Video: houtverwerking tot verwarmingskussens

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
startrec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 01/03/09, 02:52
Plaats: Auvergne

Video: houtverwerking tot verwarmingskussens




par startrec » 01/03/09, 03:15

de vzw StartRec is een associatieve audiovisuele studio die sinds 1993 animaties en video's maakt rond milieu, integratie en duurzame ontwikkeling.

Ik heb hier een link geplaatst en als je denkt dat de video ergens voor kan worden gebruikt op het gebied van duurzame ontwikkeling?
we kunnen altijd wat ideeën en wat info uitwisselen...

http://www.dailymotion.com/user/startre ... _lifestyle
Dernière édition par startrec de 01 / 03 / 09, 20: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 01/03/09, 07:34

Het initiatief is interessant, maar ik vind dat de kwaliteit (gerelateerd aan compressie) echt te slecht is om de korte reportage te bekijken.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/03/09, 10:47

+1 is echt niet erg "schoon".

Ik weet uit ervaring dat Daily en Youtube geüploade video's (neerwaarts) opnieuw comprimeren, maar om dit resultaat te verkrijgen, moet de video al sterk gecomprimeerd zijn voor het uploaden...

Probeer minimaal 320*240 te uploaden met een bitsnelheid van ongeveer 2 MB per minuut.

ps: als je wilt kun je met ons meedoen op EconoTV http://www.dailymotion.com/group/econologie
Edit ps: oeps je bent er al en de video ook! Ik zag het niet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 01/03/09, 11:12

Hier is een heilige man 8)

Je ziet dat het niet heel ingewikkeld is om met hout te stoken of chips te maken...

De Renault die hij gebruikt is een 891-4 uit 1977.

Het moet rond de 90 pk zijn.

Het is duidelijk dat er niet genoeg bloedplaatjesketels zijn. Houtafval is aanzienlijk (takken, meevallers, zagerijafval, verpakkingen, enz.).

Helaas weegt het niet erg zwaar voor de grote energiedistributiegroepen...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/03/09, 11:16

Remundo schreef:Hier is een heilige man 8)


Zou jij de volgende zijn?

https://www.econologie.com/forums/post118160.html#118160
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 01/03/09, 11:25

Ik zal deze claim niet hebben. : Cheesy:

Aan de andere kant geef ik les niet ver van Billom (in Thiers) : Idee:

We zouden elkaar echt kunnen leren kennen... maar ik weet niet zeker of ik het concrete materiaal heb om meteen een goede film te maken.
0 x
Beeld
startrec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 01/03/09, 02:52
Plaats: Auvergne

Bonjour à tous




par startrec » 01/03/09, 15:01

Bonjour à tous
Mijn excuses voor de kwaliteit van de rapporten, ik beloof het, ik zal proberen een aantal ervan opnieuw te comprimeren voor jullie allemaal, collega-ecologen!
alvast voor de geïnteresseerden en om een ​​paar vragen te beantwoorden:

http://www.dailymotion.com/video/x8j304 ... _lifestyle

Tot binnenkort op de site (die ik aan het ontdekken ben). Het is niet gemakkelijk om je weg te vinden in alle rubrieken, maar de onderwerpen zijn fascinerend.

hallo aan de vrienden van Auvergne en Passant en aan de anderen natuurlijk!
(Remundo, neem gerust contact met ons op :P )
0 x
Start Rec-vereniging
Audiovisuele diensten en producties
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/03/09, 18:29

Remundo schreef:
Het is duidelijk dat er niet genoeg bloedplaatjesketels zijn. Houtafval is aanzienlijk (takken, meevallers, zagerijafval, verpakkingen, enz.).

Helaas weegt het niet erg zwaar voor de grote energiedistributiegroepen...


Niet overtuigd dat dit de essentiële rem is.

Naar mijn bescheiden mening, om het gedrag van mijn medeburgers in één woord te observeren:

1) onwetendheid!

2) verkeerde informatie...


En daar geef ik vooral de professionals de schuld: de lokale vakman die de houtketel "afraadt", of met chips of pellets, omdat hij het niet weet, omdat het ingewikkeld voor hem is.. Het is gek hoe men blindelings vertrouwt op een "professional" opgesierd met alle aura's, terwijl hij een loodgieter is die weet hoe hij leidingen moet aansluiten en ook de fiets verkoopt die een verkoper hem heeft gegeven... met de argumenten die de verkoper hem heeft gegeven...

Dus daarachter zijn het Viessmann, Buderus, De Dietrich... Ik ga ze niet allemaal noemen... Totalfinaelf, ze hoeven niet eens hard te werken...

Overigens zijn wij het ook als we kibbelen over de forums voor peanuts soms... Omdat de beginner die een beetje begint na te denken, hij twijfelt aan de professional, die komt op een forum... En daar, tussen de fanatiekelingen van de warmtepompen die zonder nuance "afdalen" de "fanaat van de pelletketel" die zonder enige finesse de "gek van de plaatjesketel" tegenwerkt, is het niet altijd triest! Dus de arme dwaas, hij besluit uiteindelijk zijn professional te vertrouwen die hem een ​​condensatieketel (olie of tankgas) verkoopt - zelfs als het betekent dat je winst moet maken, kun je het net zo goed doen voor een groot bedrag! Is het niet ?

Maar het is waarschijnlijk makkelijker om de grote groepen aan de kaak te stellen...

Ik probeer eerlijk te getuigen over mijn ervaring met mijn pelletketel, zodat het een beetje verandert... Ik ben de leeftijd van aanklagen voorbij... Brengt me niets... Ik kom van elders schrijven, slechts een paar dagen geleden... Soms werkt deze houding. Ik denk dat mijn ketel twee of drie baby's in een jaar heeft gemaakt... Wat is het? Niets op de schaal van TotalFinaElf. Voor mij is het niet niks... Degenen die me vertrouwden, moet je het ze vragen...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 293 gasten