Productie van houtpellets en -spaanders

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jojo30
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/11/08, 14:17

Productie van houtpellets en -spaanders




par jojo30 » 04/11/08, 14:56

Bonjour à tous,

Ik ben momenteel van plan een micro-onderneming op te richten voor het recyclen van houten pallets en verschillende zware verpakkingen.
De grondstof van het afval zou door vermaling of verdichting onder hoge druk worden omgezet in pellets of pellets voor houtketels. (Na reiniging en ontijzering)
Omdat ik volledig in de context van materiaal- en energieterugwinning ben, spreek ik rechtstreeks met u.
Voor mijn haalbaarheidsonderzoek en om te verifiëren of een dergelijk project haalbaar is, heb ik zoveel mogelijk informatie nodig. Dus als u weet waar u betrouwbare gegevens over deze activiteit kunt vinden, ben ik geïnteresseerd.
Bij voorbaat dank.
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

productie van houtpellets




par bobono » 04/11/08, 18:51

http://videos.tf1.fr/video/news/0,,4147 ... gent-.html

De oplossing van de toekomst geeft waarde aan ons afval zodat het geen afval is maar een grondstof.

U contracteert met de recyclingcentra om hun houtafval op te halen.

Het herstelberoep staat onder toezicht, vestigen is niet mogelijk zonder gedegen opleiding. Geen recuperator die dat wil.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 05/11/08, 11:10

Het lijkt mij dat deze activiteit ook veel investeringen vereist in opslag en werk, machines, arbeid, vrachtwagens ... Ik weet niet of micro-ondernemingen de beste oplossing zijn. Tenzij u een zeer lokale activiteit heeft, maar hier bent u afhankelijk van een zeer klein aantal leveranciers en klanten en kan de minste moeilijkheid dodelijk zijn.

Aarzel niet om ons nieuws over uw project te geven.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 05/11/08, 21:18

Ik denk dat Christine gelijk heeft, de formule van de "micro-onderneming" dreigt ongeschikt te zijn voor een vrij zwaar project, met name door niet toe te staan ​​dat lasten en afschrijvingen worden doorberekend.

Voor het produceren van versnipperd materiaal om ketels van het plaattype te voeden, moet worden geïnformeerd naar de daadwerkelijke en potentiële gebruikers en de huidige leveranciers, de lokaal in rekening gebrachte prijzen ...

Wat betreft de productie van korrels (pellets), dit vereist een veel aanzienlijker materiaal: het is nodig om het gemalen product te verfijnen, te drogen en vervolgens te persen, enz ... Het lijkt me delicaat en zeer avontuurlijk als we niet helemaal maakte de zaak.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/11/08, 21:35

het omzetten van pallets of ander houtafval in chips is mogelijk

in pellets of pellets Ik geloof er niet in: fijn zaagsel is nodig: de zagerijen produceren dit zaagsel gratis, de verbruikte energie is al gerechtvaardigd voor de werking van de zagerij

om zaagsel met pallets te maken, moet u het energieverbruik volledig betalen en het risico op breuk met elke vergeten nagel riskeren
0 x
jojo30
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/11/08, 14:17




par jojo30 » 07/11/08, 16:23

Merci pour vos réponses.
Om mijn idee een beetje te verduidelijken, dacht ik erover om de pallets met een crusher te behandelen (zo heel met de nagels zoals gepland). dit voor zware houtsoorten.
en aan de andere kant zal het tweede deel van de activiteit het opwerken van groenafval zijn om het om te zetten in compost.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 277 gasten