Vraag advies voor plafondverwarming lucht / watersysteem?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
narita
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 03/11/07, 08:22

Vraag advies voor plafondverwarming lucht / watersysteem?




par narita » 22/02/09, 11:13

Hallo iedereen,
Ik heb je site ontdekt en ik heb veel geleerd
Ik wil graag een lucht/water verwarmingssysteem installeren voor een oud huis van 100m2 met een latere uitbouw tot 180m2.

Ik heb een plafondhoogte van 3m, de vloer is al betegeld, daarom wil ik de verwarming onder het plafond plaatsen,
ik weet niet veel,
is het makkelijk of moeilijk te implementeren?
is het net zo effectief als een conventionele vloerverwarming?
welk merk kan je aanraden?
beste kwaliteiten enz.
Ik woon in Marseille, dus een omkeerbare warmtepomp..

welk budget kan ik ongeveer verwachten?
Ik ben net begonnen met mijn onderzoek...

dank je voor al jouw hulp
a +
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/02/09, 12:05

Dag
Het idee van plafondverwarming is niet per se het beste omdat de warmte omhoog gaat en de kou omlaag.
Het is algemeen bekend!
Dit betekent dus dat de emissiviteit van uw plafond slechter zal zijn dan wanneer het een verwarmde vloer zou zijn.
Het is duidelijk dat u meer vermogen nodig heeft om uw huis te verwarmen dan wanneer u vloerverwarming zou gebruiken.
Nu, zoals de naam al doet vermoeden, zou je met een stralend plafond een gevoel van zachte en aangename warmte moeten hebben.
Laten we hopen dat de convectiestroom niet te belangrijk is, want anders krijg je het zeer onaangename gevoel van koude voeten en een warm hoofd.
Hier is het idee van het verwarmde plafond te beschouwen als het idee van de verfrissende vloer "niet echt ideaal.
0 x
narita
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 03/11/07, 08:22




par narita » 22/02/09, 14:17

bedankt PITMIX voor je hulp
dus als ik het goed begrijp, als ik voor een verwarmd plafond kies, moet het stralend zijn en dus elektrisch.. het verbruik zal groter zijn dan...

Ik wilde kiezen voor een boiler met een soort spiraal zoals voor de vloer met een warmtepomp buiten om geld te besparen op mijn elektriciteitsrekening...

dus ik weet niet meer wat ik ervan moet denken...
encore merci
a +
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/02/09, 20:13

Neen !! Wat ik bedoelde is dat een verwarmd plafond een stralingsplafond wordt genoemd. Een stralingsplafond is niet noodzakelijk elektrisch.
Stralend betekent niet elektrisch!!! Het verwarmt alleen voornamelijk door straling.
U krijgt een stralend waterplafond. Een gietijzeren radiator waar water doorheen stroomt straalt.
De zon verwarmt door straling.
Een elektrische radiator van het type "broodrooster" wordt een convector genoemd omdat deze voornamelijk door convectie verwarmt.

In jouw geval lijkt het stralingsplafond een zeer interessante keuze aangezien je geen radiatoren ziet verschijnen en je vloer niet raakt.

Ik wilde u alleen duidelijk maken dat het stralingsplafond niet zo effectief is als een verwarmde vloer.
Net zoals een koelvloer niet zo effectief is als een koelplafond. Het is gewoon een natuurkundig iets, warmte gaat omhoog en koude gaat omlaag.
Vraag prixc Ik weet het niet maar het is toch een zware investering.
0 x
narita
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 03/11/07, 08:22




par narita » 22/02/09, 22:34

oke bedankt voor je uitleg
in feite is het hetzelfde systeem als een verwarmde vloer behalve aan het plafond, dat wil zeggen dat we hetzelfde type materiaal zouden kunnen nemen.
Ik heb een vriend die vloerverwarming heeft, dus een waterleiding en een buitenwarmtepomp met een buffervat van 100L,
Ik zou hetzelfde materiaal kunnen nemen en het op het plafond kunnen plaatsen?

het is waar dat je de investering moet tellen, het is niet goedkoop, anders welke verwarming moet je dan nemen?

encore merci
a +
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/02/09, 19:26

Hoi!! Informeer naar het soort materiaal. Er is stralende placo maar het is voor een elektrische toepassing.
Het risico is scheuren in de voegen tussen de platen. Er zijn speciale vulstoffen en vezelbanden nodig.
Om je de waarheid te zeggen, ik zag zelfs een man de radiatoren vervangen door PE-buizen die hij in een kronkelig patroon door de muren liet lopen.
Als gevolg hiervan heeft hij verwarmde muren. Het is niet stom, maar anders moet je geen foto aan de muur spijkeren : Cry:

Verder is het voor de rest hetzelfde principe als een vloerverwarming.
Je zult zeker een warmtepomp moeten kiezen die iets krachtiger is dan wanneer het een vloerverwarming zou zijn. Maar het water komt toch niet boven de 35°C.
U kunt ook zelf een vals plafond maken in klassiek placo en er kanalen en luchtroosters in integreren.
Op uw zolder heeft u batterijen van het condensortype (hete lucht) met ventilatie die in uw kanalen blazen.

In zekere zin is het net een VMC, behalve dat je een warmtepomp hebt die de geventileerde lucht verwarmt.
Denk ook aan zonne-energie. Die zijn er genoeg bij jou in de buurt.
Als u een voldoende grote buffertank plaatst, heeft u een mooi extraatje. De top zou zijn om warmte in de zomer op te slaan en in de winter te herstellen. Maar daar is het meer een bal, het is een zwembad dat nodig is.

Heb je geen open haard?
Thuis is de insert voldoende om het huis te verwarmen.
Ik zou gewoon een robot moeten hebben die het vuur aansteekt een uur voordat ik aankom. :P
Een in de haard geïntegreerde brander zou geweldig zijn!!
Ik zag dit in NCIS : Cheesy:
0 x
narita
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 03/11/07, 08:22




par narita » 23/02/09, 22:41

Bedankt voor je inzet!!
Ik zal over dit alles nadenken..
a +
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten