Juridisch aspect van oliewinning voor restaurants?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5

Juridisch aspect van oliewinning voor restaurants?




par Ojal » 10/01/09, 11:35

Hallo,

Er zijn juridische teksten die aangeven dat de eigenaren van afgewerkte oliën deze niet in het riool mogen gieten, maar ervoor moeten zorgen dat ze worden afgevoerd enz ... enz ...

Ik heb de referenties van verschillende teksten, maar niets heel duidelijk ondanks alles over de eliminatiemethode ... Bovendien verwijzen zelfs de bedrijven die betaalde recycling aanbieden niet a priori naar dezelfde teksten ...

Weet u precies wat de instanties die kunnen komen controleren, namelijk de DGCCRF of de vetodiensten ... vragen om een ​​aanvraag in te dienen?

De achterliggende vraag is:

Is het verwijderen van afgewerkte olie door middel van een ‘olieachtige’ een methode die wordt erkend en geaccepteerd door de afdelingen die de restauranthouders controleren?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/01/09, 12:18

Is het verwijderen van afgewerkte olie door een ‘olieachtige’ een methode die wordt erkend en aanvaard door de afdelingen die restauranthouders controleren

Hallo,
Ik heb geen juridisch antwoord; bovendien hangt het af van het betrokken land.
Nu zijn de wetten wat ze zijn en vaak nuttig.
Mijn principe is als volgt:
Op een dag had ik thuis een stookolielek ... het resultaat was vervuiling van de aarde (wettelijke vervuiling (of stilzwijgend getolereerd) die regelmatig voorkomt bij personen met een laag salaris die het niet toestaan ​​om voor zichzelf een dubbelwandige olietank te kopen)
Een jaar geleden had ik een groot verlies aan restaurantolie op de grond, er was geen vervuiling omdat de plantaardige olie biologisch afbreekbaar is.
Sinds deze opmerking kan de wet mij niets schelen.
Ik ben de wet van gezond verstand. :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten