McCormick Deering tractor gedoteerd met water in 1929!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

McCormick Deering tractor gedoteerd met water in 1929!




par Christophe » 17/11/08, 21:42

Nog een getuigenis die de positieve effecten van waterdoping aantoont (Gillier Pantone-systeem):

De heer Olivier reed in 1942, op 14-jarige leeftijd, een tractor uit 1929 met 3 tanks

- een voor de benzine die werd gebruikt om te starten, de tijd om de motor op te warmen

- een voor kerozeen (destijds lampolie), de belangrijkste brandstof

- en een tank voor water waardoor het vermogen kon worden verhoogd en veel langer kon werken

Zonder verder oponthoud, hier is de KOSTBARE getuigenis van de heer Olivier (80 jaar oud):

“Ik had een McCormick-Deering 15 30 model 1929 tractor op benzine en water

Drie tanks; 1 voor 18 gallon olie, 1 voor 9 gallon water en een kleine voor benzine

Beginnen met benzine, een paar minuten later overschakelen op benzine. Zodra de tractor moeite kostte, werd de waterkraan opengedraaid.
Het vermogen leek toe te nemen, de vlammen die door de twee uitlaten werden uitgeademd, veranderden van roetrood in lichtblauw en de terugslag veranderde van register.
Met alleen olie hebben we de dag niet gehaald; met water konden we tot laat in de nacht doorgaan.
Het was 1942 en we waardeerden de economie. Er waren twee zeer vergelijkbare carburateurs, een voor petroleum en de andere voor water, waarvan de jets samenkwamen in de zuigventuri.

Hun afstelling vereiste een zeker "gevoel" ..... Het inlaatspruitstuk was verdronken in het uitlaatspruitstuk en 's nachts, bij volle inspanning, was het donkerrood te zien. Dit model is geproduceerd in 50130 exemplaren

In de volgende 49750s was het systeem vereenvoudigd; water werd direct aangezogen, zonder verwarming van de watercarburateur door twee koperen buizen die op het inlaatspruitstuk bij de cilinderkopinlaten waren geplakt. Zoek uit hoe het werkte, maar het werkte heel goed. "

En de scans die hij me stuurde van de onderdelencatalogus

Beeld
Beeld

Dank u ONEINDIG meneer Olivier voor het delen van uw herinneringen die zeker in de toekomst zullen blijven bestaan! Ik vind het een eer om uw boodschap door te geven in “Rijden zonder benzine”.

Oprecht
Pierre Langlois, Ph.D.


ps: Pierre Langlois is net klaar met een boek waarin Econologie.com (meerdere keren) wordt genoemd http://web.mac.com/pierrelanglois/iWeb/ ... lerSP.html
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/11/08, 22:03

Paf, direct water, zonder reactor ... :schok:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 17/11/08, 22:20

Hé ja maar het was ook geen "moderne" diesel ... en hij werkte alleen op zeer hoog vermogen ... en voor hoelang?

Op deze punten draagt ​​de reactor ongetwijfeld iets bij!
0 x
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6




par rodibruno » 18/11/08, 02:13

Christophe schreef:Hé ja maar het was ook geen "moderne" diesel ... en hij werkte alleen op zeer hoog vermogen ... en voor hoelang?

Op deze punten draagt ​​de reactor ongetwijfeld iets bij!



vrienden:
Argentinië heeft een sterke landbouwtraditie en ik had het al een tijdje over deze tractyores toen ik aan een Pantone-vergadering werkte, die iemand had gebruikt, deed een soortgelijke opmerking: een sterke toename van de macht om door met toevoeging van het verbrandingswater.
"Er is niets nieuws onder de zon"

Rhodes
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 18/11/08, 07:58

Uitstekend deze getuigenis! : Mrgreen:
Ik zal het naar een kennis sturen die fan is van SPAD op zijn CASEIH! (directe afstammelingen van dit model van 1929)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten