Ecofestival van het centrum

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
dge
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 24/07/04, 13:15




par dge » 14/09/04, 11:11

Ik ging daar zondag 12 september.

Ten eerste was het leuk, het was leuk, de mensen waren ontspannen, zeiden hallo en glimlachten naar elkaar. Alleen dat, het was de reis waard. :P

Toen, enkele teleurstellingen: Nee "Rol mijn bloem", Geen Pantone-reactor zoals aangekondigd. De persoon die zou komen was ziek, kreeg ik te horen. :(
Daar was ik al grotendeels voor teruggekomen, teleurgesteld.

Maar wat ik helemaal niet leuk vond, is eerlijk gezegd de commerciële kant.
Vermelding: 4 euro / persoon. Nou, ik vind het niet erg, maar eenmaal binnen, was er veel meer commerciële stand dan een "hoe dit te doen" kraam. Er was bijvoorbeeld een geweldige zonneboiler in 960 euro, maar geen zonneboiler in systeem D of paneel "hoe maak je een zonneboiler". Dus ik betreur het dat 4 euro de entree van een beurs is geweest.

De biologische maaltijd bij 12 euro. Ja, het was goed, maar een beetje beperkt in kwantiteit. binnenkomst ou dessert, een glas wijn (zeer goed).

Patrick Barronet (het autonome huis) startte zijn conferentie met het idee dat "de vervuiling eerst mentaal is" en dat het noodzakelijk is om te beginnen met "schoonmaken in zijn hoofd". Ik denk dat zelfs binnen het ecocentrum van Perigord iedereen op dit niveau nog niet klaar is.

Wat is het doel van een eco-festival? Laat zoveel mogelijk mensen hun gewoonten van overconsumptie heroverwegen en bewust maken van "ecologie", of is het gewoon om een ​​"milieuvriendelijke" vakbeurs te maken. Vooral gezien de prijzen die door de verschillende exposanten worden gehanteerd, ondersteunt het het idee dat om ecolo te zijn, je rijk moet zijn. Als je voor een zonneboiler 960 euro moet betalen, blijven veel mensen bij de goede oude elektrische boiler, zelfs niet bij 150. Hoe komt het dat in een ecocentrum niet eens een zelfgemaakte waterverwarmer met recup of materialen niet eervol is?

Echt, zo zie ik het helemaal niet. <_
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/09/04, 21:07

Nou, deze boodschap maakt me echt blij omdat het precies is wat ik denk, maar ik wilde nooit 'slecht' zijn (omdat er genoeg te zijn)!

Deze ecoorganizers die geloven dat ze de wereld willen veranderen door dezelfde methoden toe te passen als mensen / systeem ze beschuldigen ... Gelukkig zijn ze aardig naïef om deze beurzen te blijven financieren!

Waarom denk je dat er niets is veranderd sinds het niveau van hernieuwbare energie of zelfs biologisch voedsel? Simpelweg omdat iedereen hetzelfde berekent in een commercieel perspectief van steeds hogere winstgevendheid .... de stijl van prijs / levensverwachting / winst voor de klant en NIET vergeleken met de kostprijs van het product! Dezelfde bedrieglijke berekening wordt toegepast op het biologische product, marge van 5, 10 zien van 20 .... maar niets is te duur voor een GOED product !! Maar met biologische producten komt de pb vaker van de distributeur ...

Ik stop er niet te betekenen voor de heer Barronet die niet aarzelen om stages Pantone € 150 niet incompetent organiseren, zakkenrollerij a% boven de uitsparing en in het bijzonder in het openbaar de weinige echt wetenschappelijk bewijs (de mijne) te vernietigen. ..maar uiteraard is het minder een droom dus verkoop !!!! En ja Patrick, de realiteit is teleurstellend ....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/09/04, 21:10

ps: als je een associatie-ECONOLOGIE wilt maken die gaat over "DE ANDERE logische ecolo" ga ik weg! ;)

reps: "De biologische maaltijd bij 12 euro Ja, het was goed, maar een beetje beperkte hoeveelheid. Entree of dessert, een glas wijn (zeer goed)".

Als ik zou willen, wist ik dat ... maar erger: een vegetarisch gerecht en de wijn die hij aan het einde opende ... na het dessert ... toen niemand het wilde ....
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 18/09/04, 21:12

:D
0 x
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 19/09/04, 02:43

Ik was er ook met drie andere delinquenten die je kon zien als je op de zaterdagnacht lotto (stofzuigen en "redding") was of tijdens de volksdansen.

