Ecocitoyenneté: de ecologische guillotine?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 09/02/09, 20:20

Tja, je trapt er ook niet meteen in... dus vergeleken met de guillotine...

In feite is dit delirium onderdeel van een video: http://www.dailymotion.com/video/x3e22w ... lexecution

Ik ben niet sterk in geschiedenis, maar ik denk dat Danton de status van minister of gelijkwaardig had...

De zelfverdediging van zijn proces: http://www.dailymotion.com/video/x2r7ig ... -de_events
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 10/02/09, 21:28

Aangezien de doodstraf over het algemeen van toepassing is in gevallen van extreem geweld (behalve in bepaalde bijzonder genereuze landen of in het geval van zeer veel misdaden die dan onder het amnestieregime vallen), lijkt het mij tegenstrijdig dat een samenleving, via de rechterlijke macht, gebruikt het geweld dat het tegelijkertijd claimt te bestrijden.
Desalniettemin verlangend om een ​​compromis te vinden tussen tegenstanders en voorstanders van deze straf, stel ik een wijze van uitvoering voor, weliswaar traag, maar onfeilbaar: overlijden door ouderdom.

Ik denk en hoop dat dit redelijke en weloverwogen voorstel een groot aantal landen zal overtuigen waar deze straf nog steeds geldt.

Gevoelige zielen zullen mij natuurlijk tegenwerpen dat het einde soms pijnlijk is, daar ben ik het helemaal mee eens, maar het is nog steeds nodig om de daden af ​​te wegen die aan deze veroordeling ten grondslag liggen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/02/09, 22:17

De remedie van dokter Guillotin is radicaal: daarna heb je geen kiespijn meer

guillotin had moeite met het ontwikkelen van zijn machine: het was Louis 16, een goede monteur, die hem op het goede idee bracht van het schuine mes: jaren later waardeerde hij de efficiëntie ervan... zijn hoofd rustte
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/02/09, 22:19

Als ik het me goed herinner, had guillotin zich eerst een horizontaal mes voorgesteld en daarna een gebogen mes...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/02/09, 23:00

hij was schapen aan het kappen en het lukte de eerste keer nooit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 11/02/09, 20:49

Ja, maar de haren belemmerden de werking van het mes.

Bovendien werd het haar van de veroordeelden vervolgens altijd geknipt om hun nek vrij te maken!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 220-gasten