Lavoisier

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
henri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/04/05, 08:28




par henri » 25/10/05, 11:00

Dag

Lavoisier's ervaring:

Doel van de operatie:

door ervaring laten zien dat niets is gemaakt, niets is verloren alles is getransformeerd.
Verdamp het water door het in een gesloten container te verwarmen, voer de aldus ontstane stoom door een ijzeren buis (geweerloop) begraven in en oververhit door sintels.

Condenseer dan deze damp en haal weer water.
Tot nu toe niets bijzonders. Tijdens het experiment merkte Lavoisier echter op dat hij niet dezelfde hoeveelheid water vond, het ontbrak hem. Op basis van zijn theorie zocht of had hij het ontbrekende water kunnen passeren.

In het volledig afgesloten circuit kon niets zijn ontsnapt.
Hij realiseerde zich:

- 1) - dat er zich een gas in de container bevond die de gecondenseerde damp verzamelde.

- 2) - het gewicht van de ijzeren pijp was veranderd

- 3) - door het gewicht van water dat van gas en het overschot van de metalen buis op te tellen, vond het het gewicht van het oorspronkelijke water.

Vervolgens analyseerde hij met name de transformatie van het gas en ontdekte hij dat het explosief was
(waterstof) en dat de ontbrekende zuurstof c werd gecombineerd met het ijzer van de geweerloop in een soort afzetting genaamd calcinering.

Iedereen weet dat waarschijnlijk, ik kende het niet persoonlijk, maar het doet me ergens aan denken!

Henri
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11027




par Christophe » 25/10/05, 11:05

Onderwerp aan de orde gesteld (en gedeeltelijk opgelost):
https://www.econologie.com/forums/fonctionne ... t1069.html

Dus ik sluit deze ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten