarom zou men de voorkeur geven aan de verbranding van een brandstof in een warmtemotor in plaats van in een warmtepomp die een veel beter rendement heeft?

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 03/03/09, 23:21

Goede vraag, maar de techniek is niet in orde.

De weinige zeldzame koolwaterstof-PAC (brandstofcellen) directe (geen hervormingen om de H2 eruit te halen) zijn in ontwikkeling.

De ethanolversie vertoont geen enkele opbrengst (in ontwikkeling...)

Bovendien is methanol een koolwaterstof die doorgaans wordt verkregen na chemische transformatie van biomassa, terwijl HVB ​​in diesel direct brandbaar is.

Dat met methanolpieken bij een opbrengst van 20 tot 30% (en nogmaals, Wikipedia-gegevens misschien optimistisch?). Alcoholische warmtepompen kosten dus meer dan een benzine- of dieselmotor vanwege hun lagere efficiëntie en betrouwbaarheid (katalysatoren en gevoelige membranen, enz.). :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 03/03/09, 23:25

Capt_Maloche schreef:Ik dacht (zonder het te hebben geverifieerd) dat de planten een betere opbrengst hadden, het mechanische resultaat was verontrustend: 0.08%!!?? tegen 8% in PV is het gekmakend

Eindelijk heeft Laigret-olie zeker een toekomst, ik had het er eerder over met mijn vriend uit Ifremer...

Hallo Kapitein

Geen goede opbrengst, maar hoge en goedkope oppervlakten die dit compenseren... Voor degenen die biobrandstof willen, denk ik dat het winstgevender is om aarde te kopen dan PV-cellen, omdat hier het economische aspect prevaleert boven de opbrengst. : Idee:
0 x
Beeld

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten