Huizen die zelfvoorzienend zijn in energie en water

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
elise
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 18/09/04, 20:04

Huizen die zelfvoorzienend zijn in energie en water




par elise » 18/09/04, 20:13

:D
Hallo iedereen!
Ik wilde het met je hebben over 100% milieuvriendelijke huizen!
Ze verwerken regenwater en hergebruiken het 4 keer! Het afvalwater gaat door filters en wordt vervolgens opnieuw gefilterd door planten die midden in een kas in huis staan! Energie komt uit windenergie en zonnepanelen! Alle comfort is toegestaan! Ze worden gemaakt door kolonies oude hippies in de VS en gebruiken banden en aarde om de muren te maken.
Waarom blijft dit type constructie marginaal? Ik geloof dat het in de huidige koers de hoogste tijd is om actie te ondernemen!!
0 x
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 18/09/04, 23:03

Hallo jij.
Deze constructies zijn in ecologische kringen verre van marginaal.
Je hebt het tegen mij over een autonoom huis, de Baronnays (Moisdon la rivière bij Nantes) hebben er een gehad die al 15 jaar zelfvoorzienend is op het gebied van elektriciteit en water, en ze zijn verre van de enigen.

Ik heb onlangs deelgenomen aan bepaalde bouwplaatsen die heel dicht bij het concept van een autonoom huis lagen; er is zelfs een vereniging die bepaalde mensen helpt bij het bouwen van panden in deze gemoedstoestand (ze geven de voorkeur aan collectieve panden dan een individueel huis): feestelijke bouwplaatsen; alumni van de zonnebloemvereniging die al enkele jaren met een vrachtwagen rondrennen met presentaties van tuintechnieken, regenwaterrecuperatie, windenergie en Stierling-motor op zonne-energie.

Zij zijn er om hun kennis te delen en hun ervaringen te delen met de vrijwilligers die komen helpen op de bouwplaatsen.

De gebruikte materialen komen zoveel mogelijk uit lokale sectoren: ruwe baksteen, hennep, koordhout, monomur (hoewel ik moeite heb de milieuvriendelijke kant van monomur te zien, wat mij eenvoudig lijkt maar toch uit een industriële sector komt), stro, steen...
De aanpak is om de producten die het dichtst bij de producten staan ​​te promoten en tegelijkertijd een mondiale aanpak te hanteren.

Droge toiletten, fytopurificatie, motoren die op olie draaien, ramen en groene daken...je vindt er alles als je de juiste adressen kent.

Om op zoek te gaan naar ecofestivals is het een goed plan om adressen op te nemen, zelfs als de contacten minder duurzaam zijn dan tijdens een bouwplaats.
Er werd mij ook verteld dat een man uit Parijs een lijst met schoolkinderen in Frankrijk zou opstellen; Ik moet binnenkort contact met hem opnemen, ik laat het je weten.

Anders kun je altijd nog bladeren door de tijdschriften “la maison ecologica”, eco gateways, stilte of het tijdschrift decroissance (niet veel te zien, maar het is een heel gezellig dagboekje)

De oplossingen bestaan ​​al, laten we ze nu implementeren
0 x
elise
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 18/09/04, 20:04




par elise » 28/09/04, 17:47

Hallo en bedankt voor deze informatie, maar het is zo kleinschalig!!!
Het zou echter geweldig zijn om met dit soort materiaal woonwijken of wat dan ook te bouwen, er zijn zoveel mogelijkheden en niemand onderneemt actie!
Het is echt frustrerend!!!
:( :(
Er zijn echter enkele ondernemers die zonneboilers "durven" te installeren op villa's (ik weet niet waar in het zuiden), mensen zijn er nog steeds van overtuigd dat het niet werkt, het is nog steeds ongelooflijk!!!!
Ik hoop dat dat verandert!! We kunnen een voorbeeld nemen aan onze Duitse buren!
Kom op, ik ga mijn hart bewaren en sparen om ooit mijn milieuvriendelijke huis te bouwen!!
Ik zal zoveel mogelijk lawaai maken om aan iedereen te laten zien en opnieuw te demonstreren dat het werkt!!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten