Diagram fabriek pellets pellets

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Diagram fabriek pellets pellets




par Christophe » 26/11/07, 20:28

Naar aanleiding van dit bericht https://www.econologie.com/forums/post62604.html#62604 en een onderwerp betreffende de bereiding van granules of pellets (of briketten) invoeren hout hier is een diagram van de productielijn:

Beeld

Gevonden op: http://www.badgerpellets.com/presentation.htm
Dernière édition par Christophe de 02 / 01 / 08, 21: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Leon_pp
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/11/07, 16:32




par Leon_pp » 26/11/07, 20:59

Shema is een ietwat simplistische proces, maar al schetst.


Houd er rekening mee dat het eenmaal gedroogde zaagsel moet worden fijngemaakt en gehomogeniseerd tot een korrelgrootte> 4 mm.

Na te zijn doorgegeven aan de pers, net tt vervaardigd korrels zijn ongeveer 80 ° C, moeten voordat ze een soort van stof en opgeslagen te worden gekoeld.

Wat betreft de warmtebron stroomafwaarts van de droger bestaan ​​er vele oplossingen, net als voor de droger die in het geval van fabrieken die zich toeleggen op de productie van pellets vaak zogenaamde "lage temperatuur" drogers zijn die niet Droger van het type "roterende trommel" zoals in het diagram.

Kortom als u technische vragen, de omvang van mijn kennis qq, zou ik antwoorden met plezier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Matos
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 20/05/07, 16:24
Plaats: Nantes

drogen van hout




par Matos » 07/01/08, 17:54

Salut!

Ja mij dat interesseert me! Ik werk aan een "Wood Engine" -project bij de IUT van Nantes en ik zou graag wat meer informatie willen over de warmtebehandelingen van de spanen, of het zagen voor de passage in de pelletmolen. Welke soorten drogers worden er gebruikt? Banddrogers ("Kahl") of andere?

In feite is het een snelle beoordeling van de energie kosten van de productie pellet te maken. Niet iets precieze geweldig, maar hebben een orde van grootte van deze belichaamde energie!

Bedankt voor uw hulp.

Thomas
0 x
de SERREvitude
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 07/01/08, 21:12

Bonjour à tous

Matos Ik citeer:
Niet iets precieze geweldig, maar hebben een orde van grootte van deze belichaamde energie


Het interesseert me ook.

Zijn er zeer lage-energie-proces?
0 x
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 02/02/09, 17:01

hello,
Ik zie dat de post is inactief voor een lange tijd, maar ik heb nog steeds vragen!
weet je betrouwbare apparatuur aan-zaagsel op basis van pellets, stro of miscanthus kleine schaal te maken?

op het net, vind ik Reka aanbieden van onverschuldigde of non-branded persen en waarvoor er weinig informatie
A+
greg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 02/02/09, 17:35

Hallo Greg, heb ik een onderzoek en ik zeg je wat, ik heb een document naar PDF is een onderwerp dat ik denk ...

Zo niet, dat zag je?
https://www.econologie.com/forums/rendez-vou ... t6982.html

Lietseu vriendelijke groeten van de kat Kapitein :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 02/02/09, 18:18

welkom
nee ik had het niet gezien. Ik geef toe dat ik niet de tijd neem om het geheel te doorlopen forum
Ik woon ook in het noorden, maar de regio py 12:00, ik weet niet hoe ik het neuron, maar ik ben niet de gregounet die naar onze lieve webmaster verloren.
Ik was niet van plan om te verhuizen voor het einde van de maand en België, maakt het een schot
veel plezier

Ik hoor wat de voorwaartse pdf
greg
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 02/02/09, 19:29

hellos
had voor pellet persen Ik vond het maar het is de chinoix gear
hij geeft een idee van de prijzen voor qualitée ??????? :?
is dat ik niet gewond c was het idee van mini portable fabrieken en de pers niet erg duur
Ik dacht dat het maken van pellets van stro of wilgenhout
maar voor het moment ontwerp lease booth
lv13R
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 02/02/09, 19:38

Er is een bedrijf uit de Elzas (duur plus de naam) dat "micro-persen" verkoopt. Ik weet niet of het Chinees is (maar gezien de prijs zou dat me niet verbazen).

Dit is degene die je gecontacteerd had?
0 x
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 02/02/09, 20:55

kleine mobiele eenheid, dat is wat me interesseert
Ik vond een model in oliotechnology:
http://www.oliotechnology.fr/

ze zijn in 67, de weet je?
greg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 332 gasten