Ecologie en economie

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
cecile
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/09/04, 21:44

Ecologie en economie




par cecile » 15/09/04, 21:53

hello,
Ik ben momenteel bezig met het voorbereiden van mijn diploma in de architectuur DPLG over het volgende onderwerp: Ecology Economy: een begrip voor binnenlandse architectuur.
Ik heb voor dit onderwerp gekozen omdat ik momenteel een projectmanageractiviteit heb (omdat ik nog geen architect ben) of omdat het concept van budget alomtegenwoordig is in het ontwerp van individuele huizen ... wat normaal is, maar wat stelt echter de principiële investering in vraag van energiebesparing of het gebruik van gezonde materialen voor het project. Vandaar het begrip compromis dat mij interessant lijkt in de aanpak van het project ...
Ik weet niet zeker hoe ik deze noties kan ontwikkelen. hoe mijn project af te ronden?
iemand met ideeën of opmerkingen?
Bedankt Cécile
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 16/09/04, 21:53

uh ik ben geen architect (maar bijna;)) en het enige wat ik je kan adviseren is om misschien dit boek te lezen (als het nog niet is gebeurd):

https://www.econologie.com/forums/un-livre-d ... vt199.html

Zoals je al hebt gezien toerde de materialen met de verschillende voordelen en respectieve kosten ...
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten