Wie woont in Lotharingen en gebruikt een pelletketel?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
reglizz
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 08/02/09, 02:18
Plaats: Joeuf blauwe plekken en moezel

Wie woont in Lotharingen en gebruikt een pelletketel?




par reglizz » 08/02/09, 03:03

Goedenavond!
Ik ben nieuw en ik ben erg geïnteresseerd in hernieuwbare energie.
Ik wil graag een pelletketel installeren in mijn huis (oud huis van vóór 1940 maar met vernieuwde isolatie (PVC-raam en deur met dubbele beglazing, dakisolatie wordt dit jaar gedaan) en verwarming op gas.
Ik woon in Joeuf in Meurthe en Moezel.
Ik heb op internet gezocht naar installateurs, maar er zijn er niet veel (één in St Avold, één in Peuvillers aan de Maas en één in Vionville...misschien ook in België)
Ik zal met de ademe in Metz kijken of er geen anderen zijn...
Zijn er mensen die in het oosten van Frankrijk (metz thionville longwy) wonen en pelletketels gebruiken?

Ik heb ook nog een vraag: Staat dat in het belastingvoordeel (dat zojuist is verhoogd naar 40%) alleen de ketel of de ketel + de silo en de keteluitrusting (verschillende kleppen, schroeven EINDE...)?

dank u
0 x
Xian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 04/01/09, 12:15




par Xian » 13/02/09, 22:18

Bonsoir
Wij zijn er met velen forum om te schieten met een "OKofen", uitstekend Oostenrijks materiaal.

Er is een distributeur in Lotharingen die een deel van Duitsland bestrijkt.

De keuze voor een merk hangt af van vele andere parameters dan de uitrusting, in het bijzonder de vaardigheid en beschikbaarheid van uw verwarmingsmonteur en de technici van het merk.

Ik heb het geluk dat ik een hele sterke heb in de Champagne Ardennen, maar ik geloof dat die van Lorraine, als het degene is die ik heb ontmoet, ook erg sterk is.



Als je de draadjes hiervan doorneemt forum, zult u zien dat een van de grote gevaren van houtgestookte ketels te groot is. Het is in uw belang om competente gesprekspartners te hebben!
Neem vooral de tijd en neem ze door forums. Er zijn ook interessante berichten over futura-wetenschap.

Thuis, na een wat moeilijke opstart gekoppeld aan een bepaalde configuratie (ik verwarm twee gebouwen op ongeveer twintig meter afstand van elkaar met één enkele ketel), is alles in orde!
Om je een idee te geven van de maatvoering: ik verwarm ruim 500m² met een ketel ingesteld op 24KW, in de Marne.

De belastingvermindering heeft alleen betrekking op de apparatuur die essentieel is voor de werking van de ketel (ketel, rookafvoerregeling), niet op de aansluitsystemen.

Als je wilt, kan ik je per pm de contactgegevens van de Okofen-distributeur uit Lotharingen sturen.

Goed onderzoek
Xian
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 19/02/09, 23:01

Deze winter heb ik mijn olieketel van De Dietrich uit de jaren zeventig omgebouwd tot een pelletketel. Hiervoor heb ik een AXTRO pelletbrander van het merk Anastasi gebruikt (www.anastasi.it) met een verbrandingsrendement >95%.
De brander geeft volledige voldoening, de elektronica maakt de aansluiting mogelijk van een verwarmingscirculator, een circulator voor huishoudelijk water, de bijbehorende thermostaten, een warmwaterstroomschakelaar, een drukschakelaar (veiligheid) en een wormschroefmotor voor voeding vanuit een silo. Het heeft 4 vermogensniveaus. In de Stand-By-modus houdt het een kleine kern van sintels vast, het systeem is zeer zuinig.
de watertemperatuur is zeer stabiel met slechts een verschil van 2° tussen het overschakelen naar Stand-by en het opnieuw opstarten. De vuurpot is zelfreinigend, ik hoef alleen maar elke maand een houtskoolschep as uit de kast te halen.
In 3 maanden heb ik geen plotselinge stops meer gehad, en het is niet nodig om te stoppen om de as te verwijderen.
Concluderend lijkt het product mij goed ontwikkeld, betrouwbaar en ruim bemeten.

Ik zou het echter niet aanbevelen omdat:

-Het algehele rendement van de installatie hangt ook af van de warmte-uitwisseling, en hier hebben we alleen dat van de oude ketel. Bovendien veroorzaken de korrels fijne vonken die zich overal op het uitwisselingsoppervlak nestelen en een beetje roet veroorzaken. Tenzij u het elke 2-3 dagen schoonmaakt, zijn de algehele prestaties noodzakelijkerwijs beperkt. In een ketel ontworpen voor pellets worden horizontale oppervlakken vermeden om dit probleem te ondervangen en zijn schrapers gemonteerd.
Ook rijst de vraag over de heffingskorting. Ook al is de brander een verbrandingsapparaat op basis van hernieuwbare energie, het is geen ketel, en aan de andere kant wordt niet gezegd dat het ketel/brandersamenstel een rendement van meer dan 70% heeft. Ten slotte ligt het meten van prestaties buiten ons bereik. Ook betwijfel ik ten zeerste of we het belastingvoordeel voor deze investering kunnen krijgen.

Dus voorlopig blijf ik bij DZ-ketels, Oostenrijkse, Zwitserse en Duitse Ökofen en andere zijn te duur. Ik blijf ook erg sceptisch over de besparingen die worden gegenereerd door hun supergecompliceerde elektronica.

Tenslotte weet ik dat er in Boulay bioketels zijn die Entech maken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 283 gasten