Ik denk dat het belangrijk is om de context te stellen: een boerderij waar Claude, een groene (of iets dergelijks voor degenen die niet graag) gebouwd met dixaine cursisten en opleiders 6 huizen "groene" (ongebakken baksteen , stro, hennep, monomur, geribbeld hout en twee andere die ik me niet herinner) in de loop van zeven maanden, in een poging lokale sectoren te bevoordelen.

Als ik me niet vergis, is Claude een architect en heeft hij verschillende keren gezegd dat hij Baronnay al dertig jaar kende (zonder veel meer reacties).
Persoonlijk vond ik het geweldig. Zijn openhartigheid, zijn goede aard, maar vooral de actieve aard van zijn aanpak (hij was degene die het idee van ecocenter ter plekke had opgestart en die met zijn vrouw training maakt voor de eco-constructie, hun idee is om een nieuwe status voor "intermitterende ecologische bouwers".

Ik ben ervan overtuigd dat deze mensen te goeder trouw zijn en echt dynamisch; van het kleine dat ik met hen kon praten.
Hij was goed bekend met degenen die aan het maaien van Auch hadden deelgenomen en improviseerde verschillende screenings van de video van de gebeurtenissen.

Tijdens de tussenkomst van stagiaires vond ik de kracht en de emotie van de scheepswerven zoals ik deze zomer kon doen. Voor mij is dit een aanzienlijke dynamiek die een rol kan spelen bij een werkrelatie tussen stagiairs, maar ook spel en kennisuitwisseling.

Tijdens deze eerste editie ik ook flauw met mensen van Ciirad (anti-nucleaire), de man die zijn auto 100% olie had (hij was gewoon een gazoile van r21 préchaufer filter te filteren en olie toegevoegd) en de sfeer van zaterdagavond.

Over het algemeen neem ik de organisatoren niet de schuld.

Het probleem (dat ter plaatse half opvalt, op het moment dat we meer proberen om maximaal te profiteren van het moment waarop de reflecties aankomen) komt naar mijn mening van de exposanten, die het waar is, aarzel dan niet om te doen in de felle commercie.
Niet de minste informatie over zelfconstructie (behalve in huizen waar je werd verteld hoe je gips moet maken, bouw dit of dat).
Alleen de toiletjuffrouw droge toiletten, lee natura aan de truck en degene die presenteerde zijn 205 gemonteerd Pantone (als basis plannen Nexus, maar het gebeurde aan het einde en we moesten worden op het terrein voor de helikopter, als het t ' Geïnteresseerd, ik heb het nummer van een van de partners waarmee hij het heeft gerangschikt) waren eigenlijk bezig met het reproduceerbaar maken van de informatie door iedereen.

We hadden graag gratis plannen gezien voor zonne-ovens, zonnecollectie doen? , hoe de kinderen te onderwijzen met kleine praktische en leuke ervaringen, dat soort dingen ... het was er dit jaar niet en we kunnen ons eigenlijk afvragen of een ecofest echt in die gemoedstoestand kan komen.

Ik ontmoette Mata feestelijke yards later die me vertelde dat hun oude Assoc (met Christophe en Christine voor wie weet), Zonnebloem had volledig arrreté de festoches toen hij verhuisde met grote versnelling door de info over tuinieren, regenwater oogsten, wind en stirling zelf gebouwd, want voor hen was het kleine publiek dat ze bereikten om aan te raken definitief twijfelachtig en niet echt klaar om deze ervaringen in praktijk te brengen.

Zoals Claude terecht zei, is het de hoogste tijd voor de groene massa's om de leiding te nemen en in praktijk te brengen wat ze allemaal in de boeken kunnen lezen, maar vooral wat ze kunnen leren van degenen die al zijn begonnen aan de avontuur.

Voor mij is niets verrijkender, menselijker, persoonlijker, op het niveau van kennis en zijn relatie tot werk en anderen dan de bouwplaatsen waar je gedurende twee of drie weken een individu helpt om zijn huis te bouwen (dat je alles leert ) in ruil voor dekking en een stuk veld om je tent op te zetten of de truck te verlaten.
Om deze ervaringen te vermenigvuldigen, is het verbreden van kennis, standpunten en vaardigheden voor de eenvoudige handeling van het helpen of voor een persoonlijk project achter.

Kortom, de bouwplaats is de voet :D
0 x
Philflam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 09/03/04, 11:56




par Philflam » 19/09/04, 08:28

Wat gebeurt er in deze hoek van dit festival?

Kun je iets meer vertellen over deze Dearcham-erven, je persoonlijke ervaringen en wat praktische informatie? (Mogelijk een site of een adres ...)
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten