Microalgen en suiker

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23

Microalgen en suiker




par carburologue » 25/02/09, 09:40

0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: microalgen en suiker




par Cuicui » 25/02/09, 10:32

Als ik het goed heb begrepen, is een van de doelen van het proces om de suiker in olie om te zetten in plaats van het te laten fermenteren en distilleren tot ethanol. Waarom niet, als het circuit directer is. Het komt de diesels ten goede.
Maar we mogen niet in de val trappen van biobrandstoffen. De reststoffen uit de suikerindustrie alleen zullen natuurlijk niet voldoende zijn. Ook zal het nodig zijn om de biomassa (afkomstig van fotosynthese die ondanks zijn zeer lage opbrengst essentieel blijft) om te zetten in suiker die door algen kan worden opgenomen.

Het gebruik van fotosynthese, dat wil zeggen zonne-energie, om eetbare algen te kweken, is uiteraard een veelbelovend proces, dat nog onvoldoende wordt benut.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten