mijn eerste maaier

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 08/11/05, 22:10

hello,

vandaag hebben we onze eerste maaier gereden. Het is gemonteerd in waterdoping met een tank die de reactor omringt.

de motor lijkt goed te lopen. Ik heb wat twijfels over de montage. Op een gegeven moment begint het water te koken, kan dit de goede werking verhinderen door te veel water in de motor te brengen?

De motor stopte na 25 minuten gebruik. Ik heb de kaars schoongemaakt die nat leek (er was ook oliespoor, het is een motor die een aantal jaren niet heeft gewerkt) en hij is vertrokken. Je kon het water in de tank horen trillen.

Bij de uitlaat was er altijd plotseling een beetje witte rook maar over het algemeen was het helder en de geur is niet hetzelfde als bij conventioneel gebruik.

Dus ik weet niet zeker of we het goed hebben gedaan en of het werkte. ..

Ik zal een test doen met één volume benzine en een ander met hetzelfde volume en water om de bedrijfstijd te zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/11/05, 22:34

Bonsoir
Is het echt waterdoping? (alleen water in de bubbler en je brandstof in plaats van de oorsprong)

of een 100% pantone met water en benzine in dezelfde bubbler en het mengsel dat door de reactor stroomt voordat het direct in de motorinlaat wordt gezogen?

In het tweede geval is de motor afgeslagen.
In het eerste park gebruik je mogelijk te veel water in de bol en stroomt het water door de reactor. Hoe bubbel je?
Buiten? uitlaat?
Je hebt geen schema; een foto; een tekening...
0 x
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 09/11/05, 10:01

hello,

het is inderdaad een waterdopingassemblage, we houden de carburateur die wordt aangedreven door benzine en de inlaat van de pantone bevindt zich stroomopwaarts van de carburateur net voor de luchtinlaat. Bubbelen gebeurt in de open lucht
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/11/05, 10:13

Hallo Champ
Als ik het goed heb begrepen, komt het hete Pantone-gas dat de reactor verlaat net na het luchtfilter aan en komt het in de carburateur? Is de carburateur goed bestand tegen verhitting?
0 x
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 09/11/05, 10:47

hier zijn enkele foto's om beter uit te leggen

de bovenkant van de bubbler
Beeld

de uitlaat van de reactor
Beeld

het luchtfilter

Beeld
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten