Nomadische en autonome habitat

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne

Nomadische en autonome habitat




par Adrien » 09/12/08, 19:32

Goedenavond, ik ben op zoek om mijn busje kracht bij te zetten en daarvoor dacht ik de benzinemotor te vervangen door een elektromotor met behoud van de versnellingsbak

het voertuig zou een massa hebben van 1t8

Wat moet ik gebruiken als elektromotor? Ik dacht aan een 10Kw met een doelstelling van 50 km / u

welk type motor te gebruiken? waar kan ik dat vinden?
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 10/12/08, 10:57

Hallo,
dat beantwoordt uw vraag niet rechtstreeks, maar ik denk dat het een goed contactpersoon is.
http://www.bientotelectrique.com/bientotelectrique.php?l=3&c=14&t=le+projet+en+chiffres
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 10/12/08, 11:30

Hallo, verschillende vragen voor je verrassende project.

Allereerst zie ik niet echt in waarom ik de versnellingsbak met een elektromotor houd. Normaal gesproken is dat niet nodig: bekijk de discussie over de wiel motor

Ik zie dan niet in hoe je onafhankelijker wordt? Je kunt je auto zeker opladen met de zon, maar op een lange reis is het niet genoeg voor een zwaar voertuig, bovendien zijn de elektrische terminals voor voertuigen nog niet alledaags.

Als u tenslotte een eenvoudige installatie maakt en niet te duur, zult u uw voertuig elke 100 tot 200 km moeten opladen, omdat de installaties die een groot uithoudingsvermogen mogelijk maken (meer dan 500 km elektrisch) allemaal gekoppeld zijn aan geavanceerde optimalisaties de kinematische ketting (as en transmissieriem), batterijen (laatste generaties) en motoren (zeer goede energieterugwinning bij het remmen).

Kortom, een goede installatie brengt dure kosten met zich mee! Als je aandringt op het pad van elektrificatie, raad ik je aan om te kijken wat je kunt doen om een ​​hybride voertuig te hebben. In dat geval heb je minder zorgen om je voertuig op te laden tijdens lange reizen (omdat een bewoonbaar busje bijvoorbeeld Parijs-Barcelona kan toelaten om deel te nemen aan een festival ... maar ik heb misschien een paar ideeën).

Je kunt de elektrificaties bekijken die ik het meest veelbelovend vind:
- Mini QED in Engels ou Frans.
- Pick-up Ford F150 in Engels.

Hun idee is simpel, we verwijderen het voertuig van alles wat energie verspilt tussen de motor en het wiel: versnellingsbak, transmissie-as, differentieel ... We vervangen alles door een paar wielmotoren ... Sommigen zouden zeggen dat het niet geweldig is om de onafgeveerde massa van het voertuig te vergroten, maar het is in wezen nadelig voor snel rijden of zeer ruwe wegen ...

De wielmotoren maken elektrische voertuigen met grote autonomie mogelijk en hebben niets te benijden van de verbrandingsmotor wat betreft koppel en vermogen, verre van dat ...
Fouten: grote, dure onafgeveerde massa's, weinig feedback van serieproductie, vereist elektronische rijhulp, moeilijk te repareren, vereist de installatie van batterijen met hoge capaciteit of hybride (thermisch-elektrische) installatie ) ...

Veel succes met dit geweldige maar moeilijke project.

PS: je dacht eraan om je motor gewoon te pantoniseren ... of hem in olie te laten draaien ... (sorry, het werkt niet als je in Frankrijk bent, het is illegaal!? :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 10/12/08, 20:01

dat is goed, ik ben niet van plan meer dan 200 km autonomie te hebben met de batterijen, ik heb niet meer nodig, lange reizen in één keer interesseert me niet, ik hou van goed rustig reizen .............

Ik dacht om de versnellingsbak te houden voor de eenvoud van de montage, en het feit dat ik geen elektronisch bordeel of iets anders nodig had, alleen een gelijkstroommotor om de snelheid en een batterijpark te kunnen variëren.


het voertuig is niet bedoeld om snel te gaan, maar om van punt A naar punt B te gaan zonder naar de pomp te hoeven gaan


Ik heb al zonnepanelen op het dak, maar in onvoldoende hoeveelheid voor de elektromotor, ben ik van plan om ongeveer 600Wp plat te plaatsen + verschillende kleine verticale windturbines tussen de galerij die de panelen en het dak van het voertuig ondersteunt
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 18/02/09, 11:22

Hallo,

Kun je een foto van je busje plaatsen?
Voor een voertuig van 8 ton en meer dan 50 km / u is het noodzakelijk om je te oriënteren op een zeer koppelige oplossing, in 96 tot 120 volt, 12KW mini. De motor van onze ElectroDyane (www.bientotelectrique.com) kan in uw geval worden gebruikt, verwacht daarentegen geen donderversnelling, want met twee ton op de schaal (laten we de batterijen niet vergeten), zal uw oplossing zeer hebzuchtig zijn in energie.

Wat betreft de versnellingsbak: neem geen risico's! Het houden ervan is een obstakel minder voor DRIRE.

Wat betreft autonomie zie ik maar één ding: fotovoltaïsche panelen en een generator ...
0 x
Solar Electrodyane
Wanneer een thermische voertuig verbergt andere!
http://www.bientotelectrique.com
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 18/02/09, 12:09

Generatorset? Je bedoelt dat het de opwindende motor behoudt :)
0 x
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 18/02/09, 23:05

Ik vind het heel optimistisch om een ​​generator te vergelijken met een oude 1.9D of andere stookolie ...

Voor een stand-alone installatie is het absoluut noodzakelijk om een ​​noodoplaadoplossing te bieden en de groep is indien nodig ideaal, hoewel ik niet voor deze oplossing ben!

Anders investeren in een flink aantal zonnepanelen + zonnetrailer :)

Serieus, een 100% milieuvriendelijke autonome bestelwagen zal nooit bestaan, maar een meer milieuvriendelijke bestelwagen is gemakkelijk te doen, gewoon door een goed zonnepaneel + batterij te installeren voor de 12v-voeding en mogelijk 220!
0 x
Solar Electrodyane

Wanneer een thermische voertuig verbergt andere!

http://www.bientotelectrique.com
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 18/02/09, 23:13

Hallo,

Sorry dat ik je tegenspreek, maar het bestond al voordat je werd geboren!
Een 100% milieuvriendelijke auto: een houtvergasser.
Volledig hernieuwbare energie en geen CO² toegevoegd!

Wat betreft zonnepanelen, droom niet!
Laten we ongeveer 15 m² panelen plaatsen met een opbrengst van 15%, ideaal geplaatst bieden ze 6750 Wh per dag.
Ik denk dat je daarmee niet heel lang kunt rijden!


Obelix
0 x
In medio stat virtus !!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten