100% met water ??

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Guss
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/10/05, 23:53




par Guss » 28/10/05, 00:34

Waarom geen hoog rendement elektrolyse gebruiken?
Dat wil zeggen een frequentie in de elektroden sturen op de resonantiefrequentie van water die veel meer gas produceert dan bij gelijkstroomelektrolyse met dezelfde hoeveelheid energie.
0 x
leraar_zonnebloem
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/01/05, 10:55




par leraar_zonnebloem » 28/10/05, 08:39

Voor mij, als thermodynamicus, is het antwoord heel duidelijk: perpetuum mobile bestaat niet!
water is geen brandstof maar speelt alleen de rol van energieoverdracht. Om het watermolecuul af te breken, is energie nodig, die het zal vrijgeven als het opnieuw wordt samengesteld. maar de opbrengst is nooit gelijk aan één.
Dus de strikt watermotor is theoretisch niet mogelijk.

Leraar_zonnebloem
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 28/10/05, 09:53

Het kan werken als we een manier vinden om ergens energie uit te halen.
0 x
Guss
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/10/05, 23:53




par Guss » 28/10/05, 11:04

Voor mij, als thermodynamicus, is het antwoord heel duidelijk: perpetuum mobile bestaat niet!
water is geen brandstof maar speelt alleen de rol van energieoverdracht. Om het watermolecuul af te breken, is energie nodig, die het zal vrijgeven als het opnieuw wordt samengesteld. maar de opbrengst is nooit gelijk aan één.
Dus de strikt watermotor is theoretisch niet mogelijk.

Leraar_zonnebloem

Ik ben het met je eens, maar een motor met een efficiëntie van 35-40% kan zeker worden verbeterd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 28/10/05, 11:28

professor_tournesol schreef:Voor mij, als thermodynamicus, is het antwoord heel duidelijk: perpetuum mobile bestaat niet!
water is geen brandstof maar speelt alleen de rol van energieoverdracht. Om het watermolecuul af te breken, is energie nodig, die het zal vrijgeven als het opnieuw wordt samengesteld. maar de opbrengst is nooit gelijk aan één.
Dus de strikt watermotor is theoretisch niet mogelijk.

Leraar_zonnebloem

Helemaal met je eens prof.
De 100% watermotor zal inderdaad nooit bestaan!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 28/10/05, 15:22

professeur31 schreef:Helemaal met je eens prof.
De 100% watermotor zal inderdaad nooit bestaan!

Hoe zit het met vliegende schotels, hè? Is dit geen "bewijs" van mogelijke overunity? :D :D
0 x
Guss
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/10/05, 23:53




par Guss » 28/10/05, 18:12

Waarom zouden we geen motor kunnen maken met een efficiëntie van 99,99999999%?Het is geen 100%, dus het moet mogelijk zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/10/05, 18:44

welkom
na 20 uur de dag na KMI zijn er vliegende schotels en andere vliegende objecten in de bars; maar ik weet niet zeker of het over-eenheid is!!!! :P (ptétre de rum, zal het onderwerp moeten graven) ;)
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
rápido
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 09/06/05, 22:57
Plaats: 97290 Marin Martinique




par rápido » 11/11/05, 00:18

Samenvattend kan het benodigde vermogen als we een extra alternator laten draaien om waterstof te produceren door elektrolyse niet worden teruggewonnen door de explosie van deze waterstof in de motor die deze alternator draait?
goed of fout?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/11/05, 15:25

Dag
antwoord op snel
Momenteel is het rendement om water te ontleden matig, het gepulste systeem verbetert het rendement, maar het is zeer, zeer ver verwijderd van 100% Dit systeem wordt gebruikt voor het snel opladen van bepaalde batterijen.
Wat betreft de warmtemotor, als je een rendement van meer dan 30% bereikt, is het al mooi,
Dus zelfs met een efficiëntie van 95% voor de ontleding van water en een efficiëntie van 80% voor de motor zou het niet werken.
Met andere woorden, het zou een perpetuum mobile betekenen, omdat het water dat uit de verbranding wordt gewonnen, kan worden gebruikt als het eenmaal is gecondenseerd,
we hebben het recht om te dromen, we kunnen hoogstens een motor een boost geven met ontbonden gas en de algehele efficiëntie van de motor enigszins verbeteren
Ik denk dat het winstgevender is om aan de verbranding van de motor te werken, om te proberen deze middelmatige prestatie met 30% te verbeteren
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten