E85 ethanolkit voor benzinevoertuigen -> Wie heeft geprobeerd?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/10/08, 19:26

NLC schreef:Goed voor info. Ik heb zojuist mijn zaak bepleit 8)
Het diagram en de routing zijn klaar, het enige dat overblijft is het aansluiten en het maken van de software.

Ter informatie stel ik alles beschikbaar op mijn site:

uitzicht http://chaenel.free.fr/cmsimple/?Econom ... thanol_E85

als

http://chaenel.free.fr/cmsimple/?Electr ... thanol_E85

Ik kan niet wachten om hem op de auto te monteren en uit te proberen!

Ik ben in jou geïnteresseerd, niet dat ik overweeg om op ethanol te rijden (ik rijd al op LPG) maar een vriendin rijdt op E85 op haar mini cooper en zonder enige wijziging! ni geen zorgen. Ze zegt geen merkbaar verschil te voelen en bespaart € 25,- per volle tank (kleine tank).

Ik ben geneigd te geloven dat deze dozen oplichting zijn, omdat de huidige computers de carburatieparameters automatisch aanpassen. Dit is al het geval op mijn roer uit 1996.

LPG of E85 zijn belastingvrije brandstoffen daarom zal het waarschijnlijk op een dag worden "herbelast" zoals belastingvrijgestelde diesel in Frankrijk om de ontwikkeling ervan mogelijk te maken, en vervolgens opnieuw worden belast omdat de gebruikers zeer talrijk zijn geworden ... :!:

Mijn liefste nlc, Ik reken erop dat u betrouwbare metingen doet naar het functioneren van uw nlc-kit E85 en ik zou graag willen dat je E85 probeert zonder nlc-kit. : Arrowl: :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 06/10/08, 19:53

In feite hangt het allemaal af van de voertuigen, zoals ik op mijn pagina uitleg. Sommige mensen zullen niet begrijpen waarom het nodig is om zoveel te verrijken om het zuurstofniveau in de pot weer op een normale waarde te brengen. Dus óf hij zegt niets en zal verrijken tot het maximale plafond (maar het mengsel blijft te arm, dus pas op voor oververhitting van de motor), óf er verschijnt een storing.

En sommigen zullen er geen last van hebben dat ze 30% meer moet injecteren dan wat ze vooraf had berekend om het juiste zuurstofniveau te behouden.

Het toevoegen van de box zorgt ervoor dat je de extra 30% stroomopwaarts van de pot hebt, zodat de calculator niet veel hoeft aan te passen om het juiste zuurstofniveau te behouden.

Ik denk dus dat de bak echt goed blijft, want je gaat zeker niet te arm rijden (hoewel het bij E85 minder erg is als hij vervluchtigt, hij neemt meer warmte op dan SP95 en de motor warmt minder op). Bovendien houdt de computer bij bepaalde configuraties geen rekening meer met de informatie van de lambdasonde (hoge belasting, koude, etc.)

Maar waar ik het met je eens ben, is dat het oplichterij blijft in de zin dat de eenvoud van montage de prijzen niet rechtvaardigt, zoals we kunnen zien!!

Daarom heb ik een pagina op mijn site over dit onderwerp gemaakt: om het principe te demystificeren en gratis toegang te bieden tot wat je goedkoop je eigen doos kunt maken!
Dernière édition par nlc de 06 / 10 / 08, 19: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 06/10/08, 19:57

Citro schreef:Mijn liefste nlc, Ik reken erop dat u betrouwbare metingen doet naar het functioneren van uw nlc-kit E85 en ik zou graag willen dat je E85 probeert zonder nlc-kit. : Arrowl: :D


Ja geen probleem!
En aangezien ik de SP95-modus kan kiezen, zou ik de kit in de transparante modus kunnen zetten om te zien wat het oplevert door de rekenmachine zijn werk te laten doen.

Het voordeel van het niet plaatsen van een kastje (als de auto niet gestoord wordt) is dat de boordcomputer het juiste realtime en gemiddelde verbruik blijft weergeven. Met de doos is dit niet meer het geval aangezien je de injectoren langer open laat staan ​​dan je denkt!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/10/08, 22:03

NLC schreef:
Citro schreef:Mijn liefste nlc, Ik reken erop dat u betrouwbare metingen doet naar het functioneren van uw nlc-kit E85 en ik zou graag willen dat je E85 probeert zonder nlc-kit. : Arrowl: :D


Ja geen probleem!
En aangezien ik de SP95-modus kan kiezen, zou ik de kit in de transparante modus kunnen zetten om te zien wat het oplevert door de rekenmachine zijn werk te laten doen.

Het voordeel van het niet plaatsen van een kastje (als de auto niet gestoord wordt) is dat de boordcomputer het juiste realtime en gemiddelde verbruik blijft weergeven. Met de doos is dit niet meer het geval aangezien je de injectoren langer open laat staan ​​dan je denkt!!

Helemaal. : Arrowu:
Dit is ook wat er gebeurt met LPG-kits.
Het verschil is dat in de LPG-modus de "emulator"-box de stroomtoevoer naar de injectoren onderbreekt en deze omleidt naar passieve componenten om de computer te laten geloven dat de injectoren nog steeds van stroom worden voorzien...

Ik zal je topic over dit onderwerp eens bekijken...
De fiets is de laatste tijd niet zo veel vooruitgegaan, je bent hersteld van de "beten". :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/10/08, 07:58

Op mijn box heb ik 15r belastingsweerstanden aangebracht om de computer te laten geloven dat de injectoren aanwezig zijn. Anders kan het systeem een ​​fout detecteren.

Ja, mijn vingers zijn terug gegroeid, maar op het moment dat ik overweldigd ben, gaat de fiets niet vooruit!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/10/08, 08:59

Nou, ik heb een onderwerp gemaakt dat gewijd is aan de constructie en het testen van mijn kit: https://www.econologie.com/forums/construire ... t6300.html

Op deze manier kan ik iets toevoegen aan het onderwerp naarmate mijn ervaringen vorderen.
0 x
duivel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/01/09, 23:07

Ik ben op zoek naar een bio-ethanolkit en een goedkope grafiet




par duivel » 14/01/09, 00:45

Ik wil graag een bio-ethanolkit en een grafietapparaat

goedkoop 0633973532
0 x
faf2b
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 19/02/09, 20:26




par faf2b » 19/02/09, 20:35

goedenavond aan tlm, ik zou graag willen weten of de doos alleen op grote cilinders staat of zijn de deuren daar recht?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten