Noten: natuurlijk en biologisch afbreekbaar wasgoed

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Ecolo [man]
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/05/08, 14:49




par Ecolo [man] » 29/05/08, 15:45

Wasnoten zijn erg lekker, dat is waar en voor een keer niet duur (top voor iets biologisch 8) ) zelfs als je natuurlijk te zware taken moet vermijden...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/05/08, 09:50

Opnieuw,
met wasnoten moet je een vlekverwijderaar gebruiken want het werkt geweldig: natriumpercarbonaat (of sodaperchloraat ja) het is een zuurstofmiddel dat bij de noten wordt verkocht: zout wat, zodat het fysiek loslaat. Ik weet niet of natriumbicarbonaat ook werkt, maar het komt eraf!-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/05/08, 09:53

We hebben ontdekt dat de effectiviteit van noten afhangt van de kwaliteit (of beter gezegd de aard) van je water...

In ons vorige onderkomen werkte het dus een stuk beter dan waar we nu wonen: het water is daar veel minder kalkhoudend.

Dit is waarschijnlijk de reden waarom sommigen grotendeels teleurgesteld zijn in zeepnoten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/12/08, 17:16

Ik weet niet of iemand dit eerder heeft geprobeerd, maar ik probeer te experimenteren met wasnoten in de vaatwasser.

Het probleem is dat de noten direct in de vaatwasser doen niet zo goed werkt, omdat tijdens het spoelen de noten zeep blijven afgeven en opeens is het spoelen slecht en zit de vaat vol met sporen.

Dus probeerde ik eerder de zeepnoten om te zetten in poeder!
Ik gebruikte een soort molenmixer die ik in de keuken vond, het was bewerkelijk (en erg luidruchtig!!!) maar na een paar minuten kreeg ik eindelijk poeder met een paar kleine stukjes.

Het doel is natuurlijk om het poeder in het bakje met afwasmiddel te doen, zodat het op het juiste moment in het water terechtkomt en de zeep tijdens het legen door de afvoer gaat voordat het wordt afgespoeld.

Ik doe er een theelepel wasnootpoeder bij, we zien wel wat er gebeurt, resultaat binnen een uur denk ik!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/12/08, 17:52

Nou, hier is de cyclus voorbij (nou laten we zeggen dat ik niet heb gewacht tot het einde van het drogen!). Nou dat is helemaal niet erg!! De glazen glanzen minstens zo als in de kroeg!! En geen spoor aan de horizon! 8)

Geen excuses meer om weer schadelijke chemicaliën te gebruiken :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 07/12/08, 18:16

We hebben ontdekt dat de effectiviteit van noten afhangt van de kwaliteit (of beter gezegd de aard) van je water...

Ik heb altijd verzachtende tabletten gebruikt. En ik doe altijd de minimale hoeveelheid wasmiddel (chemisch). In verschillende behuizingen, met zacht of hard water.
Naar mijn mening is dit het eerste wat je moet doen om de hoeveelheid wasmiddel te verminderen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten