Colissimal

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 14/12/08, 00:48

Over pakketten gesproken, ik heb misschien een tip voor je.

Normaal gesproken hoeft u geen BTW te betalen als u importeert vanuit de EU, maar daarbuiten zijn het verplichte BTW- en douanekosten.

Als u kleine pakketten heeft, heeft u misschien geluk en wordt het niet geïnspecteerd. Als het een groot pakket is, wordt het waarschijnlijk wel geïnspecteerd.

Er is één geval waarin douanebeambten geen BTW en douanekosten kunnen toepassen: de tekst TEST, SPECIMEN, PROTOTYPES op de verpakking (wees voorzichtig, ik weet niet zeker welke formulering ik moet toepassen, u zult in de douaneconventies moeten kijken)

Persoonlijk heb ik het nog nooit getest, maar ik heb de douaneconventies gelezen en er staat een clausule over dit soort verzending.

Ik denk dus dat je met je buitenlandse verkoper kunt afspreken dat hij het briefje op het pakketje kan zetten.
Aan de andere kant weet ik niet of ik wel of niet een factuur op/in het pakket moet voegen.

Alstublieft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 14/12/08, 09:15

Christophe schreef:Als u zich bijvoorbeeld in het zuiden bevindt, kunt u nog steeds pakketten verzenden tegen het "brief" -tarief ... Verrassend, nietwaar?

Volgens een pakketprofessional uit de Elzas: gezien de postregels kan een woordenboek per brief worden verzonden omdat het papier is; aan de andere kant kan een voorwerp van hetzelfde volume maar van ander materiaal niet per brief worden verzonden; het is aan jou om aan te geven wat je wilt.
Het lijkt er ook op dat Coliéco het in bepaalde postkantoren (?) heeft overleefd, wie weet waarom.

Kortom, het is een puinhoop, maar misschien is het een puinhoop die bedoeld is om het gereedschap kapot te maken, omdat het zo gemakkelijk zou zijn om de dingen correct te doen als je dat zou willen.
Enkele indrukken:

- Mijn postvrouw is geweldig, ze is geen ambtenaar en toch doet ze het geweldig: ze brengt het geld van de ouderen naar huis (ze mag niet meer dan € 150,- terugbrengen op een moment dat de ouderen hun hele pensioen willen , dan maakt ze afspraken), kortom ze weet de regelgeving naar ieders wens aan te passen en te omzeilen.

- Daarnaast hadden we een wortelkleurige ontvanger, fan van zonnebanken, tot in de puntjes gekleed, die kwam opruimen, om mensen vrij te laten die al jaren in functie waren maar geen vast dienstverband hadden, om ze te vervangen door nieuwe. vanaf 4km; kortom totale onzin.

- Livret A was gereserveerd voor het Postkantoor en Caisse d'Epargne, dit monopolie is nu voorbij.

- Vastgoedleningen bij het postkantoor konden alleen worden afgesloten met een PEL, de status van het postkantoor zou het verstrekken van vastgoedleningen niet toelaten: ik zou liever zeggen dat de banken hier een vaag beeld van hadden: oneerlijke concurrentie, talrijke verkooppunten, lagere bedrijfskosten,... dus gaven ze ons de Postbank, die juridisch gescheiden is van het Postkantoor, om al deze bloedzuigers van bankiers tevreden te stellen.

- Christophe zei het en ik bevestig het, de pakketprijzen zijn een stuk goedkoper bij het postkantoor, als je wilt vergelijken http://www.tarif-colis.com/ ; je zult ook merken dat er veel (te veel) categorieën pakketten zijn op het postkantoor, dat maakt het werk niet eenvoudiger.

-Ik begrijp je, Olivier22, maar privatisering is geen oplossing voor de gebruiker; het is heel goed mogelijk om een ​​efficiënte en openbare postdienst te creëren.
Bovendien mogen we niet vergeten dat we door onze geboorte automatisch een deel van het nationale erfgoed erven; het postkantoor is eigendom van elke burger, het is onze plicht om het te behouden en mogelijk te laten evolueren naar het laten horen van zijn leiders.

Wat de pakketdienst betreft, kijk eens naar wat internetgebruikers over UPS zeggen. U zult zien dat het elders niet beter is, althans voor particulieren, aangezien het doel van deze dozen bedrijven zijn, zij die geld verdienen door hun loyaliteit en transactievolume.

Nou, je toespraak, Gegyx, je lijkt nogal wat over de kwestie te weten. Heb je internetlinks voor meer informatie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 14/12/08, 15:50

Tot 3kg kunt u gebruik maken van het brieftarief, dat is voordeliger.
Het staat niet vermeld bij de posttarieven...

U moet er "Letter" op markeren, of op de sticker die erin zit.
Als de kassier vragen stelt, of het niet tegen brieftarief wil aannemen, beledig je hem (ik maak een grapje, het is omdat hij onder druk staat om te verkopen) en ga je naar de automatische frankeermachine, wat Will graag zal doen, zo niet kapot.

Imperatief: Wie ‘Brief’ zegt, betekent ‘Documenten’.
Dat wil zeggen alles wat op papier staat, maar ook foto's, audiocassettes, vhs, dvd's...
Het belangrijkste is om het goed in een bubbelenvelop te verpakken, want voor eventuele breuk zul je moeten poetsen...

Als u placemats per brieftarief wilt versturen, kunt u ze altijd rond een tijdschrift leggen om het goed te beschermen... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 19/12/08, 12:10

:onheil: dat is het !

Le Guignolo besloot La Poste om te vormen tot een naamloze vennootschap met publieke middelen.
Wat een goede ideeën heeft hij!...

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... atut_.html

Ik vermoedde een beetje dat hij elders met leugens en willekeur zou gaan aanvallen, aangezien de verdraaiing van het onderwijs was opgeschort.

SA met publiek kapitaal? Hij droomt! Niet die van hemzelf, maar die van anderen (depot- en consignatiekantoor)...

Terwijl Europa zal zeggen dat dit niet mogelijk is met de bevrijding van de markten, met een gebruikelijke truc, zal het zeggen: "Nou, aangezien Europa geen publieke middelen wil, accepteren we met tegenzin particuliere fondsen... Kijk, het is niet mijn schuld ?”

In de eerste plaats is La Poste eigendom van iedere burger van Frankrijk, en niet van Sarkozy.
La Poste wordt geleid door een raad van bestuur die denkt dat ze grote CEO's zijn.
Alle eerdere winsten werden gebruikt om dochterondernemingen in het buitenland, die in min of meer goede staat verkeerden, te kopen.
Het zijn niet de professionele medewerkers die er de kleur van zien.

De staat heeft zojuist 1 miljard van zijn winst gestolen.

Dus geld, als Sarkozy zegt dat de kas leeg is (slechts voor sommigen), heeft het postkantoor er zelf wat in, ondergebracht in verschillende en twijfelachtige investeringen….

Geef dit gebrek aan 3 miljard voorwendsel om de privatisering van ieders erfgoed te initiëren, om de criminele verleidingen van een dictator te bevredigen, aan dierbare vrienden.

Laten we hopen dat de bevolking zal reageren en zich niet nogmaals voor de gek zal laten houden door deze clown, die niets anders dan onherstelbare vernietiging voor ons land kan bewerkstelligen.

Hoe lang duurt het om de bling-bling eruit te halen, om eindelijk al zijn stommiteiten op te lossen?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 22/12/08, 11:11

Christophe schreef:a) gestolen door de factor (riskant voor de laatste)
b) afgeleverd bij een buurman (waarschijnlijk) die vergat het aan u te geven
c) ontvangen door de klant maar die slim is (ook waarschijnlijk)


Ik zou zeggen dat (a) ook zeer waarschijnlijk is (nou ja, postbode of sorteerder of wat dan ook).
Familie had ons een pakketje gestuurd. We hebben het nooit ontvangen, en we zijn beledigd door het postkantoor omdat we de familie in kwestie hadden moeten informeren dat we het pakket niet hadden ontvangen... :!: :?
Ga je de afzender op de hoogte stellen terwijl je niet eens weet dat ze je een pakketje sturen!?

Het was een geschenk. Als je nu moet bellen om te zeggen "pas op, ik stuur je een cadeautje, zie je, ik ben genereus, vooral zeg je dankjewel hè"... :onheil:

(c) was in ons geval niet het geval (maar ik geef toe dat het ook moet gebeuren...)
(b): sinds wanneer moet een pakket “onder handtekening leverbaar” aan de buren worden gegeven!?
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten