Kleine windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 04/11/08, 23:17

Hallo,

Als gebruiker van zonnepanelen als acculader sinds twee jaar denk ik dat dit zeer optimistisch is over de prestaties van zonnepanelen.
Wat mij betreft bepaal ik het vermogen van de panelen op basis van een dagelijks aanbod van 3 keer hun piekvermogen per 24 uur. (gemiddeld en rekening houdend met de efficiëntie van het opladen en ontladen van de batterij)
3 x piekvermogen = “nuttig” vermogen in de accu’s / 24u

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 06/11/08, 12:47

Dag

Bedankt Obelix voor je feedback
Ik merk op dat de gemiddelde productie van een voltaïsch paneel, rekening houdend met de niet-regelmatige zonneschijn en de verliezen in de installatie, wordt gedeeld door drie vergeleken met het vermogen in Wc

Een zonnepaneel van 100 W heeft feitelijk een bruikbare productie van 33 W x de zonneschijnduur, wat feitelijk energiezuinig is

Kunnen we weten welk type windturbine u gebruikt, en wat de feitelijk waargenomen belasting is?

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/11/08, 14:08

:pijl: Een van mijn vrienden werkt met een windturbine van 300 W en een PV van 80 W en dat is genoeg voor hem!

Dit betekent dat we geen categorische oordelen mogen vellen...

Hiermee verlicht, voedt en laadt hij zijn zeer kleine huishoudelijke apparaten op (mobiele telefoon, audiovisueel, enz.).
Bovendien heeft het, indien nodig, een PETROMAX-lamp en 2 generatoren...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/11/08, 16:03

Citro schreef::arrow: Een van mijn vrienden werkt met een 300W windturbine en een 80W PV en dat is genoeg voor hem!

Dit betekent dat we geen categorische oordelen mogen vellen...

Hiermee verlicht, voedt en laadt hij zijn zeer kleine huishoudelijke apparaten op (mobiele telefoon, audiovisueel, enz.).
Bovendien heeft het, indien nodig, een PETROMAX-lamp en 2 generatoren...

:D hello,
Ik geloof dat alleen al het feit dat je over dit soort apparatuur beschikt (voor een vader), de ogen van de kinderen opent vanuit het 'energie'-oogpunt en anderen.
Dus zelfs als we niet de beste apparatuur hebben gekozen (het is onmogelijk, de technologie evolueert voortdurend), genereert dit soort gedrag 'bewustzijn' van de mensen om ons heen.
Citroen, ik vind je leuk Beeld
PS, de kus is niet van seksuele aard : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/11/08, 23:14

:D Dat klopt, zo stoot licht de duisternis af.
Bij de mensen om mij heen wint ‘bewustzijn’ terrein… beetje bij beetje. 8) A+ Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 193 gasten